Yaza yağ yakan besinlerle hazırlanın

Yaz yaklaşırken hepimiz kışın aldığımız fazla kilolardan kurtulma derdine düştük. Peki yağ yakıp fazlalıklardan kurtulmanın yolunun yine besinlerden geçtiğini biliyor muydunuz? İşte zayıflamak isteyenlerin tüketmesi gereken yağ yakıcı besinler...

15 Mayıs 2019, Çarşamba 09:43
A A

Hava sıcaklıklarının artması ile birlikte pek çok insan kışın rehavetinden kurtulup kilo verme telaşına girdi. Kimileri kendisine uygun olduğunu düşündüğü bir diyete başlıyor, kimileri de sağlıklı olduğunu düşündüğü yiyeceklerden tüketerek fazla yağlarından kurtulmaya çalışıyor. Ancak bazı besinler var k hem vücuda sağlık katıyor hem de doğru miktarlarda tüketildiğinde yağ yakımına yardımcı oluyor. Diyetisyen Aslıhan Altuntaş, sağlıklı bir diyette olması gereken ve kilo vermeyi kolaylaştıran besinler ile ilgili bilgi verdi.


Bazı besinler içerdikleri maddeler nedeniyle metabolizmayı hızlandırmakta, tokluk hissi sağlamakta ve yağ yakımını kolay hale getirmektedir. Kişiye uygun, yeterli ve dengeli bir diyet programı içerisinde tüketildiğinde yağ yakını hızlandıran 5 besin şöyle sıralanmaktadır.


KIRMIZI BİBER

KIRMIZI BİBER

Kırmızı biberin içerdiği kapsiasin maddesi sayesinde yemeklerinize lezzet vermekten çok daha fazlasını yapar. Güçlü bir antioksidan olan kapsiasin tokluk hissini artırır ve aşırı yemek tüketimini engeller. Ayrıca vücut sıcaklığını da artırarak daha hızlı kalori yakımına yardımcı olur. Daha hızlı ve verimli kalori harcanması da yağ yakınını hızlandırır


YOĞURT

YOĞURT

Yoğurt içerdiği yararlı bakteriler sayesinde sindirimin düzenlenmesine ve yağ yakımına destek olmaktadır. Yapılan bir çalışmada öğün aralarında yoğurt tüketen bireylerin öğün aralarında hiçbir şey tüketmeyenlere oranla daha fazla yağ kütlesi kaybı olduğunu göstermiştir. Özellikle de karın bölgesindeki yağların yakını artırmıştır. İçerdiği vitamin, mineraller ve proteinler sayesinde de besin değer yüksek olan çok kıymetli bir yiyecektir. Her gün bir kase yoğurt ikindi öğünü için güzel bir alternatif olacaktır.

HİNDİSTAN CEVİZİ YAĞI

HİNDİSTAN CEVİZİ YAĞI

Hindistan cevizi yağı, içerdiği MCT (orta zincirli yağ asitleri) içerir. Bu yağ çeşidinin metabolizması diğer yağlardan farklıdır. Bu sayede yağ yakımını destekler. Hindistan cevizi yağının dumanlanma noktası yüksek olduğundan ısıdan kolay etkilenmez. Kahve veya süt içerisine, 1 kaşık hindistan cevizi yağı eklenerek yağ yakımı hızlandırılabilir.

ZERDEÇAL

ZERDEÇAL

Bağırsak hareketlerini hızlandırarak sindirime yardımcı olurken, aynı zamanda yağ yakımına yardımcı olmaktadır. Ağız içinde bulunan bazı reseptörler etkileyerek metabolizmayı hızlandırmakta, tatlı krizlerin önlemekte ve iştahı kesmektedir. Kan şekerinin dengelenmesine yardımcı olur ve vücutta yağ hücrelerinin birikmesini engeller. 1 çay kaşığı zerdeçalı 1 su bardağı sıcak suda bekletip limon ve az miktarda bal ekleyerek tüketmek tüm bu etkilerden faydalanmayı sağlar.

FISTIK EZMESİ

FISTIK EZMESİ

1 yemek kaşığı şekersiz fıstık ezmesi tokluk sürecini uzatmakta, kan şekerinin dengelenmesine yardımcı olarak yağ yakımını hızlandırmakta. Yağ içeriği ve kalorisi yüksek bir besin olmasına rağmen içerdiği sağlıklı yağlar, protein, vitamin ve mineraller sayesinde birçok olumlu etkiye sahiptir.

YAĞ YAKIMINI HIZLANDIRAN ARA ÖĞÜN TARİFİ

YAĞ YAKIMINI HIZLANDIRAN ARA ÖĞÜN TARİFİ

200 ml yoğurt, 1 çay kaşığı zencefil, 1 çay kaşığı zerdeçal, 1 çay kaşığı kırmızı pul biber, 1 tatlı kaşığı keten tohumu, 1 çay kaşığı çörek otunu karıştırın. Sabah kahvaltısı ya da ikindi ara öğünü olarak tüketebilirsiniz




Sıradaki haber yükleniyor...