Bilal Emin TuranAvatara damat karizması
HABERİ PAYLAŞ

Avatara damat karizması

Teknoloji dünyasının, ‘geleceğin sosyal medyası’ olarak tanımladığı metaverse (sanal evren) artık ticareti de şekillendiriyor. Şirketler şimdiden bu evrende yer kapmak için yarışıyor. Özellikle dünya moda devleri metaverse aracılığıyla mağazayı müşterinin ayağına götürmenin hesaplarını yapıyor.

Türkiye’de ilki ‘Damat’ başlatacak! “Nasıl ki sosyal medyanın hayatımıza girmesiyle birlikte günlük hayatın akışı ve sosyal algılar giderek bu yeniliğe uyum sağladı ve ona göre şekillendiyse, metaverse için de böyle bir dönüşüm yaşanacak.

Metaverse ile sanattan spora, turizmden modaya ve e-ticarete pek çok farklı sektörde önemli değişimler kaçınılmaz olacak. Pek çok üretici için müşterilerine ulaşacakları yer artık gerçek hayattan daha çok metaverse evreni olacak. Bu değişim şirketler için maliyet, kâr ve gelir denklemlerini de yeni baştan yazacak.”

Avatara damat karizması

ERKEN DAVRANAN KAZANIR

İş yapış şeklinin hızlı bir değişim sürecine girdiğini özetleyen bu sözler, Damat Tween ve D’S damat markalarını bünyesinde barındıran ve iki fabrikada üretim yapıp dünyaya satan Orka Holding’in Yönetim Kurulu Başkanı Süleyman Orakçıoğlu’na ait. Facebook’un kurucusu Mark Zuckerberg’in ekimde yaptığı açıklamayla tüm dünyanın dikkatini çeken ‘metaverse (sanal evren)’ ticaretin oyun kurallarını sil baştan çizerken, bu fırsatı yakalayan şirketler için de büyük fırsatlar sunuyor. Özetle, geleceğin yeni rekabet alanı bu metaverse aleminde yerini sağlamlaştıran markalar kazançlı çıkacak.

TÜRKİYE’DE İLKİ YAPACAK

Basın sohbet toplantısında bir araya geldiğimiz Süleyman Orakçıoğlu, Damat Tween’le geleceğin dünyasında yer almak için Türkiye’nin ilk metaverse mağazasını 2022’de açmaya hazırlandıklarını söyledi. Orakçıoğlu, dünya ticaretinde yepyeni bir çığır açan sanal evrene yönelik GoArt Metaverse ile işbirliği yaptıklarını ve böylece geleceğin yeni rekabet alanında da öncülük edeceklerini söyledi. Orakçıoğlu, sanal evrende müşteri deneyiminin nasıl olacağıyla ilgili şu bilgileri paylaştı:

SANAL GEZİNTİYLE DENEYECEK

“Müşterilerimiz, artık ev, ofis gibi bulundukları mekanlardan çıkarak mağazaya gitmek ve vakit kaybetmek zorunda kalmayacak. Diledikleri lokasyondan artırılmış gerçeklik (augmented reality-AR) ve sanal gerçeklik (virtual reality-VR) teknolojileri ile metaverse mağazamızda sanal gezinti yaparak ürünlerimizi tüm özellikleri ile inceleyebilecek, istedikleri kıyafeti, istedikleri bedende kendi avatarlarına (sanal kimlik) giydirme ayrıcalığına kavuşacak. Ayrıca beğendikleri ürünleri online olarak satın alarak alışverişlerini tamamlayabilecek. Koleksiyonlar NFT (Non- Fungible Token) olarak satılacak.”

Avatara damat karizması

2 MİLYAR KULLANICIYA ULAŞACAK

Dünyada artırılmış gerçeklik (AR) kullanıcı sayısının 800 milyon olduğuna dikkat çeken Süleyman Orakçıoğlu, “Bu sayının 2025’te 2 milyar olacağı öngörülüyor. AR teknolojilerinin özellikle e-ticarette kullanımının önünü açacağı, şirketlerin müşterileriyle iletişim dilini yeniden programlayacağı, satış faaliyetlerinin artık yeni platformlar ve pazar yerleri üzerinden yapılacağı bir gelecek çok yakında bizleri bekliyor” dedi.

EN BÜYÜK AVM’DE TOM FORD BULAMADIM

Yaşanan tedarik sıkıntısını “Eskiden üretici bizim isteklerimize göre hareket ederdi. Şimdi biz üreticiye göre hareket ediyoruz” diyerek özetleyen Orakçıoğlu, dünyadaki bu durumu da bir anekdotla paylaştı:

“Bir ay önce piyasa araştırması için dünyanın en büyük alışveriş merkezi The Dubai Mall’da, Tom Ford’a girdim, bir tane 50 beden takım elbise bulamadım. Normal zamanda 30-40 çeşit olur.”

Avatara damat karizması

FABRİKA SAHİBİ GELİP MAĞAZAYI KALDIRIYOR

Yabancıların alışveriş ilgisine de değinen Orakçıoğlu, “Katar Ticaret Odası’nın başkanı İstanbul’daki Nişantaşı mağazasından 150 parça ürün aldı. Fas’ın Coca Cola fabrika sahibi neredeyse mağazayı kaldırdı. Dubai’den Şeyh’in yeğeni geldi, aldığı ürünleri koymak için iki tane de valiz aldı. Markanın bilinirliği konusunda duvarı aştık” diye konuştu.

TALEBE YETİŞEMİYORUZ ÜRETİCİ OLMAK VARMIŞ

Süleyman Orakçıoğlu’nun açıklamalarından öne çıkan diğer konular şöyle:

  • Pandemi döneminde süreci en iyi yöneten ülkelerden biri olduk. Hükümetin ortaya koyduğu destekler, firmaların özverili çalışmaları ve performans önemliydi.
  • İki fabrikada üretim yapıyoruz. Siparişler o kadar çok ki yetişemiyoruz. Bu dönemde mağazacı değil üretici olmak varmış. Dünyada üretimin bu kadar değerli olduğu başka bir dönem olmadı.

PERAKENDEDE STOKÇULUK OLMAZ

  • Herkesin vadesi gelen ödemeleri var. Maaş, kredi, senet... Dolayısıyla elindeki malı satmak zorunda. Bizim sektörde stokçuluk zor.
  • Online alışveriş için geliştirdiğimiz ve her kullanıcının ölçülerine özel akıllı seçim yapan ‘you size’ uygulamasıyla beden kaynaklı ürün iadeleri yüzde 60’tan yüzde 10’lara indi.

KİLO BAŞINA 85 DOLAR IHRACAT

  • Yıllık ihracat gelirimiz 30 milyon doları aştı. Kilogram başına ihracat gelirimiz 85 dolar.
  • 80 ülkede, 200’ü yurtdışında toplamda 400 mağaza ile hizmet veriyoruz. Yurtdışı ciromuz iç pazarı aştı. 2022’de mağaza sayılarımızı artıracağız ve gündemimizde Ordu’ya yeni fabrika yatırımımız da var.
  • Netflix dizi karakterleri bizim kıyafetlerimizi giyiyor. Sponsor değiliz, kendi paralarıyla alıyorlar.
Sıradaki haber yükleniyor...
holder