Banu ŞenCennet bulun emriyle bulunmuş güzellik: Antalya
HABERİ PAYLAŞ

Cennet bulun emriyle bulunmuş güzellik: Antalya

Bundan 2 bin yıl kadar önce Bergama Kralı II. Attalos, askerlerine “Gidin bana yeryüzünün cennetini bulun” der. Askerlerinin gösterdiği bugünkü Antalya’nın bulunduğu yeri beğenen II. Attalos, cennete geldiğini kabul eder ve buraya büyük bir liman şehri kurdurur. Adını kurucusundan alan Attaleia, bugünün Antalya’sı Antik Pamfilya, Psidya, Likya bölgelerinin kesiştiği Anadolu’nun en bereketli coğrafyasında yer alır. Antalya, tarihi boyunca hep kültürün, sanatın, mimarinin, mitolojinin doruğudur.

Cennet bulun emriyle bulunmuş güzellik: Antalya

Çünkü doğasını oluşturan lacivert denizleri, coşkun çağlayanları, el değmemiş ormanlarının yeşilliği, görkemli Toroslarından aşağılara indikçe dünya cenneti bir ovanın rengarenk bereketi, çiçekleri ve böcekleri esin kaynağı olmuş. Büyük Önder Atatürk, 1930’un ilkbaharında ilk kez gördüğü Antalya’da lacivert denizlerin ardındaki dağların anlık renk değişimini izlerken boşuna; ”Antalya hiç şüphesiz ki dünyanın en güzel yeridir” dememiş. Doğal güzellikler arasında yer alan Antalya; palmiyelerin sıralandığı bulvarları, uluslararası ödül sahibi marinasıyla Türkiye’nin en önemli turizm merkezi.

5 AYDA 2.5 MİLYON TURİST GELDİ

Günümüzde ekonomik anlamda tarım, ticaret ve turizmi içinde barındıran Antalya’da modern anlamda şehirleşme olgusunun hızlanmasının, turizm faaliyetlerinin başladığı döneme denk gelmesi tesadüf değil. Tarıma ve bir miktar hayvancılığa dayalı Antalya ekonomisi, 1980’den sonra iklim koşulları ve turizmin etkisiyle değişiyor.

Cennet bulun emriyle bulunmuş güzellik: Antalya

Turizm ve turizmin ihtiyaçlarına dayalı endüstriyel ürünlerin ağırlık kazandığı bir ekonomiye dönüşüyor. Turizmle birlikte hızlı bir kalkınma dönemine giren Antalya, günümüzde hem yerel halkın hem de idari yapının algısı ve uygulamaları sonucunda ‘turizm şehri’ kimliği kazanıyor. “Antalya’da turizmi çeşitlendirmek ve 12 aya yaymak adına alternatif turizm ürünleri de geliştirmeye devam ediyoruz. Bu kapsamda bisiklet turizmine yönelik çalışmalarımıza ağırlık verdik. Antalya, zengin doğası ve coğrafi yapısıyla; Likya Yolu ve dünyaca ünlü yürüyüş rotalarıyla, dağcılıktan kaya tırmanışına, su altı dalıştan raftinge, yamaç paraşütünden doğa yürüyüşüne, yılın dört mevsimi pek çok doğa sporunu yapmaya elverişli bir turizm şehri. Yıl boyunca düzenlenen birçok köklü festival de Antalya’nın kültür-sanat şehri olarak anılmasına da katkı sağlıyor” diyen Antalya İl Kültür ve Turizm Müdürü Dr. Candemir Zoroğlu, ağırladığı turist sayısı bakımından ‘turizmin başkenti’ dediği Antalya’ya geçen yıl ocak-mayıs döneminde 747 bin yabancı misafir gelirken, bu yıl aynı dönemde turist sayısının 2 milyon 422 bin 355’e ulaştığını söylüyor. Biz de şehrin dinamikleriyle Antalya turizmini masaya yatırıyoruz.

Cennet bulun emriyle bulunmuş güzellik: Antalya

GEÇEN YILA GÖRE ARTIŞ VAR

Akdeniz Turistik Otelciler ve İşletmeciler Birliği Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Kaan Kavaloğlu da şu ifadelere yer veriyor:

