Vücut bölgelerine göre yağ yakma tüyoları

Yağlar tüm vücuda eşit olarak dağılmaz, eğer vücudunuzda tek bir bölgedeki yağ depolanmasından şikayetçiyseniz sorunlu bölge odaklı egzersiz yapmanız gerekir. Ancak spor yapmak için vaktiniz ya da motivasyonunuz yoksa beslenme alışkanlıklarınızı değiştirerek bölgesel olarak yağ yakabilirsiniz. Göbek bölgesindeki yağları yakmak sandığınız kadar imkansız bir şey değildir. Özellikle bel çevresindeki yağları yakmak için yaşam tarzınızda ufak değişiklikler yapmak yararlı olacaktır. İşte vücut bölgelerine göre yağ yakma tüyoları!

29 Nisan 2020, Çarşamba 15:56 Son Güncelleme:
YAZI BOYUTU
Abone Ol Google News
Bel bölgesindeki yağlardan kurtulmak için

Bel bölgesindeki yağlardan kurtulmak için

Diyet içecekleri bırakın

Diyet asitli içecekler içerek kilo almayacağınızı mı zannediyorsunuz? Tekrar düşünün. American Geriatrics Society dergisinde yayımlanan bir araştırmaya göre diyet asitli içecekler içmek kilo almayla ve bel çevresinin genişlemesiyle doğrudan ilişkili. Bir teoriye göre diyet asitli içeceklerdeki yapay tatlandırıcılar metabolizmayı yanıltır ve sanki şekerli içecek içmiş gibi insülinin yükselmesine neden olur, bu da size bel çevresindeki yağlar olarak geri döner. 


Stresten kurtulun

Stresten kurtulun

Faturalar, iş, çocuklar – sebebi ne olursa olsun stres kilo vermenize engel, özellikle de karın bölgesinden. Sebebi sadece stres olduğunuzda yediğiniz çikolata ve tatlılar değil. Stres vücutta kortizol denilen bir stres hormonu salgılanmasına yol açıyor. Kortizol direk olarak göbek bölgesinin yağlanması ile ilişkilendiriyor.   

Sırt bölgesindeki yağlardan kurtulmak için

Sırt bölgesindeki yağlardan kurtulmak için

Lifli yiyecekler yiyin

Lifli yiyecekler sindirimi kolaylaştırır, bu sayede daha az acıkırsınız ve gün içinde atıştırmalıklara yönelmezsiniz. Daha az kötü kalori, daha az sırt yağı demektir. Tahıllara, kurubaklagillere ve kabuklu yemişlere daha fazla yönelin. 

Şekeri bırakın

Şekeri bırakın

Şekerden alınan kalori, diğer yiyeceklerden alınanlara göre daha hızlı etki eder. Şeker kalorisi, doğrudan yağ demektir çünkü insülin seviyenizi etkiler. Şekerinizin çıkması, çok daha hızlı acıkmanızı sağlar. Şekeri bıraktığınız takdirde daha az yağ depolamakla kalmayacak; daha az acıkacak, enerjiniz yükselecek ve özellikle bel çevresinden ve sırttan yağ yakacaksınız. 

Yüzünüzden yağ kaybetmek için

Yüzünüzden yağ kaybetmek için

Alkolü kesin

Alkolü kesmek sadece karaciğerinize iyi gelmez, aynı zamanda zayıflamanızı da sağlar. Dr. Zoe Harcomboe ve Dr. Sarah Bewer, alkolün kiloya olan etkisini Independent’a anlattı. Buna göre içki içildiğinde vücut, sindirim önceliğini alkole veriyor. Örneğin aynı anda makarna ve alkolden 100 kalori alırsanız, vücut öncelikle alkolü vücuttan atmaya çalışıyor. Bu da makarnadaki kalorilerin depolanmasına neden oluyor. Glukagon üretimini engelliyor: Glukagon, vücudun glikoz üretimi ve yağ yakımında görev alıyor ancak alkol bu hormonu olumsuz etkiliyor. Alkolü zehir olarak algılayan karaciğer, ilk iş olarak alkolü vücuttan atmaya çalışıyor ve diğer görevlerini erteliyor. Alkol aynı zamanda vücudunuzdaki suyu çeker ve suratınızın şiş görünmesine neden olur. 

Havuç yiyin

Havuç yiyin

Bol miktarda A vitamini içeren bu sebzenin gözlere iyi gelmesinin yanında birçok faydası mevcut. Örneğin; erken yaşlanmanın önüne geçer. Ayrıca, şunu da hatırlatmamızda fayda var; havucu pişirip yemek yerine, doğal haliyle tüketmek sizler için daha faydalı olan; çünkü havuç pişirildiğinde içinde barındırdığı vitaminleri ve besleyici maddeleri kaybediyor. A vitamini eksikliği durumunda surat şişkinliklere ve sarkmalara daha öüsait hale geliyor. 

Kollarınızdan yağ kaybetmek için

Kollarınızdan yağ kaybetmek için

Porsiyonları küçültün

Bir parti evinde ya da açık büfe sırasında tabağını normalden çok daha fazla doldurduğunu hiç fark ettin mi? Fark etmediysen, fark etmek istememişsindir. Bunun nedeni, muhtemelen buradaki tabakların evdekilerden daha büyük olması. Beynin, sana tabağı 'doldurmanı' söyler. Bu yüzden daha küçük tabaklara dikey geçiş yap. 

D vitaminini artırın

D vitaminini artırın

D vitamininin kalp, beyin ve pankreas gibi birçok organımızda özel reseptörleri var. D vitamini reseptörlerine sahip dokulardan biri de kaslarımız. D vitamininden mahrum kalan kaslar daha çabuk yoruluyor ve o kasların metobolizmaları bozuluyor. Bu durum da enerji tüketim dengelerini olumsuz etkileyerek, yağlanmayı kolaylaştırıyor.

Protein tüketin

Protein tüketin

Protein, yağ yakan kasların yapılanmasına yardımcı olur. Aynı zamanda tokluk hissini artırdığı için daha geç acıkırız. Daha fazla protein almak için tavuk, balık, yoğurt ve kabuklu yemişler yiyebilirsiniz. 

Sebze yiyin

Sebze yiyin

Sebze yemek yağ yakımını artırır. Beslenme Araştırmaları dergisinde yayımlanan bir araştırmaya göre Brezilya'da yapılan bir çalışmada daha fazla sebze ve meyve yiyen katılımcıların diğerlerine oranla daha fazla yağ yaktğı gözlendi. Araştırmaya göre günde en az 5 porsiyon sebze ve meyve tüketilmeli. 


Bu Video
İlgini
Çekebilir
Sıradaki haber yükleniyor...
holder
SIRADAKİ HABER Kilo vermenin hayatınızı kurtaracağına 10 kanıt