Vücut tipinize göre diyet rehberi

Sağlıklı bir şekilde kilo vermek için diyetisyen kontrolü ya da önerisiyle diyet yapmak gerekli. Diyetisyenler diyet listesi hazırlarken sadece boyumuza, kilomuza, yaşımıza değil vücut tiplerimize, bölgesel yağlanmanın fazla olduğu yerlerimize bakarak daha sağlıklı kilo vermemizi sağlıyorlar...

18 Ekim 2018, Perşembe 12:26 Son Güncelleme:
A A

Diyetisyenlerin ve beslenme uzmanlarının en çok dikkat ettiği konulardan biri de kilo vermek ya da ideal kilosunu korumak isteyen kişilerin vücut tipleri. İnsanların gerek genetik, gerek beslenme unsurlarından dolayı alt ya da üst karın ve basen bölgeleri daha yağlı olabiliyor. Bu durumda, yağ oranının yoğun olduğu bölgeye etki edecek beslenme programları uygulanmalı. Beslenme uzmanları, vücut tipine göre kilo vermede sporun önemini bir kez daha vurguluyor. İşte vücut tipinize göre kilo verme rehberi:

ELMA VÜCUT TİPİ

Eğer bel ve karın kısmındaki yağlanmadan şikayetçiyseniz, elma tiptesiniz ve yaktığınızdan daha çok kalori alıyorsunuz demektir. Bu tip kilo alma, genelde fazla besin tüketimi ve hareketsizlikten kaynaklanır. Eğer üst bölgenizdeki kilolardan kurtulmak istiyorsanız, hayatınızdan şekeri çıkarmalı, protein ağırlıklı beslenmelisiniz. Sabahları bol yeşillik, iki dilim tam buğday ya da kepek ekmeği, küçük kalıp beyaz peynir, 5 zeytin ve domates-salatalık ile bir kahvaltı yapabilirsiniz. Öğlen yemeğinde ise mevsim yeşillikli, zeytinyağlı bir salata idealdir. Akşam yemeğinde ise sebze yemeği ya da ızgara et, yağsız yoğurt ve salata tercih edilebilir. Bu diyette, şekerli ürünlerden uzak durulmalı ve akşam 20:00'den sonra hiçbir şey tüketilmemelidir. Aerobik egzersizler, yüzme ve 30 dakikalık yürüyüşler de yine bu vücut tipine sahip olan kişilerin yapması gerekenler arasında yer alıyor.

ARMUT VÜCUT TİPİ

Basen ve bel bölgesinin alt bölümünde, özellikle kadınlarda görülen bu yağlanma ve vücut tipi, daha çok stres ve depresyon durumunda yükselişe geçer. Bu dönemde böbrek üstü yağlanması, stres anında daha hızlı gerçekleşir. Toksinlerin atılacağı bir diyet programı uygulanmalıdır. Kahvaltılarda yeşil çay eşliğinde mevsim yeşillikleri, tuzsuz peynir ve akşam yemeklerinde sebze yemekleri zeytinyağı ile pişirilmelidir. Yoga, bisiklet sporu ve düşük tempo koşu bu diyette yapılmalıdır.

YUVARLAK VÜCUT TİPİ

Genelde orantısız vücut yapısına sahip olan kereviz tipinde, omuz, bel ve kalça ölçüleri birbirine yakındır. Bu tip vücut yapısına sahip olan kişilerin tuzdan ve şekerden uzak durması gerekiyor. 2,5 litrelik günlük sıvı tüketimi, maydanoz ve yeşil sebzelerin suyundan yapılan karışımlar, diyet esnasında tüketilmelidir. Uzun mesafe koşuları ve kardiyo çalışmaları yerine pilates gibi stabil alanlarda yapılan sporlar tercih edilmelidir. Yağlı etler yerine yağsız ızgaralar, zeytinyağlı sebze yemekleri ve öğünlere sadece bir dilim ekmek tüketimine dikkat edilmelidir.


SON 24 SAATTE YAŞANANLAR

;
Sıradaki haber yükleniyor...

Kişisel verilere ilişkin aydınlatma politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için Kişisel verilere ilişkin aydınlatma metnimizi inceleyebilirsiniz.