“2019 en yoğun senemizdi ve bugünkü koşullarda Rusya ve Ukrayna pazarları 2019 rakamlarının oldukça gerisinde kalacak. Fakat Avrupa pazarı yoğun gidiyor. Kriz olmadan önce Antalya için 12 milyon turist hedefi koymuştuk. Daha sonra krizi öngörerek hedefi geçen senenin rakamları 9 milyon kişiye revize etmiştik. Şu anda ön gördüğümüz 11 milyonun üzerine çıkması. İngiltere ve Almanya pazarlarında rezervasyonlar çok iyi gidiyor. Benelüx pazarında da ciddi artış var. Güvenli Turizm Sertifikası Programı’nı Yeşil Turizm Sertifikası Programı’na uyarlayacağız. Bu sayede oteller ivme kazanacak. Rakip ülkelerimiz olarak İspanya, Fransa ve Yunanistan’ı baz alırız. İngiltere pazarında bu yıl ilk kez kişi sayılarını 1 milyonun üzerine çıkaracağız. Deniz, kum ve güneş turizminin yanına sağlık ve hijyen ile güvenli turizmi de kendi sistemimizin içine dahil ettikten sonra rakiplerimize göre ön plana çıktık. İç pazarın da ivme kazanmasıyla olumlu yönde ilerleyeceğiz. İç turizmde paketli seyahat eden kişi sayısının 10 milyon, Avrupa’dan paketli seyahat eden kişi sayısının 4 milyonun üzerine çıkacağını tahmin ediyoruz. Bu rakamlar 20 milyon kişiye ulaştığında, ana kaynak pazarımızı kendi vatandaşlarımızdan yaratmış olacağız.”

Cennet bulun emriyle bulunmuş güzellik: Antalya

PROFESYONELCE YAPILIYOR

Antalya Valisi Ersin Yazıcı, Türkiye’nin dünyaya açılan penceresi olarak nitelendirdiği Antalya’nın turizmine ilişkin şu bilgileri veriyor:

“Antalya, vitrini olan global bir şehir. 640 kilometrelik sahili olan bu özel şehirde her yıl dünyanın farklı bölgelerinden birçok misafiri ağırlıyoruz. Antalya’mız için turizm çok önemli. Birçok vatandaşımız turizm sektöründen para kazanıyor. Bu şehrin esnafı da emeklisi de tüm vatandaşları turizmle yatıp kalkıyor. Antalya’da turizm profesyonelce yapılıyor. Pandemide alınan önlemler kapsamında Kültür ve Turizm Bakanlığı’mızca başlatılan ‘Güvenli Turizm Sertifikasyon Programı’ sayesinde en güvenli tatil tercihlerinin başında geldik. 2020’yi 3.5 milyonu aşkın, 2021’i 9 milyonu aşkın turistle tamamladık. Turizm şehirleri arasında çok iyi sayılar elde ettik.

Cennet bulun emriyle bulunmuş güzellik: Antalya

TURİZM GELİRİNİN 3’TE 1’İ ANTALYA’DAN

Rusya ve Ukrayna krizi Antalya turizmimizi olumsuz etkilemiş olsa da biz bu yıl Antalya turizminden umutluyuz. Geçen yıla göre oranlarımızda ciddi artış var. Bu yıl ocak-mayıs döneminde 2.5 milyona yakın yabancı misafir şehrimizi tercih etti. Bu yıl Almaya ve İngiltere olmak üzere Avrupalı turistler Antalya’mıza ilgi gösteriyor. Ülkemizin turizm gelirlerinin 3’te 1’i bu şehirden karşılanıyor. Bu sene Avrupa pazarına ağırlık verdik. Şimdiye kadar gelen yabancı misafirlerimizin yüzde 23’ü Almanya, yüzde 20’si Rusya ve yüzde 11’i İngiltere vatandaşlarından oluşuyor. 2022’nin geçen seneye oranla çok daha iyi bir yıl olacağına inanıyoruz. Akdeniz çanağında en kaliteli turizm hizmetini en hesaplı fiyata veren şehiriz. 428 beş yıldızlı otelimiz ve 680 bin yatak kapasitemiz var. Güvenli Turizm Sertifikasyonu, uluslararası arenada Antalya markasını daha da güçlendiriyor. Turizmi 12 aya yaymak ve turizmimizi çeşitlendirmek için faaliyetler düzenliyor, alt markalar oluşturuyoruz. Spor, sağlık, gastronomi, fuar, tarih ve kültür turizminde Antalya çok önemli bir destinasyon. Antalya markamızı çok daha ileriye taşıyacağız.”

