Egzersiz - Diyet Hızlı kilo vermek için yapılması gerekenler

Hızlı kilo vermek için yapılması gerekenler

Hızlı kilo vermek için yapılması gerekenler

Hızlı kilo vermek için yapılması gerekenler listesini sizler için hazırladık. Yaz yaklaşıyor ancak endişelenmeyin, hala geç değil… Kilonuza ve hedeflerinize göre sağlıklı bir şekilde 2-3 beden incelmeniz mümkün. Hedeflerinizi belirleyin, hızlı kilo vermek için yapılması gerekenleri uygulayın ve zayıflamaya başlayın. İşte size yol gösterecek harika bir rehber… / ÖZEL

Hızlı kilo vermek için yapılması gerekenler listesini sizin için hazırladık. Kilo verme yolunda size yardımcı olacak 4 adım ve etkili ipuçlarıyla kilo vermeye başlayabilirsiniz. Hızlı kilo vermek için ihtiyacınız olan tüm bilgiler burada... 

Kilo vermek söz konusu olduğunda her beden ayrıdır ve bazı kilolar gerçekten inatçıdır. Ayrıca bir çok durumda hızlı kilo vermek yeterli olmaz, hem hızlı hem kalıcı hem de sağlıklı kilo vererek daha fit bir vücuda kavuşabilirsiniz. Kısa zamanda kilo vermeye başlamak için ihtiyacınız olanları kontrol edin ve yola koyulun. 

MOTİVASYON

Hızlı kilo vermek için yapılması gerekenlerin ilk sırasında elbette motivasyon geliyor. Bunu basite almayın, ideal bir vücuda kavuşmanın arkasındaki en güçlü etki motivasyonunuzdur.

Kilo vermek için motivasyonunuzu yükseltin ve her daim yüksek tutmak için bazı taktikleri devreye sokun. İşte birkaç işe yarar taktik…

  • Sağlıklı beslenme ve kilo verme üzerine sıklıkla araştırma yapmak bu konudaki motivasyonunuzu güçlü tutar.
  • Kilo vermek için nedenlerinizi sürekli aklınızda tutun. Kilo verdikten sonraki görünüşünüzü hayal etmeyi ihmal etmeyin.
  • Sosyal medyayı motivasyonunuzu artıracak şekilde yenileyin, takip ettiğiniz kilo verme konusunda sizi destekleyecek hesapları artırın.
  • Birilerine söylemek motivasyonunuzu artırabilir ya da tam tersi şekilde hiç kimseye bilgi vermeden bu yola koyulmak ve şaşırtıcı bir etki yaratmak size daha çok motivasyon verebilir.
  • İmkânınız varsa akıllı telefonlara yüklenen uygulamaları kullanın.

PLANLAMA

Bu yolda yeterli kararlılık ve motivasyona sahipseniz ikinci aşamada bir plana ihtiyacınız olacak.

Kendinize bir hedef belirlemek ve bu yolda ilerlemek çok önemlidir. Sanılanın aksine sadece aç kalarak hızlı kilo veremezsiniz.

Kilonuza ve boyunuza göre olmak istediğiniz kiloyu belirleyin.

  • Gerçekçi hedefler koyun. İlk hafta daha çok verme ihtimaliniz olsa da haftada 2-3 kilo vermek sağlıklıdır. Hafife almayın, bu şekilde 2 ay sonra 10-16 kilo bile verebilirsiniz.
  • Sürdürülebilir bir sistem belirleyin. Elbette ömür boyu diyette gibi yaşamanıza gerek yok ancak size kilo aldıran sağlıksız beslenme alışkanlıklarınız ise onlardan vazgeçmeden uzun süre istediğiniz kiloda kalmanız mümkün değil. Bu nedenle sadece hızlı kilo vermek için kullanacağınız diyet sürenizi değil, sonrasını da planlayın.
  • Zamanları netleştirin, özel günleri hesaba katın. Önünüzde bir bayram, bir düğün ya da özel bir davet varken diyetinizi kontrol altında tutmak zorlaşacaktır ancak bu diyeti ertelemenizi gerektirmez. Bu özel günde kendinize sadece küçük bir izin verin ancak abartmayın ve sonrasında diyetinize kaldığınız yerden devam edin. Davette çok fazla tüketmemek için öncesinde sizi tok tutacak bol lifli bir diyet düşünebilirsiniz.

