Vücudunuzu 4 adımda oruç tutmaya hazırlayın

Uzun oruç saatlerini rahat geçirmek için vücudunuzu hazırlamanız şart! İşte yapmanız gerekenler...  

25 Nisan 2020, Cumartesi 08:28 Son Güncelleme:
YAZI BOYUTU
Abone Ol Google News

Ramazan ayında oruç tutmanın zorlukları malum. İşte tam da bu nedenden dolayı vücudunuz için yapacağınız hazırlıklar, oruç sürecini daha rahat geçirmenize yardımcı olabilir.

Su tüketiminizi artırın

Su tüketiminizi artırın

Günde en az 8-10 bardak su içmeye kendinizi şartlandırın. Ramazan'da uzun saatler susuz kalacak bünyeniz için bu çok gerekli bir adım. Bu adımda zorlanırsanız suyunuzun içine taze meyveler katarak hem daha lezzetli hem de daha faydalı bir hale getirebilirsiniz.    

 Porsiyonlarınızı küçültün

Porsiyonlarınızı küçültün

Midenizi hazırlamak için yediğiniz yemeklerin porsiyonlarını küçültün. Öğünlerinizde tıka basa yemek yerine tabağınıza yarım porsiyon yemek alarak midenizi terbiye edin. 

Tuzu azaltın

Tuzu azaltın

Tuzlu yiyecekler tüketmek oruç süresince su ihtiyacınızı artırarak daha da zorlar. Tuzdan yavaş yavaş uzaklaşmaya çalışın. 

İlaç saatlerinizi düzenleyin

İlaç saatlerinizi düzenleyin

Kronik hastalıklarınız ve sürekli kullanmanız gereken ilaçlarınız varsa doktor kontrolünden geçerek oruç tutup tutamayacağınız konusunda bilgi alın. Eğer doktorunuz onay verirse ilaçlarınızın saatini sahur ve iftar vakitlerine göre düzenleyin.  

Bu Video
İlgini
Çekebilir
Sıradaki haber yükleniyor...
holder
SIRADAKİ HABER Bayramla yeni bir başlangıç yapma vakti