Veganlar için en iyi protein kaynağı besinler

Her geçen gün daha fazla kişi tarafından uygulanan vegan beslenme şekli, birçok uzman tarafından en zararsız ve en ideal beslenme biçimi olarak görülüyor. Ancak bu beslenme biçimine geçtiğinizde, ihtiyacınız olan proteini, vitamin ve mineralleri alabilmeniz için yedikleriniz konusunda dikkat etmeniz gerekiyor

06 Temmuz 2018, Cuma 16:00 Son Güncelleme:
A A
1) Mercimek

1) Mercimek

Mercimek gerçekten de oldukça iyi bir protein kaynağı. Özellikle yeşil mercimeği yemeklerde, çorbalarda kullanabileceğiniz gibi haşladıktan sonra baharatlarla birleştirerek böreklerde, mantılarda, vegan bir kıyma alternatifi olarak kullanabilirsiniz.



2) Bezelye

2) Bezelye

Bezelye de protein bakımından oldukça zengin. Yemeğini yapabileceğiniz ya da garnitür olarak tüketebileceğiniz gibi marketlerde paketlenmiş olarak satılmaya başlanan bezelye proteini alarak pratik tariflerinizde kullanabilirsiniz.


3) Yulaf

3) Yulaf

Yulaf yüksek life ve proteine sahip bir besin kaynağı. Üstelik yulaf ile tatlı tuzlu pek çok alternatif tarif hazırlayabilirsiniz. Un yerine kullanabileceğiniz yulaf ile poğaça, pancake gibi pek çok tarifi sağlıklı hale getirebilirsiniz.



4) Tahin

4) Tahin

Türk mutfağının vazgeçilmez lezzetlerinden biri olan tahin, sağlıklı yağ ve protein kaynağı bir besin. Yüksek kalorili olduğundan porsiyon kontrolü yapmanın önemli olduğu tahini salata soslarınıza 1 yemek kaşığı katarak tüketebilirsiniz.




5) Fasulye

5) Fasulye

Fasulye, herkesin iyi bildiği bir protein kaynağı. Dilerseniz klasik kuru fasulye pilav ikilisi ile ya da piyaz olarak biraz da tahin eklemesiyle protein bakımından zengin bir öğün yapabilirsiniz.

6) Chia Tohumu

6) Chia Tohumu

Son yıllarda ülkemizde de oldukça popüler olan chia tohumu, yüksek lif ve protein kaynağı. Üstelik chia tohumu ile lezzetli ve sağlıklı pudingler yapmak da mümkün. Su ile birleştiğinde jelleşen chia tohumunu, salatalarınızın üzerinde veya kıvamlı soslarınızda kullanabilirsiniz.

7) Fıstık Ezmesi

7) Fıstık Ezmesi

Yerfıstığı protein bakımından zengin bir yemiş. Bu nedenle yerfıstığı ezmesi tüketmek de protein ihtiyacının karşılanması açısından iyi bir alternatif. Yalnız yerfıstığı ezmesi satın alırken şeker oranına dikkat etmek gerekiyor. 

8) Nohut

8) Nohut

Nohut da baklagiller ailesinden zengin proteinli ve Türk mutfağında önemli bir besin kaynağı. Özellikle humus şeklinde tahin takviyesi ile tüketildiğinde yüksek proteinli ve sağlıklı bir yiyecek haline geliyor. 

Sıradaki haber yükleniyor...