Virüsle mücadelede yapılması gerekenler

Uzmanlar, virüsle mücadele de gerekli olan güçlü bağışıklık için en faydalı gıdaların doğada bulunduğunun altını çiziyor. Sağlıklı beslenmeyi ve düzenli uykuyu yaşam tarzı haline getirmenin önemi ise oldukça fazla. Bağışıklık güçlendirme yöntemlerini arıyorsanız haberimize göz atın.

16 Mart 2020, Pazartesi 10:16 Son Güncelleme:
YAZI BOYUTU
Abone Ol Google News

Güne kahvaltıyla başlayın. Her gün en az bir yumurta tüketin. 

Meyveleri 3-4 porsiyon, sebzeleri ise her öğünde tüketin. Sebze,meyve alırken mevsiminde olmasına dikkat edin.


Dolabınızda portakal, limon, greyfurt, kivi,maydanoz, ıspanak, brokoli, karnabahar, roka bulundurun. 

Karaciğer, süt, tereyağı, pazı, ıspanak, havuç, bal kabağı ve pırasa gibi gıdalardan yemek yapın. 


Omega 3 bakımından zengin balık ve ceviz tüketin. 

Badem, kaju, yer fıstığı, ay çekirdeği, fındık gibi yağlı tohumlar alın. 

Günde 2 mandalina veya bir portakal C vitamini ihtiyacı için ideal ama gerekirse bu vitamini dışarıdan takviye olarak alın. 

Hazır, paketli gıdalardan uzak durun. Ev yapımı yoğurt, kefir, lahana turşusu gibi probiyotik, yani bağırsak sağlığını destekleyen gıdalar tüketin. 

Günde 1.5-2 litre su tüketmeyi ve en az 7 saat uyumayı ihmal etmeyin.


Bu Video
İlgini
Çekebilir
Sağlık içerikleri sadece bilgilendirme amaçlıdır, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz.
Sıradaki haber yükleniyor...
holder
SIRADAKİ HABER Koronavirüs testi nasıl yapılır?