Ağrısız özgür yaşam sizin elinizde

30 Mayıs 2018, Çarşamba 15:45
AA

Sevgili Okurlar;

Hareketli bir yaşam tarzını benimsemek, vücudumuz ve sağlıklı hayat için yapabileceğimiz en iyi şey. Birçok kronik hastalığın oluşmasında ve ilerlemesinde sebep; yeterince aktif bir yaşama sahip olmamak!

Bazen aktif olmak ve egzersiz yapmak zor olabilir ancak hareket etmenizi sağlayan bu ekstra çaba gerçekten son derece faydalıdır. 18-65 yaş aralığındaki bir kişi için tavsiye edilen egzersiz miktarı haftada en az beş gün yarımşar saattir. Kardiyovasküler riski (kalp hastalığına yakalanma riski) azaltmak ve sağlığınıza faydası olması için, nabzınızı yükseltecek, daha hızlı nefes alacak ve terleyecek derecede hızlı hareket etmeniz gerekir (yani, orta derece egzersiz).

Egzersizin sağladığı faydalar hem bedensel hem de zihinsel sağlığınızı etkiler. Yapılan araştırmalar fiziksel aktivitenin özgüveni artırdığını, ruh halini iyileştirdiğini, uyku kalitesini ve enerjiyi yükseltip, stres ve depresyon riskini azalttığını göstermektedir. Yaptığınız egzersizler kemik ve kaslarınızı güçlendirmenizi ve bu da çalışma, alışveriş yapma veya çocuklarınızla / torunlarınızla oynama gibi günlük rutininizi rahatça gerçekleştirmenizi sağlayarak hem formda hem de sağlıklı kalmanıza katkıda bulunmaktadır.

Yaşlanan bedenlere özen gösterme

Yaşlanmayla birlikte kas, eklem ve kemiklerle ilgili sorunları yavaşlatmanın ve önlemenin en iyi yollarından biri güç, denge ve esnekliğinizi korumanıza yardımcı olacak basit bir egzersiz yapmaktır. Sendeleme ve düşmeler özellikle yaşlılarda ağrılı sakatlanmaların yaygın nedeni olmakla birlikte her hafta, tempolu yürüyüş gibi orta-yoğun hareketlerle birlikte yapılacak denge ve kas güçlendirme egzersizleri düşme riskinin azaltılmasını sağlar.

Sizin için hangisi uygun?

Yapılan yanlışlardan biri, kişilerin hangi egzersizi, ne kadar sıklıkla, hangi hazırlıkları yaparak yapması gerektiğini bilmemesidir. En basitinden tempolu bir yürüyüşte dahi öncesinde belli ısınma hareketlerinin yapılması gerektiğini bilmelisiniz. Fiziksel durumumuz, kas ve eklemlerimizin gücüne göre doğru egzersizi seçmemiz gerekmekte. Sorunlu bir eklemi gereğinden fazla zorladığınızda daha sorunlu hale gelebileceğini unutmayalım. O yüzden aktivite tarzınızı belirlerken yeterince bilgilenmeli ve gerekirse bir uzmanla görüşmeli.

Ağrılara dikkat

Kişinin ağrı hissetmesinde rol oynayan tüm faktörler ve bunların çok sayıda nedeninden ötürü, çeşitli tedavi yöntemi mevcuttur. Ağrınızı en etkin şekilde tedavi etmek için doğru seçimin yapılması önem taşımaktadır. Bir tedaviye başlamadan önce, ağrının nedenini ve en iyi şekilde nasıl giderilebileceğini öğrenmek faydalı olabilir. İlaç içermeyen ürünler, genellikle hafif - orta şiddette akut ağrıların giderilmesinde kullanılmaktadır. Daha şiddetli ağrıların tedavisi için mutlaka doktorunuza danışın.


İlaç içermeyen tedaviler

İlaç içermeyen ürünlerin çoğu etkilenen bölgeyi veya eklemi ısıtarak ve/veya soğutarak işe yarar. Isı yoluyla ağrıyı gidermek, ağrıyı hissettiğiniz bölgede kan akışını artırır. Etkilenen bölgedeki kasları da gevşetir. Diğer yandan soğuk, daha küçük sinir liflerine iletilen ağrı hissini geçici olarak uyuşturarak ve büyük sinir liflerini etkileyerek çalışır. Soğuk, kan damarlarını büzerek şişmeyi ve iltihaplanmayı azaltır. Bilek veya diz incinmeleri ve burkulma gibi spor sakatlıklarında şişliği azaltmak için buz kullanmanız önerilir.

3 YENİ MESAJINIZ VAR

Hamilelikteki risklere yapay embriyo freni 

Araştırmacılar, kök hücreden yapay embriyo üretip fare rahmine transfer ederek hamileliğin en önemli aşamasına müdahale edebilme imkanı sağlayan projeyi geliştiriyorlar.

Akıllı enjektörler hastayı uyaracak

Kronik hastalık tedavileri için üretilen sensörlü enjektör hastaların takibini yapıp ilaç kullanımını hatırlatacak ve hatayla eksik doz verilmesini engelleyecek.

Giyilebilir teknolojilerle astımı önleyin

Geliştirilen cihaz kullanıcının boynuna asılıyor, cep telefonuyla senkronize oluyor ve hastanın öksürüklerini dinliyor. Öksürükler yaklaşan bir astım krizinin habercisi olduğu için direkt olarak hastaya, yakınlarına ve doktorlara haber veriliyor.


BUNLARI BİLİYOR MUSUNUZ?

• Magnezyumun ileti yapan sinirlerin dinlenmesi, kasılan kasların yeniden kasılabilmek üzere gevşemesi için gerekli olduğunu

• L-arginin yaşlanmanın etkilerini azaltan, damar sağlığını ve dolaşımı destekleyip doku yenilenmesine katkı sağlayan önemli bir aminoasit olduğunu

• Magnezyum yağının masajla uygulandığında kasları rahatlatarak ağrıyı giderebildiğini

• Kalsiyumun insan vücudunda en fazla bulunan mineral olup, hem kas hem güçlenmesi için, aynı zamanda dişlerin sağlığı için gerekli olduğunu


Kişisel verilere ilişkin aydınlatma politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için Kişisel verilere ilişkin aydınlatma metnimizi inceleyebilirsiniz.