Vücudunuzu geliştirirken böbreklerinizi kaybetmeyin

Türkiye'de özellikle erkeklerin ilgi gösterdiği vücut geliştirme sporunda kullanılan besin takviyelerinin bilinçsiz tüketilmesi, ciddi sağlık sorunlarına neden oluyor

08 Aralık 2012, Cumartesi 13:35
A A
Vücudunuzu geliştirirken böbreklerinizi kaybetmeyin

Düzgün bir fiziğe sahip olmak isteyenlerin rağbet gösterdiği vücut geliştirme sporunda, yapılan antrenmanların verimli geçmesinin yanı sıra alınan besin takviyeleri de büyük önem taşıyor.

Diyetisyen Nihal Durukan Keleş, antrenman öncesi ve sonrası alınan protein tozu, amino asit hapları ve yağ yakıcı gibi besin takviyelerinin aşırı kullanılmasının ciddi sağlık sorunlarına yol açabileceğini belirtti.

Alınan besin takviyelerinin bir uzmana danışılmadan kullanılmasının kalıcı sağlık sorunlarına neden olabileceğini vurgulayan Keleş, şunları kaydetti:

"Bu tür takviye besinler metabolizmayı harekete geçirmek için kullanılır. Proteini vücut ağırlığımıza göre maksimum bir buçuk gram kullanabiliriz. Ancak özellikle vücut geliştirme sporunu yapanlar, bir an önce düzgün bir fiziğe sahip olmak istedikleri için, bu tür ilaçları uzmana danışmadan 3-4 grama kadar çıkarıyorlar. Bunun da en büyük dezavantajı böbreklere çok ciddi yük bindirmesidir. Besin takviyelerinin bilinçsiz kullanımı, ilerleyen yaşlarda sporcunun böbreklerini kaybetmesine neden olabiliyor."

Besin takviyesi ilaçların yeteri oranda kullanıldığında kas yapımına yardımcı olduğunu dile getiren Keleş, "Aksi takdirde alınan ilaçlar vücutta yağa dönüşecektir. Karaciğer vücudumuzun deposudur. Vücuttaki fazla yağlar ise karaciğerde yağlanmaya neden olacaktır" dedi. Keleş, hastalarına sporla birlikte yapılan diyetlerde yeterli oranda kontrollü olarak besin takviyesinde bulunduğunu söyledi.

"ÖĞLEDEN SONRA SPOR YAPIN"

Vücuttaki yağların yakılmasında, alınan besinlerin yanı sıra antrenman saatlerinin, aç ve tok olma gibi durumların etkili olduğunu da ifade eden Nihal Durukan Keleş, şöyle devam etti:

"Yapılan araştırmalar, öğleden sonra yapılan sporda kişilerin daha çok yağ yaktığını ortaya koyuyor. Egzersiz sırasında çok tok karnına çalışmamak lazım. Çünkü tok karnına antrenman yapıldığı zaman kalpte ve midede çok ciddi oranda tıkanma hissi oluşuyor. Bu da sağlıklı hareket yapılmasını kısıtlıyor. Sabah aç karnına yapılan sporda ise kan şekeri düşeceği için egzersiz sonrası kişi iştahla gıda tüketecek ve antrenmanda kaybettiği kilolarını geri alacaktır."

AA

Sıradaki haber yükleniyor...
SIRADAKİ HABER Tok kalmak için 15 öneri!