Egzersiz - Diyet En sağlıklı 5 kuruyemiş ve sağlığa faydaları... Hangi kuruyemiş neye fayda sağlar?

En sağlıklı 5 kuruyemiş ve sağlığa faydaları... Hangi kuruyemiş neye fayda sağlar?

En sağlıklı 5 kuruyemiş ve sağlığa faydaları... Hangi kuruyemiş neye fayda sağlar?

İçerisinde bulunan demir, kalsiyum, lif ve vitaminler göz önünde bulundurulduğunda kuruyemiş hem kilosunu korumak hem de zayıflamak isteyenlerin beslenme planında olması gereken besin kaynaklarından sadece bir tanesi… Ohio Üniversitesi’nde yapılan son bir araştırmaya göre bu kuruyemişlerden fındık ve fıstığı her gün tükettiğiniz takdirde ömür uzattığı ortaya çıktı. Araştırma her gün 1 porsiyon et yerine 1 avuç fındık-fıstık tüketmenin erken yaşta ölüm riskini yüzde 17 azalttığını gösterdi. Peki ya diğerler? uHangi kuruyemişin nasıl faydası var? Sizler için cevizden antep fıstığına, en sağlıklı 5 kuruyemişi ve faydalarını anlattık.

Yeterli ve dengeli beslenmede yağlar önemli bir yere sahip. Özellikle hareketsiz kişilerin yeterli ve dengeli beslenmesinde günlük beslenmesinin %30 unu yağlardan karşılaması gerektini belirten Beslenme ve Diyet Uzmanı Yasin Akyıldız, çoklu doymamış yağ asitlerinin ve tekli doymamış yağ asitlerinin sağlık için birçok faydası bulunduğunu ifade ediyor. Ancak şuna dikkat etmek gerekiyor: Çoklu doymamış yağ asitlerinin ve tekli doymamış yağ asitlerinden zengin kuruyemişlerin çiğ olarak tüketilmesi gerekiyor. Yani kuruyemişlerin kavrulmaması gerekiyor.

Biz de sizin için özellikle çiğ olarak tüketilmesi gereken sağlığa en faydalı 5 kuruyemişin özelliklerini anlattık.

1. FINDIK FAYDALARI

Yağlı kuruyemişlerden olan fındık yüksek kalori kaynaklarından biri. B1-B2-B3-B5-B6- E vitaminlerini de içeren fındığın protein miktarı yumurta ve tahıllardan yüksek; et ve baklagillere ise eşit. Protein kalitesi bu besinlerden düşük olsa da demir-kalsiyum-magnezyum içeriği de oldukça iyi olan fındık çoklu doymamış yağ asitlerinden linoleik ve linolenik asitlerinde kaynakları arasında yer alıyor.

100 gram fındık 634 kalori.Fındık içerdiği selülozik bileşikler ve pektinler sayesinde bağırsakta kimyasal bileşiklerin toksik etkilerini, kabızlığı, kalp hastalıklarını önlemeye ve serum lipit düzeyini düşürmeye yardımcı oluyor.

  • Kan kolesterol seviyesini düşürmeye yardımcıdır.
  • Trigliserit değerlerini düşürmeye yardımcıdır.
  • Damar sertliği oluşmasını önler.
  • İçerdiği E vitamini sigara dumanının zehirli etkisini önlemektedir.

2. ANTEP FISTIĞININ FAYDALARI


Ülkemizde antep fıstığı denilince Gaziantep ve Siirt akıllara geliyor. Antep fıstığı yeşil altın, meyvelerin kralı, altın ağaç ve kral meyvesi olarak da biliniyor. Zengin besin değeri ile fonksiyonel besinler arasında yer alan antep fıstığı kalori miktarı yüksek bir kabuklu kuruyemiş.

Antep fıstığı badem, ceviz, fındık gibi yağlı tohumlara göre karbonhidrat, protein, B1, B6, E vitaminleri, demir, potasyum, beta-karoten, toplam fitosterol ve lutein içeriği bakımından zirvede yerini alıyor.