DİYET SEÇİMİ

Hızlı kilo vermek için elbette bir beslenme planına ihtiyacınız olacak.

Planlamanızı yaptığınıza göre artık kaç günde kaç kilo vereceğinizi belirlediniz. Burada hızlı kilo vermek için yapılması gerekenler arasında diyet seçimi gelir.

Kilo vermenin matematiği bellidir; aldığınızdan daha fazla kalori yakmalısınız. Yedikleriniz ve harcadıklarınız arasındaki fark ne kadar fazlaysa o kadar hızlı kilo verirsiniz ancak burada koşul vücudunuzun temel ihtiyaçlarının minimumda karşılanması ve günlük ihtiyacı olan besin değerlerinden mahrum kalmaması gereklidir.

  • Normal beslenmenize göz atın, nasıl bir beslenme alışkanlığına sahip olmak istediğinize bakın. Bu, doğru diyeti seçmenize yardımcı olacaktır.
  • Kilo verme hedefinize ulaşmanızı sağlayacak ve normal beslenme sisteminize çok aykırı olmayan bir diyet belirleyin.
  • İsterseniz tam listeli diyetler seçebilir isterseniz temel diyet kurallarına göre beslenmenizi belirleyebilirsiniz.
  • Hızlı kilo vermek için yapılması gerekenlerden biri de kalori hesabıdır. Yediklerinizin size verdiği enerjiyi bilirseniz, vereceğiniz kiloyu rahatlıkla hesaplayabilirsiniz. Yaklaşık 7000 kalori açık verdiğinizde 1 kilo kaybetmiş olursunuz.

 

HAREKET VE EGZERSİZ

Evet evet! Spordan kaçmak yok. Hızlı kilo vermek için yapılması gerekenlerin başında spor geliyor. Hareket etmek sadece kalori yakmanızı sağlamaz ayrıca kasların güçlenmesi bazal metabolizma hızınızı da artırır.

Hızlı kilo vermek için yürüyün, koşun, dans edin, merdiven çıkın, bisiklet binin, yüzün, ayağa kalkın… Televizyon izlerken bacağınızı kaldırmanın etkisini bile hafife almayın.

Elbette ideali, kendiniz için seveceğiniz bir alışkanlık edinmektir.

Spor yaparken yakılan kalorileri artırmanın yollarına bakın.

HIZLI KİLO VERMEK İÇİN BİLİNMESİ GEREKEN BAZI İPUÇLARI

Hızlı kilo vermek için yapılması gereken en önemli şey doğru bir beslenme planı belirlemektir. Hızlı kilo vermek için fazla kalorili kilo verdiren besinlerden uzak durmalı, onun yerine metabolizma hızlandıran, tok tutan ancak düşük kalorili besinler tercih edilmelidir.

  • Hızlı kilo vermek için basit karbonhidratlardan, işlenmiş gıdalardan, tuz ve şekerden, beyaz ekmek, un ve makarnadan, börekler ve hamur işlerinden, fazla yağdan uzaklaşmanız gerekir.
  • Bol ve çeşitli taze otlar ve sebzelerle dolu salatalar sizi tok tutar, kilo vermenizi destekler ve gerekli besin değerlerini almanızı sağlar.
  • Sağlıklı pişirme yöntemleri tercih edin, ızgara, haşlama, buharda pişirme diyetiniz için idealdir.
  • Yulafı tüketin, yulaf diyet yapanlar için tok tutan sağlıklı bir besindir. 2-3 kaşık yulafı günlük olarak diyetinize eklemeyi deneyin.
  • 2-3 elma tüketin. Elmanın kilo verme konusunda etkinliği araştırmalarla kanıtlandı. Her gün 2-3 elma eklediğiniz bir diyet, hızlı kilo vermenizi sağlar.
  • Bol bol baharatlayın. Baharatlar düşük kalorili, yüksek besin değerlerine sahiptir. Etkilerini hızla gösterir. Birçok baharat metabolizma hızlandırma, yağ yakımını destekleme ya da tok tutma konusunda etkilidir.
  • Her gün bitki çayı için. Neredeyse hiçbir diyet şekersiz bitki çayını yasaklamaz. Bunun bir nedeni olmalı! Bitki çayları kilo verme konusunda harika bileşenler içerir. Her gün mutlaka 1-2 tane bitki çayı tüketin.

 

 

SIRADAKİ HABER