Yaşlılar için kuvvet antrenmanları

Kuvvet antrenmanı önemli bir egzersiz türüdür, ancak insanlar yaşlandıkça daha da önemli hale gelir. İşte güçlü ve sağlıklı bir beden için orta yaş sonrası antrenmanlar için bazı öneriler

10 Eylül 2021, Cuma 15:23 Son Güncelleme:
YAZI BOYUTU
Abone Ol Google News

Direnç eğitimi olmadan, her yıl kas kütlemizin %0,5 ila %1'ini kaybetmeye başlarız.   Bu kas kütlesi kaybıyla birlikte daha yüksek seviyelerde artrit ağrısı, sandalyeden kalkmak veya basamak çıkmak gibi şeylerde daha fazla zorluk, daha yüksek düşme ve yaralanma riski ve sonunda bağımsızlık kaybı olasılığı gelir.  

Araştırmalar, her yaştan insanın kuvvet antrenmanından fayda görebileceğini göstermiştir, bu yüzden yaşlanıyor olmanız, daha fazla güçlenemeyeceğiniz anlamına gelmez.

Birçok insan "kuvvet antrenmanı" duyduğunda, otomatik olarak birinin ağır bir halterin altında gerildiğini hayal eder. Ancak direnç bantları, makineler, dambıl, barbell ve diğer birçok ekipmanla kuvvet antrenmanı yapılabilir.

Kuvvet antrenmanının anahtarı, direncin sizin yaptığınız gibi güçlenmesidir.  

Elimizdeki veriler ayrıca artan gücün artrit kaynaklı ağrıyı azaltabileceğini ve basamakları tırmanmak, yiyecek taşımak, banyo yapmak ve yemek hazırlamak gibi şeyleri kolaylaştırdığını gösteriyor. Kuvvet antrenmanı ayrıca düşme riskinizi azaltmanıza ve bağımsızlığınızı korumanıza yardımcı olabilir.  

Güç antrenmanına başlamak ve faydalarını görmeye başlamak istiyorsanız, fizyoterapistiniz hem etkili hem de güvenli bir plan tasarlamanıza yardımcı olabilir.

Güç antrenmanına başlamak ve faydalarını görmeye başlamak istiyorsanız, fizyoterapistiniz hem etkili hem de güvenli bir plan tasarlamanıza yardımcı olabilir. Size doğru hareketleri öğretebilir ve ilerlemenizi izleyerek direncinizi doğru zamanda doğru miktarda artırmanıza yardımcı olabilirler.  

Bu Video
İlgini
Çekebilir
Sıradaki haber yükleniyor...
holder
SIRADAKİ HABER Yağ yakmaya yardımcı olduğu kanıtlanmış 12 sağlıklı gıda