Yatmadan önce egzersiz yapmanın 4 faydası

Çoğu insan yatmadan önce egzersiz yapmanın uykuyu kötü etkilediğini söyler. Ancak bunu bir kez daha düşünmekte fayda var. Bilim insanları, yatmadan önce de egzersiz yapmanın en az gün içinde yapılan egzersiz kadar faydalı olduğunu savunuyor. Gece egzersizlerinin faydalarını merak ediyorsanız, işte bilmeniz gerekenler...

12 Nisan 2021, Pazartesi 12:52 Son Güncelleme:
YAZI BOYUTU
Abone Ol Google News
1- DAHA ZORLU EGZERSİZ YAPABİLİRSİNİZ

1- DAHA ZORLU EGZERSİZ YAPABİLİRSİNİZ

Öğleden sonra ani bir enerji patlaması yaşarız. Bunun nedeni, saat 14:00 ile 18:00 arasında vücut ısımızın yükselmesi. Bu da akşam saatlerde yapacağınız antrenmanda daha fazla hareket edebileceğiniz anlamına gelir.

Öte yandan, koşmayı seviyorsanız, gece vakti karanlıkta koşmanın daha hızlı hareket etmenizi sağladığı ortaya çıktı.

2- DAHA RAHAT UYURSUNUZ

2- DAHA RAHAT UYURSUNUZ

Uykudan önce egzersiz yapmanın uyku kalitesini kötü etkilediğine dair bir inanç olsa da, bilim bunun tam tersini söylüyor. HIIT egzersizleri haricinde diğer egzersizler, uyku uyumanızı kolaylaştırabilir.

3- DAHA HIZLI KAS YAPABİLİRSİNİZ

3- DAHA HIZLI KAS YAPABİLİRSİNİZ

Kas gelişimi için ihtiyacımız olan kortizol ve testosteron oranları en iyi akşamları dengelenir. Sabahları bu oranlar daha yüksek olsa da, akşama kadar çalışmasını devam ettirir. Akşam saatlerinde uzun mesafeli koşular ve hafif egzersizler kas yapmanızı kolaylaştırabilir.

4- BİRİKEN STRESİ ATMANIZI SAĞLAR

4- BİRİKEN STRESİ ATMANIZI SAĞLAR

Zorlayıcı duygular uykuya dalmamızı geciktirebilir. Yatmadan önce esneme hareketleri ya da yoga yapmanız, daha rahat bir uyku çekmenize yardımcı olur. Ayrıca stres ve kaygınız azalır, zihniniz yavaşlar. Ayrıca vücudunuza daha fazla oksijen girmesini sağlar ve kendinizi daha rahat hissedersiniz.

Bu Video
İlgini
Çekebilir
Sıradaki haber yükleniyor...
holder
SIRADAKİ HABER Sağlıklı kilo vermenizi sağlayacak 10 harika besin