Yaz aylarında nasıl beslenmeli?

Havaların iyice ısınmasıyla birlikte beslenme ve uyku düzeninde de değişiklikler olabiliyor. Bu noktada "Yaz aylarında nasıl beslenmeli?" sorusu akıllara geliyor. Yaz aylarında beslenmek tam bir işkence haline gelebiliyor, çünkü sıcak havalarda ocağın ya da fırının başında yemek pişirmek istemiyoruz. Sıcak havalar özellikle beslenmeyi ve iştahı olumsuz etkileyerek daha az yemeye neden olabiliyor. İşte yaz aylarında sağlıklı beslenmenin 4 püf noktası!

02 Temmuz 2020, Perşembe 17:16 Son Güncelleme:
YAZI BOYUTU
Abone Ol Google News
Su içmek için susamayı beklemeyin

Su içmek için susamayı beklemeyin

Çok sıcak havalarda terlemeyle artan sıvı ve mineral kaybının önlenmesi için yeterli sıvı alımı önem taşıyor. Sıvı ve özellikle su tüketimi vücutta oluşan toksinlerin atılması, vücut fonksiyonlarının düzenli çalışması, metabolizma dengesinin sağlanması ve daha pek çok biyokimyasal sürecin gerçekleşmesinde son derece önemli bir rol oynuyor. Bu nedenle, her gün en az 2-2,5 litre su içmek gerekiyor. Suyun tadını sevmiyorsanız elma, portakal ve limon dilimleri, salatalık, taze nane, çilek ve tarçın çubukları ekleyerek tatlandırıp su tüketimini destekleyebilirsiniz. Suyunuzu cam bir şişede yanınızda taşıyarak, gün sonunda ne kadar su içtiğinizi kontrol edebilirsiniz. Süt, ayran, kefir, cacık, soğuk çay ve taze sıkılmış meyve suyu içerek de hem sıvı ihtiyacınızı hem de vücudunuzun ihtiyacı olan diğer mineral ve elektrolitleri karşılayabilirsiniz. 

 Su içeriği yüksek besinleri tüketin

Su içeriği yüksek besinleri tüketin

Suyun yanı sıra özellikle su içeriği yüksek besinleri tüketmeyi tercih ederseniz, hem sıvı ihtiyacınız karşılanmış olur, hem de vücudunuz için gerekli olan besin ögelerini yeterli düzeyde almış olursunuz. Sebzelerin yapısında doğal olarak genellikle %90-96 su bulunurken, meyveler yaklaşık %80-90 arasında su içeriğine sahiptir. Tercihlerinizi taze sebze ve meyveler, fındık, ceviz, badem gibi yağlı tohumlar ile süt ve ürünleri gibi zengin besinlerden yana kullanabilirsiniz. Yaz döneminde özellikle kavun ve karpuz uygun seçimler olacaktır.

Sağlıklı ara öğünler yapın

Sağlıklı ara öğünler yapın

Sıcak havalarda çoğu zaman öğün sayısı düştüğü için normalden fazla miktarda besin tüketimi de olabiliyor. Bu durumun önüne geçmek için sağlıklı ve doyurucu ara öğünlere yer vermek gerekiyor. Çiğ fındık, ceviz ve badem, sütlü soğuk kahve, yoğurt ve meyve, karpuz ve peynir, yulaf ve süt gibi pratik ve doyurucu ara öğünlerle gün boyu enerjinizi koruyabilirsiniz. 

Bol meyve ve sebze tüketin

Bol meyve ve sebze tüketin

Özellikle yaz aylarında meyve ve sebze çeşitlerindeki artışlardan faydalanmak gerek. Başta kanser olmak üzere, kalp hastalıkları, sindirim sistemi hastalıkları gibi birçok hastalığın önlenmesinde, yüksek posa içeriğiyle kan şekerinin düzenlenmesi, kabızlık gibi hastalıkların engellenmesinde etkili olan meyve ve sebzeler günde 5 - 6 porsiyon tüketilmeli. Son yıllarda vücut için öneminin altının çizildiği antioksidanlardan zengin meyve ve sebzelerin tüketilmesine yaz aylarında da özen göste- rilmeli. Her türlü yeşil sebzeler, meyveler ve süt ürünleri bol tüketilmeli.

Bu Video
İlgini
Çekebilir
Sıradaki haber yükleniyor...
holder
SIRADAKİ HABER Kilo verirken yapılan 8 hata