100 gram Antep fıstığı 594 kalorilik bir enerjiye sahip. Kuruyemişler arasında yüksek miktarda C vitamini içeren bir besindir. A vitamini içeriği de zengin.

  • Yüksek antioksidan potansiyele sahip 50 besin arasındadır.
  • Kardiyovasküler rahatsızlıkları önlemektedir.
  • Safra taşı oluşumunu azaltmaktadır.
  • Damar sertliğini önlemektedir.
  • LDL kolesterolün düşmesine yardımcıdır.

3. CEVİZ FAYDALARI

Ceviz, özellikle Akdeniz diyetinin bir parçası olan kabuklu bir kuruyemiş. Çoklu doymamış yağ asitlerinden zengin olan ceviz %10 oranında doymuş yağ asidi de içeriyor.

100 gram ceviz içi 651 kalorilik bir enerjiye sahip. A, E, C vitaminlerini içeren; B grubu vitaminlerden B1, B2, B3 yönünden zengin olan, ayrıca folik asit pantotenik asit kaynağı olan ceviz; demir, çinko bakır ve manganez minerallerini de içeriyor. İyi bir manganez ve bakır kaynağı. Bakır ve manganez mineralleri antioksidan korunmasında etkin olan önemli enzimlerde temel mineral olarak kullanılıyor.

  • İçerdiği protein miktarı vegan bireylerin beslenmesinde günlük protein ihtiyacının karşılanmasında önemli bir role sahiptir.
  • Total kolesterolü düşürmeye yardımcıdır.
  • LDL seviyelerini düşürmeye yardımcıdır.
  • Kalp hastalıkları riskini azaltmaktadır.
  • Safra taşı oluşumunu önlemektedir.

4. YER FISTIĞI FAYDALARI


İnsan sağlığı üzerine birçok olumlu etkisi olan bileşenleri içeren yer fıstığı günlük beslenmede dikkat çekmektedir. İçeriğinde 20 farklı amino asit içeren yer fıstığı önemli bir aminoasit olan arjinin en iyi kaynaklarından biridir. Yer fıstığı içeriğinde yüksek miktarda B2-B3 ve E vitaminleri bulunmaktadır. 100 gram yer fıstığı 567 kalorilik bir enerjiye sahiptir. Yüksek miktarda doymamış yağ asit profiline sahiptir.İçeriğinde bulunan yüksek miktarda arjinin nedeniyle vücut geliştirme sporu yapan bireyler için vazgeçilmez bir besin haline gelmektedir.

  • İçerdiği protein miktarı vegan bireylerin beslenmesinde günlük protein ihtiyacının karşılanmasında önemli bir role sahiptir.
  • Total kolesterolü düşürmeye yardımcıdır.
  • LDL seviyelerini düşürmeye yardımcıdır.
  • Kalp hastalıkları riskini azaltmaktadır.

5. PİKAN CEVİZİ FAYDALARI

100 gram pikan cevizi 691 kalori içeriyor. Diğer sert kabuklu kuruyemişlere göre en yüksek enerji değerine sahip besin olan pikan cevizinin içeriğinde bulunan toplam yağ miktarı diğer kuruyemişlere göre oldukça fazla.

  • Pikan cevizinin içerdiği biyoaktif bileşikler sayesinde antioksidan savunmaya katkıda bulunuyor.
  • LDL oksidasyonunda azalmayı sağlıyor.

Pikan cevizi hakkında daha fazla bilgi için buraya tıklayın: Pikan cevizi faydaları

PİKAN CEVİZİNİN SAKLAMA KOŞULLARINA DİKKAT!

Sert kabuklu meyvelerin sağlık açısından olumsuz etkilere neden olmaması için saklama koşullarına dikkat edilmesi gerekiyor. Pikan cevizinin nem oranı %5’i geçmeyen serin ve kuru bir yerde saklanması gerekiyor.

Kabuklu kuruyemişler alerjen madde içermesi sebebiyle Türk Gıda Kodeksi Etiketleme Yönetmeliği’ne göre, etikette belirtilmesi zorunlu alerjen bileşenler listesinde yer alıyor.

SIRADAKİ HABER