Uzun süre tok tutan 10 yiyecek

Uzun süreli tok tutan yiyecekler, özellikle diyet yapanların vazgeçilmezidir. Tok tutan yiyeceklerin bir özelliği de iştah kesen yiyecekler kategorisine dahil olmasıdır. Kolay tok tutan yiyecekler uzun süre acıkmayı ortadan kaldırarak zayıflamaya yardımcı olur. Besinlerin içerisindeki protein, posa, lif, yağ miktarları tok tutan yiyeceklerin acıkmayı geciktirmesindeki en önemli etken. Bu nedenle bazı besinlerin tok tutan yiyecek olma özelliği bulunur. Uzun sürelli tok tutan yiyeceklerin daha çok karbonhidratlardan oluştuğu düşüncesi yaygın olsa da aslında tok tutan yiyecekler daha çok lifli protein gıdalardan oluşur. İşte uzun süre tok tutan 10 yiyecek.

17 Haziran 2020, Çarşamba 09:45 Son Güncelleme:
YAZI BOYUTU
Abone Ol Google News
Süt ve Yoğurt

Süt ve Yoğurt

Süt ve yoğurt, protein, kalsiyum, fosfor, riboflavin ve B12 vitamini olmak üzere birçok vitamin ve mineral bakımından zengindir. Özellikle bel çevresindeki yağlanmanın en büyük düşmanlarından biri olan yoğurt, içeriğindeki probiyotik bakterilerle bağırsaklara da dosttur, sindirim sistemini rahatlatır, bağışıklık sistemini güçlendirir. Aynı zamanda kalsiyum içeriğiyle vücuttaki fazla yağlarla savaşır. Süt, yoğurt gibi proteini yüksek, aynı zamanda dengeli karbonhidrat içeren besinler, uzun süre tok tutar.

Yulaf Ezmesi

Yulaf Ezmesi

Yulaf, diğer tahıllara göre daha yüksek oranda çözünür posa içerir. Kan şekerini ve mide-bağırsak fonksiyonlarını düzenleyici etkisi vardır. Aynı zamanda önemli anti-oksidanlardan selenyum kaynağıdır. İster sütle, ister yoğurtla karıştırıp içine kuru meyveler ekleyip tüketebilirsiniz.


Peynir

Peynir

Sabah doğru besinlerle güne başlamak önemli. Peynir, kahvaltı için iyi bir protein kaynağı. Aynı zamanda kalsiyum fosfor ve B12 açısından da zengin. Dengeli karbonhidrat ve proteinin özelliği sayesinde sabah kahvaltılarında veya ara öğünlerde tok tutan iyi bir seçenek.

Yumurta

Yumurta

Yumurta, anne sütünden sonra en kaliteli protein. A vitamini ve bazı B vitaminleri bakımından zengin bir yiyecek olan yumurtada demir, fosfor, magnezyum, kükürt ve sodyum gibi mineraller bulunur. Yumurtanın sarısı E vitamini içerir ve yağlı yapısıyla uzun süre tok tutar. Ayrıca yapılan araştırmalar sabahları yumurta tüketen bireylerin gün içinde tüketmeyenlere oranla daha az kalori aldığını söylüyor.

Badem

Badem

Enerji ve besin öğesi değerleri oldukça yüksek olan badem; karbonhidrat, protein, doymamış yağ, lif, fosfor, kalsiyum, demir, potasyum, magnezyum, çinko, A, B, C ve E vitamini içerir. İçeriğinde bulunan yağlar tok tutar ama yenilen miktara dikkat edilmeli; ara öğünlerde 10-15 adedi yeterlidir.


Chia Tohumu

Chia Tohumu

Chia tohumları hayatımıza son yıllarda girse de artık birçok kişi tarafından kullanılıyor. Ortalama 2 yemek kaşığı chia 139 kalori, 4 gram protein, 9 gram yağ, 12 gr karbonhidrat ve 11 gram lif içeriyor. Ayrıca vitamin ve mineral yönünden de kıymetli. Su veya süt ile birleştiğinde şişen ve jelleşen yapısı sayesinde daha uzun süre tokluk hissi sağlamaya yardımcı oluyor.

Avokado

Avokado

Avokadonun yağ grubundan olduğunu sıkça duyduğunuzu biliyorum. Doymamış yağların iyi kaynağı olan avokadonun aynı zamanda lif içeriği de yüksektir. 1 adet avokado yaklaşık 12-13 gram lif içeriyor ve bu günlük ihtiyacımızın yaklaşık yarısını karşılamaya yetiyor. Yarım avokadonun bir tatlı kaşığı yağ yerine geçtiğini unutmadan tüketmekte fayda var.

Çorba

Çorba

Her ne kadar çorbanın içerisinde un bulunduğu için diyet menülerinde çok az önerilse de, içerisinde su bulunduğu için özellikle de doğal olanlar çok uzun süre kendinizi tok hissetmenize neden oluyor. Başlangıç olarak çorba tüketirseniz, ana yemeğe geçtiğinizde beyin kısa sürede ‘yeteri kadar yediniz’ sinyali vermeye başlıyor. Böylece aşırı tüketmekten kaçmış oluyorsunuz.

Nane

Nane

Kokusuyla sakinleştirme özelliğine sahip olan nane açlığı da yok ediyor. Çalışma odanızda nane içerikli bir mum yakabilir ya da gün içerisinde acıktığınızı hissettiğiniz zaman ara öğün tüketmek yerine nane çayı içebilirsiniz

Yağlı balık

Yağlı balık

Somon, ton, sardunya, uskumru ve ringa gibi yağlı balıklar yüksek miktarda Omega-3 içerdikleri için kolesterolün düşmesine ve metabolizmanın daha hızlı çalışmasına neden oluyor. Ayrıca Omega-3 metabolizmayı yağ yakması ya da depolaması için direkt etkileyen leptin hormonunun doğru şekilde çalışmasına da yardımcı oluyor.

Bu Video
İlgini
Çekebilir
Sıradaki haber yükleniyor...
holder
SIRADAKİ HABER Hızla zayıflatan 10 bitki çayı