Yaz öncesinde hiç çabalamadan kilo vermenizi sağlayacak 10 hile

Yaz yaklaşırken yine panik olmaya başladık. Her sene Mart ayından itibaren bir hareketlenme olur. Son kalan 5 kilo için canla başla çalışır, bikinilerimizi küçük beden alırız. Bu tempodan yorulduysanız diyeti bırakıp ufak hilelere başvurmanın tam zamanı. Ufak tefek tüyolarla diyetsiz bir şekilde kilo vermek mümkün. Böylelikle ilkbaharın tadını çıkarmak da!

14 Nisan 2021, Çarşamba 09:58 Son Güncelleme:
YAZI BOYUTU
Abone Ol Google News
Zifiri karanlıkta uyuyun

Zifiri karanlıkta uyuyun

Ohio State Üniversitesi’ndeki araştırmacıların fareler üzerinde yaptıkları çalışmaya göre; tam karanlıkta ki farelerin daha az karanlıktaki farelere göre daha az obeziteye eğilimli olduklarını göstermiştir. Laura Fonken nörobilim öğrencisi liderliğindeki çalışmada gece az karanlıkta kalan farelerin farklı ve garip zamanlarda yediklerini göstermiştir.


 Odanızın sıcaklığını düşürün

Odanızın sıcaklığını düşürün

Soğuk odada uyumak, metabolizmayı arttıracağından kilo kaybında çok önemli bir rol oynar. 

Aç karnına alışverişe gitme

Aç karnına alışverişe gitme

Almanız gerekenleri mutlaka listeleyiniz.Aç karnına gıda alış- verişine gitmeyiniz.Yağ oranı yüksek besinler yerine orta yağlı olanları ya da yağsız olanları tercih ediniz.Misafirinize ikram etmek için diye sizin tüketmemeniz gereken besinleri almayınız.Arabanızı biraz ileriye park edin, yürümek zorunda kalırsınız.


 Yemek yemeye zaman verin

Yemek yemeye zaman verin

Ayaküstü yemek yemeyin. Masada hep aynı yerde oturmayın, farklı yerlerde oturun, Çok iyi çiğneyin, bir an hızlı yediğinizi fark ederseniz, elinizde ne varsa o an bırakın ve kısa bir süre arkanıza yaslanıp, derin bir nefes alıp yemeye devam edin. Yavaş ve kontrollü yediğinizi göreceksiniz.

Her gün tartıya çıkma

Her gün tartıya çıkma

Tartıya güvenme. Kilon günden güne çeşitli sebeplerden değişebilir. Vücudun su toplar, kas kütlen artar, tam tersine kasların eriyebilir veya su kaybedebilirsin.. Bunların yağlarınla bir ilgisi olmadığı halde tartıyı etkiler. Sürekli tartılmak bu yüzden moralini bozabilir. Tartı yerine aynadaki görüntünü, kıyafetlerini ve mezurayı ölçü al. En fazla haftada bir tartılmak gerekiyor, onu da günün aynı saatinde yapmalısın.

 Bağırsaklarınızın sebzeye ihtiyacı var

Bağırsaklarınızın sebzeye ihtiyacı var

Sebze, meyve, tahıl, bakliyat, tohumluları yeterli ve dengeli yediğinizde kaliteli besinler tüketmiş olursunuz. Bağırsaklar bağışıklık için önemli diyoruz, bağırsakların sağlığı için hayvansal içeriklerden kaçınıp bitkisel doğal yiyeceklerle beslenmek gerekiyor. Böylece bağırsaklardaki hücrelere yemeklerini vermiş oluruz. Sonrasında da bağışıklığınız artar. 

 Kalorilerinizi kademe kademe azaltın

Kalorilerinizi kademe kademe azaltın

Yılan hikayesine dönen kilo savaşları konusunda size bir sır vermemi isterseniz; duraksamadan kilo verebilmek için günlük olarak aldığınız net kaloriyi aşamalı şekilde azaltmanız gerekmektedir. Yani ya daha az kalori almalısınız ya da daha fazla kalori yakmalısınız. Tabi bu aşamada hem beslenme hem de egzersiz konusunda diyetisyeninizden destek almanız, sağlığınız ve doğru ilerlemeniz için oldukça önemlidir.

 Her gün çıtayı biraz daha yükseltin

Her gün çıtayı biraz daha yükseltin

Her antrenmanda harcadığınız eforu, yürüdüğünüz, koştuğunuz mesafeyi ya da kaldırdığınız ağırlığın miktarını artırın. Sonuçta bu eylem kendinizle yarışmanıza yardımcı olur ve bir de bakmışsınız ki aradan geçen zaman içinde epey yol almışsınız. Tabii bu durum kilolarınıza da yansıyacaktır.


 Yemek istediğin anlarda squat yap

Yemek istediğin anlarda squat yap

‘Duygusal yeme’ pek çok insan için kilo almanın başlıca sebebi. İnsanlar duygusal çalkantılara kapıldıklarında ya da strese girdiklerinde yemek yiyor ve kilo alıyor. Beslenme planını uygularken bu durumu göz ardı edersen sonuca ulaşman güçleşir. Acıktığın için değil, duygusal durumundan ötürü yemek yediğin anları farkedip yapacak başka şeyler bulman gerekiyor. Örneğin yoga yapmanın duygusal yemeye iyi geldiği biliniyor. Duygusal yemek ihtiyacı hissettiğinde bir koca bardak su iç, çoğu zaman seni kendine getirir ve etkili olur. Kimileri de bu anlarda 10 kez squat gibi basit bir egzersiz yapmayı tercih ediyor.

 Daha fazla hareket etmenin yolları

Daha fazla hareket etmenin yolları

  • Asansör yerine merdivenleri kullanın
  • Kısa mesafelerde arabanınızı almamaya çalışın ya da biraz ileriye park ederek kendinize yürüme mesafesi yaratın
  • En azından hafta sonları bedenen yapabileceğiniz aktiviteler planlayın
  • Ev işlerini kendiniz yapmaya çalışın
  • Zevk alacağınız bireysel veya toplu spor aktiviteleri edinin
  • Spora ilk başladığınızda ölçülerinizi alın, bir ay sonra değişiklikler sizi mutlu edecek ve devam etmenizi sağlayacaktır

Bu Video
İlgini
Çekebilir
Sıradaki haber yükleniyor...
holder
SIRADAKİ HABER Kilo verme stresini yarı yarıya azaltacak 10 taktik