Vücudunuzu rahatlatacak ve dengeyi bulmanızı sağlayacak 7 kişisel bakım rutini

Kişisel bakım için zaman ayırmak çoğu insan için biraz zor olabilir. Bunun en büyük nedeni üşengeçlik... Ancak ufak tefek kişisel bakım rutinleriyle de büyük bir değişim yaşamanız mümkün. Vücudunuzun gevşemeye ihtiyacı varsa ve denge arıyorsanız, şimdi açıklayacağımız 7 bakım rutinine şans vermenizi öneriyoruz...

04 Şubat 2021, Perşembe 17:09 Son Güncelleme:
YAZI BOYUTU
Abone Ol Google News
1- Stresinizi banyoyla atın

1- Stresinizi banyoyla atın

Banyo yapmak, kişisel bakımın başlıca unsuru. Banyo veya duş, yalnızca vücudunuzu rahatlatmakla kalmaz, zihninizi de boşaltmanızı sağlar. Küvetiniz varsa, içini doldurup bir süre kendinizi dinlendirmeniz, stresinizi de atmanızı sağlar.

2- Kendinize masaj yapın

2- Kendinize masaj yapın

Masaj vücudun rahatlaması için önemlidir. Fazla çalışıyor ve de fazla yoruluyorsanız, rahatlamak için masaj şart! Ancak her zaman masaj yaptıracak birini bulamayabiliriz. Bu yüzden kendi masajımızı yapmayı öğrenmemiz gerekiyor.

Örneğin bacakları ovmak, elimizin erişebildiği boyun bölgesine düzenli masaj yapmak büyük fark yaratabilir.

3- Kuru fırça

3- Kuru fırça

"Kuru fırçalama" terimini hiç duydunuz mu? Cildimiz en önemli organımız ve o da her daim bakıma ihtiyaç duyuyor. Cildin düzenli olarak ölü derilerden arındırılması gerekiyor. Genellikle at kılı fırçası tercih edilse de cilt tipinize uyacak her türlü fırçayı ölü derileri arındırma işlemi için kullanabilirsiniz. Özellikle banyo sonrası kuruttuğunuz cildinizi fırçalayabilirsiniz.


4- Kahvaltı yapmak

4- Kahvaltı yapmak

Kahvaltının günün en önemli öğünü olduğu bir gerçek. Sabahları sağlıklı bir kahvaltı yapmak, günün kalan kısmında iyi bir ruh hali ve fazladan enerji sağlar.

5- Doğa yürüyüşü

5- Doğa yürüyüşü

Doğayla ne kadar temas kurarsanız, hayatınız da bir o kadar güzelleşir. Ruh haliniz de buna dahil. Doğa yürüyüşleri zihni sakinleştirir ve düşüncelerinizi kontrol altında tutmanızı sağlar. Kendinizi sıkışmış ve bunalmış hissediyorsanız, bir orman yürüyüşü iyi gelecektir.

6- Meditasyon

6- Meditasyon

Ara sıra kendinizi düşüncelerinizle baş başa bırakmanız ve düşüncelerinizi gözden geçirmeniz faydalıdır. Bunun için meditasyon en iyi seçenek. Üstelik artık internette birçok meditasyon videosu var. Bu sayede evinizde rahatlıkla meditasyon yapabiliyorsunuz. Her ne kadar meditasyona alışmak zaman alsa da, denedikçe değişimi göreceksiniz.

7- Dil fırçalama

7- Dil fırçalama

Dil temizliği çoğu insan için tuhaf görünebilir ancak dil temizliği, ağız hijyeni için oldukça önemli bir alışkanlık. Dil temizleyici özel aparatlar dilinize zarar vermeden nazikçe temizlemenizi sağlayabilir. Dil temizliğinin faydasını kısa sürede göreceksiniz.

Bu Video
İlgini
Çekebilir
Sıradaki haber yükleniyor...
holder
SIRADAKİ HABER Manikür sevenler için 8 farklı tırnak şekli