Cennet bulun emriyle bulunmuş güzellik: Antalya

ALTERNATİF TURİZM BÖLGESİ MURATPAŞA

Uluslararası Çevre Eğitim Vakfı, mavi bayrak ödüllerinin 2022 değerlendirme sonuçlarına göre Antalya bu yıl 229 plaj, 5 marina, 1 yat ve 15 turizm teknesinde Türkiye’nin mavi bayrak şampiyonu oldu. Muratpaşa Belediye Başkanı Ümit Uysal, Muratpaşa Belediyesi’ne ait olan 5 ayrı noktadaki falez plajlarında bu yıl da mavi bayrağın dalgalanmaya devam edeceğini söyleyerek, “Giriş ücreti olmayan, şezlong ve şemsiye kullanmanın ise sadece 20 lira olduğu plajlarla kitle turizminde bir dünya markası olan Antalya’da alternatif bir turizm bölgesi oluştu. Muratpaşa’mızda denize sıfır alanların yüzde 80’i belediye kafeleri, restoranları ve plajlarından oluşuyor. Böylece insanlar, butik otellerimizde çok hesaplı konaklayıp bizim tesislerimizde yeme-içme, denize girme ihtiyaçlarını karşılıyorlar” diye konuşuyor.

Cennet bulun emriyle bulunmuş güzellik: Antalya

ALANYA’DA 45 BİN YABANCI YAŞIYOR

Alanya Belediyesi’nin aldığı ödülleri değerlendiren Belediye Başkanı Adem Murat Yücel ise şu ifadelere yer veriyor:

“Dünyanın en eski triatlon yarışlarından birine ev sahipliği yapan Alanya Triatlonu, Avrupa Triatlon Birliği’nce ‘Yılın En Başarılı Yerel Organizasyonu Ödülü’yle ilke imza attı. Mutfak Mirası Alanya Projemiz de 2. Favori Lezzetler Ödülleri’nde ‘Gastronomiye Değer Katan Belediyeler’ ödülü ve Akdeniz Üniversitesi Çevre Hizmet Ödülleri’nde ise ‘Sıfır Atık’ projelerimiz ödül kazandı. Osmanlı’ya liman şehirliği yapmış, Selçuklu’ya kışlık başkentlik yapmış, ülkemizin turizme ilk açılan pencerelerinden birisi olan Alanya’mızda 130 ülkeden 45 bin yabancıya ev sahipliği yapıyoruz. Bizlere bırakılan kültürel mirası yaşatmak ve gelecek nesillere bırakmak için Mutfak Mirası Dünya ve Avrupa Ağları’na dahil olan ilk belediye olduk. Birçok yeni projeyi de hayata geçireceğiz.”

Cennet bulun emriyle bulunmuş güzellik: Antalya

KONYAALTI’NA ATATÜRK ANITI

Cumhuriyet’in 99’uncu yıl dönümü için Konyaaltı’na Atatürk Anıtı kazandırmak istediklerini söyleyen Belediye Başkanı Semih Esen, Akdeniz Üniversitesi ile aralarında imzaladıkları protokol kapsamında anıtın yapılacağının müjdesini veriyor. Esen, şunları kaydediyor:

“Ulu Önder’in fikirlerine, azmine, fedakarlık ve kararlılığına ihtiyacımızın olduğu şu günlerde bu heykelin büyük önem taşıdığını düşünüyorum. Önce çamurdan modellenip daha sonra kalıba dökülecek ve fiberglas maddeden oluşacak olan Atatürk Anıtı’nın 3 metre yüksekliğinde olması planlanıyor. Açılışını 29 Ekim’de yapacağız. Bu iş birliğinin diğer kurumlara da örnek olmasını diliyorum.”

Cennet bulun emriyle bulunmuş güzellik: Antalya

UZAY VE HAVACILIK ÜSSÜ

Akdeniz Üniversitesi (AÜ) Antalya Teknokent, ‘Milli Muharip Uçak’ projesini yürüten TUSAŞ’ın ardından Ukrayna’nın havacılık devi FED A.Ş.’yi de bünyesine kazandırarak havacılık ve uzay alanında önemli bir Ar-Ge Merkezi olma hedefine ulaşıyor. AÜ Rektörü Prof. Dr. Özlenen Özkan, Antalya Teknokent’in uzay ve havacılık alanında önemli bir üs olma yoluna girdiğini vurgulayarak, “Bu etkileşimlerle öğrencilerimiz arasından önemli projelere imza atacak genç beyinler çıkacak. Antalya’yı turizm, tarım ve sağlık merkezi kimliklerinin yanı sıra başta uzay ve havacılık olmak üzere teknoloji ve yazılımda önemli bir üs haline getirmek istiyoruz. Antalya bu konuda ideal bir şehir” diyor.

Kurucusu Kral Attalos’un adına atfen ‘Attaleia’ adının verildiği şehir, sırasıyla ‘Stelai’, ‘Satalya’, ‘Adalya’ ve yerleşimle birlikte 20. yüzyılın ilk çeyreğinden başlayarak ‘Antalya’ olarak değişmiş.

Sıradaki haber yükleniyor...
holder