Yaza formda girmek için ne yapmalı? Nasıl zayıflarım?

Yaz aylarına girdiğimiz bugünlerde pek çoğumuz hem sağlıklı olmak hem de formda görünmek istiyor. Bu işin sırrı da şüphesiz fazla kilolardan kurtulmak. Peki fazla kilolardan kurtulmak için ne yapmalı, nasıl hareket etmeliyiz? Zayıflamak için ne yapmalıyız? Diyetisyen Yeşim Gün zayıflamanın olmazsa olmazlarını anlattı.

12 Haziran 2020, Cuma 09:21 Son Güncelleme:
YAZI BOYUTU
Abone Ol Google News

İlk olarak metabolizmanın düzenli çalışması için kaliteli uykudan vazgeçilmemeli. Metabolizmanın yavaşlamasında ve yağ depolamasında etkili olan leptin hormonu uykusuz kalındığında artıyor.

Güne mutlaka kahvaltı yapılarak başlanmalı, bu sayede gün içi kaçamak yapma olasılığı azalırken, metabolizma da ciddi anlamda hızlanmış olacak. Besin alımlarında protein, özellikle de et, yumurta ve yoğurt ihmal edilmemeli.

Porsiyonların küçültülmesi, ana ve ara öğün olarak düzenlenmesi de fazla kilolardan kurtulmak için önemli bir kural.

Buradaki seçimler kuru meyveler, kuruyemişler ve meyveler şeklinde olabilir. Gerçek dışı şok diyetlere aldanmamalı, bunların etkisi kalıcı olmayacağı için çok yönlü beslenmeden vazgeçilmemeli. Tabii ki sonuncu ve en önemli uyarı, fiziksel aktiviteler... Asla ihmal edilmemeli, dışarı çıkılmıyorsa bile ev içinde uygun hareketler düzenli şekilde yapılmalı. 

Sıradaki haber yükleniyor...
holder
SIRADAKİ HABER Obezite ve estetik