Yaza hazırlanmak için 8 önemli ipucu

Yaza sayılı günler kala birçok kişide zayıf ve fit görünme isteği artıyor. Ancak fazla kilolardan kurtulmanın kolay olmayacağı endişesiyle sağlığı riske atacak hatalar da yapılabiliyor!

28 Mayıs 2019, Salı 15:28
A A

Beslenme ve Diyet Uzmanı Ece Öneş, yanlış beslenme nedeniyle kan şeker dengesizlikler ve tansiyon problemleriyle sıkça karşılaşıldığını belirtiyor. Oysa dikkat edeceğiniz bazı basit kurallar; hem yaz mevsimini sağlıklı ve zinde karşılamanıza hem de kilo verme çabalarınıza katkı sağlayabilir. Beslenme ve Diyet Uzmanı Ece Öneş, yaz öncesi 8 beslenme önerisini sıraladı, önemli uyarılar ve önerilerde bulundu.

MEVSİM SEBZELERİ TÜKETMEYİ İHMAL ETMEYİN

MEVSİM SEBZELERİ TÜKETMEYİ İHMAL ETMEYİN

Hem doğal birer şifa deposu hem de diyet dostu olan mevsim sebzelerin tüketmeyi ihmal etmeyin. Günde 4-5 porsiyon sebze bağışıklık sistemini güçlendirmek için de önemli. Özellikle yeşil renkli sebzeler folik asit, potasyum ve C vitamininden zengin olduğu için mutlaka tüketin. Yiyecekleri iyi çiğnemeniz ve yavaş yemeniz de doygunluk hissi vermesi sayesinde diyetinize katkıda bulunacak önemli bir etken.

MEYVEYİ ABARTMAYIN

MEYVEYİ ABARTMAYIN

Her biri iştah açan rengarenk meyveler; vitamin, mineral, posa ve antioksidan alımı açısından oldukça faydalı ancak porsiyon kontrolüne dikkat etmek son derece önemli. Zira meyve tüketiminde porsiyon kontrolüne dikkat etmeden aşırı tüketilmesi olması gereken porsiyondan daha fazla tüketilmesi çok fazla şeker ve kalori alımına neden oluyor.

GAZLI İÇECEKLER TÜKETMEYİN

GAZLI İÇECEKLER TÜKETMEYİN

Sıvı ihtiyacınızı başta su olmak üzere ayran, kefir ve maden suyu gibi sağlıklı içeceklerle karşılamaya dikkat edin. Zira gazlı içecekler ve meşrubat gibi şeker ve katkı oranı yüksek içecekler sağlığa zararlarının yanı sıra kilo alımına da neden oluyor.

YAĞLI BESİNLER VE KIZARTMADAN KAÇININ

YAĞLI BESİNLER VE KIZARTMADAN KAÇININ

Tüketeceğiniz veya tüketmekten kaçınacağız besinler kadar, yemekler hazırlama yönteminiz de hem sağlık hem de diyetinize katkı yapması açısından büyük önem taşıyor. Kızartmadan ziyade yiyecekler daha çok ızgara, buğulama ya da fırında hazırlamaya dikkat edin.

 

KENDİNİZİ AÇ BIRAKMAYIN

KENDİNİZİ AÇ BIRAKMAYIN

Kilo kaybetmek ille de aç kalmayı gerektirmiyor. Günde 3 ana öğün ve açlık hissettiğiniz dönemlerde ara öğünler yaparak porsiyon kontrolünü sağlayabilirsiniz. Aç kalarak değil, sağlıklı tercihler az az ve sık sık tüketerek formda kalabilirsiniz.

TATLI KRİZLERİNE KARŞI TEMKİNLİ OLUN

TATLI KRİZLERİNE KARŞI TEMKİNLİ OLUN

Kalori değeri ve yağ içeriği oldukça yüksek olan kızartılmış tatlılar ve hamur tatlıları yerine sütlü tatlılar, meyve tatlıları ve dondurmayı tercih etmek sağlıklı beslenmenin altın kurallarından biri. Ancak sütlü tatlılar, meyve tatlıları, dondurma gibi tatlıları tüketirken de her besinde olduğu gibi porsiyon miktarlarına mutlaka dikkat edin, aşırıya kaçmayın.

 

ŞOK DİYETLERDEN KAÇININ!

ŞOK DİYETLERDEN KAÇININ!

Şok diyetler veya standart diyet reçetelerini takip ettiğinizde hızlı kilo kaybı yaşarsınız ancak bu kayıp yağ kaybından ziyade çoğunlukla su ve kas kaybıdır ve aynı zamanda metabolizmanız da bu süreçte yavaşlar. Dolayısıyla bu kalorisi düşük diyetler bıraktığınızda porsiyonlarınızı çok az artırsanız bile vücudunuz yağ depolamaya başlar, kaybettiğiniz kiloların daha fazlasını hızla alırsınız. Bu nedenle kısa dönemli hızlı kilo kayıpları yerine uzun vadede hem sağlıklı beslenme hem de düzenli egzersizin içinde olduğu sağlıklı yaşam biçimini benimseyerek daha formda ve daha sağlıklı olmak sizin elinizde.

SIVI TÜKETİMİNİZİ ARTIRIN

SIVI TÜKETİMİNİZİ ARTIRIN

Su, vücudumuzun olmazsa olmazı. Sağlıklı beslenme çerçevesinde her gün kilogram başına 30 ml su içilmesi gerekiyor. (Örneğin 70 kg bir birey için 2100 ml) Ancak bu miktar hava sıcaklıklarının yükselmesiyle birlikte terleme oranının artması nedeniyle yetersiz kalıyor. Dolayısıyla su tüketiminin hava sıcaklıklarının yükseldiği bugünlerde daha da artırılması vücudumuzun su-mineral dengesini koruyarak baş dönmesi, bulantı, bayılma hissi gibi sağlık problemlerinin yaşanmasını engelleyecek çok önemli bir unsur. Su tüketiminde dikkat edeceğiniz en önemli nokta susamayı beklemeden su içmeye özen göstermek.

Sıradaki haber yükleniyor...