Varislerinizden evde uygulayabileceğiniz yöntemlerle kurtulun

Genel olarak bacaklarda meydana gelen damar genişlemelerine varis ismi verilir. Bir çeşit damar hastalığı olan varisin acak bacak üstüne atmak, uzun süre hareketsiz kalmak, obezite gibi sebepleri olabilir. Hastalığın ilk aşamalarında semptomların şiddetini azaltbilir, varisli damarların ilerlemesini önleyebilirsiniz. İşte çoğunu evde kolayca uygulayabileceğiniz yöntemler...

04 Nisan 2018, Çarşamba 15:56
A A
Bacaklarınızı havaya kaldırın

Bacaklarınızı havaya kaldırın

Varis şikayetlerinin ilk evresindeyseniz bacak elevasyonuyla (yukarı seviyede dinlendirme) semptomları önemli ölçüde azaltabilirsiniz. Bacak elevasyonu tedavisinin etkili olabilmesi için, bacaklarınızı kalp seviyesinin üzerine çıkarmanız gerekir. Bu pozisyonda günde en az 20 dakika 3–4 kez tutmaya çalışın. Bunu yaparken kitap okuyabilir ya da televizyon izleyebilirsiniz.

Varis çorapları

Varis çorapları

Bacaklarınızda rahatsızlık hissederseniz, varis çorabı giymeyi deneyin. Bu elastik çoraplar damarları sıkıştırır ve kanın geriye doğru akmasını önler. Bacak kaslarının kanı daha verimli bir şekilde hareket ettirmelerine yardımcı olurlar. Araştırmalar, kompresyon çoraplarının şişmeyi azaltabileceğini veya önleyebildiğini göstermiştir.

Diyet ve kilo kontrolü

Diyet ve kilo kontrolü

Vücudunuz için büyük antioksidan kaynakları olan C ve E vitaminlerini içeren yiyecekleri tüketin. Damarlarınızı güçlü tutmak için kolajen ve elastin üretimi için C vitamini gereklidir. Kabızlığı önlemeye ve damarlarınızdaki baskıyı azaltmaya yardımcı oldukları için lif bakımından zengin gıdaları da tüketmeye özen gösterin. Kötü alışkanlıklar, egzersiz eksikliği, dengesiz beslenme ve kombine edilmiş bir yaşam tarzı, şişkin damarlara sahip olmanıza neden olabilir. Bacaklarınıza fazla baskı yapmamak için kilonuzu kontrol edin.

Yaşam tarzı değişimi

Yaşam tarzı değişimi

Yaşam tarzındaki değişiklikler, varislerin neden olduğu rahatsızlığı azaltabilir. Özellikle masa başında bir işiniz varsa, uzun süre ayakta durmaktan veya oturmaktan kaçının .Konumunuzu daha sık değiştirin, böylece kan akışı azalmaz. Mümkünse ayağa kalkmaya ve kısa süreli germe egzersizleri yapmaya çalışın. Uzun süre yüksek topuklar giymekten kaçının.

Masaj

Masaj

Masaj, vücudunuzdaki kanın iyi dolaşımına yardımcı olur. Masaj yaparken nazikçe, tam avuç içi basıncı veya düz parmak ucu basıncını kullanın ve ayak bileklerine doğru hareket edin. Ağrı veya herhangi bir rahatsızlık hissederseniz, masajı durdurun ve bacaklarınızı yükseltin. Bu masaj, varisli damarları tamamen azaltamasa da, bacaklarınızdaki kan akışını iyileştirerek neden olduğu rahatsızlık hissini önemli ölçüde değiştirebilir.

Düzenli fiziksel aktivite

Düzenli fiziksel aktivite

Düzenli fiziksel aktivite, birçok sağlık sorununu tedavi etmenin anahtarıdır. Varisli damarlarda, özellikle erken evrelerde teşhis edilenlerde, fiziksel aktivite iyi bir önleyici tedbirdir. Ne kadar çok hareket ederseniz, kanınız damarlarınızda o kadar hızlı dolaşır. Kan dolaşımını hızlandıran ve tedavi için etkili olan fiziksel egzersizler günlük yürüyüş, germe, yoga ve ayak bileklerinizi esnetmek veya döndürmek olabilir.

Bitkisel tedaviler

Bitkisel tedaviler

Yapılan bazı çalışmalar bitkisel ilaçların, şişme, kramp veya huzursuz bacaklar gibi venöz yetmezlik (Toplardamar yetmezliği) semptomları üzerinde olumlu bir etkiye sahip olabileceğini göstermiştir. Üzüm çekirdeği ekstresi gibi gıda takviyeleri, tedavi için bir seçenek olabilir. Bu ürünlerin güvenli olduğundan emin olmak için bitki ilacı takviyesi almadan önce doktorunuzla konuşun.

Lazer tedavisi

Lazer tedavisi

Varisli damarlar için en yaygın tıbbi tedavilerden biri lazer ablasyonudur. Bu yöntem normal olarak yukarıda bahsedilen tedavilerin hiçbiri işe yaramadığında kullanılır. Ucunda lazer olan bir tüp, hastalıklı bir damardan geçirilir. Bu modern yöntem, klasik ameliyatlı tedaviler ile damarın sökülerek dışarı alınması yerine, damar içine bir iğneyle girilerek lazer enerjisi ile hasarlı damarın içeriden kapatılması esasına dayanmaktadır.

Sıradaki haber yükleniyor...
SIRADAKİ HABER Ruh sağlığımız için bilmemiz gereken en önemli hormonlar