Verilen kiloların geri alınmaması için 10 ipucu

Kilo vermekle ilgili hiçbir sorun yok. Asıl olay, verilen kiloları geri almamakta. Verilen kiloyu geri almamak için pek çok insanın elinden geleni yapacağını biliyoruz ama hareketsizlik ve maalesef yaşam tarzını değiştirmeme buna engel oluyor. Verdiğiniz kiloyu korumak istiyorsanız sizin için önerilerimiz var.

23 Nisan 2021, Cuma 11:53 Son Güncelleme:
YAZI BOYUTU
Abone Ol Google News
'Battı balık yan gider' düşüncesini benimsemeyin

'Battı balık yan gider' düşüncesini benimsemeyin

Arada bir yaptığınız kaçamaklar nedeniyle “Nasıl olsa bozuldu bir kere, zaten kilo da verdim, şundan da yiyeyim, bundan da içeyim.” diyerek kendinizi salmayın. Sosyal hayatın gereklilikleri nedeniyle ya da robot olmadığımız için zaaflarımıza yenik düşmemiz normal. Önemli olan beslenme ve spor düzenini tekrar rayına oturtmak ve bunun için şu meşhur pazartesileri beklememek.

 Düşünerek yemek yiyin

Düşünerek yemek yiyin

Dikkatli yeme neden, nasıl, ne zaman, nerede ve ne yediğinizin tam olarak farkında olmak demektir. Daha sağlıklı yiyecek seçenekleri tercih etmek, vücutla daha uyumlu hale gelmenin doğrudan bir sonucudur. Bu yüzden her zaman öğünlerinize ve atıştırmalıklarınıza odaklanın, küçük ısırıklar alın ve kendinize tatmin olmak için gerçekten ne kadar daha tüketime ihtiyacınız olduğunu sorun, bu da aşırı yemekten kaçınmanızı sağlar.

 Yeterince uyuyun

Yeterince uyuyun

Yeterli uyku, kilo kontrolünü önemli ölçüde etkiler. Çünkü yetersiz uyku, iştahı artırdığı için açlık hormonu olarak bilinen daha yüksek grelin seviyelerine yol açar. Bu nedenle, sağlıklı süreler boyunca uyumak, enerji seviyelerini kontrol altında tutarak kilo yönetimine yardımcı olur.

 Porsiyonlara dikkat edin

Porsiyonlara dikkat edin

Herhangi bir yiyeceği, düşük kalorili olsa dahi çok fazla tüketmek, kilo alımına neden olabilir. Her zaman porsiyon boyutuna ve porsiyonlara dikkat edin. Ölçü kapları ve porsiyon boyutu kılavuzlarını kullanabilirsiniz. Bu sadece kiloyu akıllıca yönetmenize yardımcı olmakla kalmayacak, aynı zamanda çeşitli yiyecek ve tatların tadını çıkarmanızı da sağlayacaktır. Porsiyon kontrolü uygulayın ve fazla yemeyin.

 Kahvaltıya zaman yaratın

Kahvaltıya zaman yaratın

Sabah aceleniz varsa ya da bir şey pişirmeye vaktiniz yoksa, sağlıklı bir kahvaltıyı es geçmek için mükemmel bahaneniz var demektir. Çoğu kişi bilmeyebilir ama konu sağlıklı bir kiloda kalmak ve enerji sahibi olmaya gelince, kahvaltı günün en önemli öğünüdür. Bu yüzden bir bardak kahve ya da çay içmek gibi kötü alışkanlıklarınızı bırakın ve tatmin edici bir kahvaltı için ekstra zaman yaratın. 

 Sofrada sağlıklı ürünlere yer vermek

Sofrada sağlıklı ürünlere yer vermek

Doymuş yağ oranı yüksek yani vücudunuz için ‘zehir’ anlamına gelen kırmızı et, sosis ve unlu ürün tüketimini azaltmanız iyi olur. Onun yerine, kilo verip geri almamanın en güzel yollarından biri, zeytinyağı, yağlı balıklar, fındık ve çekirdeklerde bulunan omega-3 yağ asidi tüketimini arttırmak.

 Kilo verdikten sonra egzersizi bırakmayın

Kilo verdikten sonra egzersizi bırakmayın

Bol bol egzersiz yapın. Egzersiz yapmayı, kilo verdikten sonra kesinlikle bırakmayın. Kiloların geri gelmesindeki en önemli nedenlerden biri, sporu bırakmak ve hareketsiz yaşamaya başlamaktır. Eğer kas yapınızı güçlendirir ve şekillendirirseniz, bu bölgelerde yeniden yağ birikmesi zorlaşacaktır.

 Kastan veya sudan değil, yağdan kilo verin

Kastan veya sudan değil, yağdan kilo verin

Kilo kaybında başlıca hedef, kişinin tartıda çıkan kilosundan ziyade, yağ dokusunu azaltmak olmalıdır. Kişi, zayıflama sürecinde çok fazla kas kaybederse, metabolizması yavaşlayacağından verdiği kiloyu, hatta daha fazlasını geri alacaktır. Bu nedenle ana hedef, vücudun fabrikası olan kas dokusunu değil, yağ dokusunu kaybetmektir.

 Karbonhidrat ve şeker minimuma düşürün

Karbonhidrat ve şeker minimuma düşürün

Kilolarınızdan kurtulduktan sonra da beslenmenize dikkat etmeniz gerekir. Bunun için de kilo verdiğiniz dönemdeki kadar sıkı olmasa da bir diyet programı uygulamayı seçebilirsiniz. Diyet uygulamak istemiyorsanız çok basit birkaç beslenme önerisi ile yemek programlarınızı daha kaliteli hale getirebilirsiniz. Örneğin, karbonhidrat ve şeker içeren ürünleri beslenmenizden tamamen çıkarmak ve yerine bu ihtiyaçlarınızı karşılayacak daha kalorisiz ve sağlıklı ürünler koymakla işe başlayabilirsiniz.

 Ayda 4 kilodan fazla kilo vermeyin

Ayda 4 kilodan fazla kilo vermeyin

Araştırmalar çok açıkça göstermektedir ki, hızlı kilo veren bireyler kilolarını aynı hızda geri almaktadırlar. Bu nedenle kilo kaybı çok hızlı olmamalı ayda 2-4 kiloyu geçmemelidir. Kilo veren her birey kilo alma konusunda risk altındadır. Ancak hızlı kilo veren bireylerin vücutlarında daha çok kas kaybı olacağı için bazal metabolizma hızları daha da düşerek kilo alma riskleri daha yükselir.

Bu Video
İlgini
Çekebilir
Sıradaki haber yükleniyor...
holder
SIRADAKİ HABER Gizli kalori nedir nerelerde bulunur?