Bilal Emin Turan Çok hızlı gelecek
HABERİ PAYLAŞ

Çok hızlı gelecek

100 km hıza 2.8 saniyede ulaşıyor. Sıfır emisyonla 280 km hıza kadar çıkarak asfaltı ağlatıyor. ‘Elektrikli Formula (Formula E) çılgınlığı, geleceğin otomobillerine ilham oluyor. Bu durum, Türkiye’nin elektrikli otomobil stratejisi için de fırsat sunuyor.

İlk otomobilin 1885’teki icadından beri eşi görülmemiş bir dönüşüm yaşanıyor ve bu ‘sessiz’ dönüşümün adı ‘elektrikli otomobil’. Şu anda dünyada satılan otomobiller içindeki payı yüzde 2-2.5 arasında olsa da elektrikli ve hibrit otolara ilgi her geçen yıl katlanarak artıyor. Türkiye’nin elektrikli yerli otomobil stratejisiyle bu araçları hayatımızda daha sık göreceğimiz kesin. Üstelik bu dönüşüm çok da hızlı olacak.

Haberin Devamı

Çok hızlı gelecek

TAM BİR AR-GE MERKEZİ

Dünyada otomotiv sektörünün elektrik çağına hazırlandığı bir dönemde biz de Nissan Türkiye’nin davetiyle motor sporlarının geleceği olarak gösterilen elektrikli araçların yarıştığı ‘Formula E’yi takip etmek için sezonun 4’üncü yarışının düzenlendiği Fas’ın Marakeş kentine gittik.

Formula E, dünyanın ilk elektrikli yarış serisi olmasının dışında, yazılımdan batarya teknolojisine kadar birçok yeniliğin test edildiği ve geliştirildiği Ar-Ge merkezi gibi.

Çok hızlı gelecek

Emre Doğueri, Marakeş pistinde Nissan takımının pilotu Sebastien Buemi (sağda) ile bir araya geldi.

ÇEVRE BİLİNCİ ARTIYOR

Sıfır emisyonlu, saniyeler içinde 280 kilometre hıza kadar çıkılan sessiz Formula, elektrikli araçların tasarımını iyileştirmeye ve dünyanın her yerinde günlük araç kullananlar için sürüş deneyimini geliştirmeye yardımcı oluyor.

Formula 1, motor sesinin yarattığı heyecanla geniş bir izleyici kitlesine sahip olsa da Formula E’nin hem çevre bilincinin artması hem de teknolojinin ulaştığı son noktayı sergilemesi açısından büyük heyecan yarattığını yerinde izleyerek görmüş olduk.

1 MİLYAR DOLARLIK DEĞER

Son dönemin en ilgi çekici motorsporu haline gelen elektrikli Formula’yı dünya çapında televizyonlardan 500 milyona yakın kişi izliyor, 476 bin kişi bilet alıp, yarışları yerinde takip ediyor. 200 milyon Euro’luk büyüklüğü aşan Formula E’nin oluşturduğu ekonomi yaklaşık 1 milyar dolar.

Haberin Devamı

En önemli özelliği ise takipçilerinin yüzde 72’sinin 35 yaş altı olması. Yarış videolarını izleyenlerin ise yüzde 42’si 25 yaş altı. Yani Formula E, gençlerin en çok ilgi gösterdiği organizasyonların başında geliyor.

TURKİYE İÇİN DE BÜYÜK FIRSAT

Formula E’nin tek Japon takımı olan Nissan’ın Türkiye, Kuzey Afrika ve Bağımsız Devletler Topluluğu Genel Müdürü Emre Doğueri, Formula E’nin hükümetin elektrikli otomobil stratejisiyle örtüştüğüne dikkat çekerek, “Eğer Türkiye’ye getirilirse biz organizasyonun öncüsü olmayı çok isteriz” dedi.

Bu arada, Formula 1 pisti olan İstanbul Park’ın işletmecisi Intercity’nin sahibi Vural Ak’a da bu konu iletiliyor. Ak da “Formula E için görüştüm ama 10 milyon Euro istediler. Devlet bence burada öncü olursa, Türkiye’de büyük ilgi görür” değerlendirmesinde bulunuyor.

Türkiye’nin Otomobil Girişim Grubu’nun (TOGG) bir takım kurarak bu yarışlarda yer alması, dünyaya tanıtım açısından büyük bir fırsat oluşturuyor.

Haberin Devamı

Çok hızlı gelecek

ELEKTRİKLİYE DÖNÜŞ YAKIN

Formula E’nin kendileri için olabilecek en mükemmel vitrin olduğunu belirten Emre Doğueri, şunları söyledi: “Elektrikli araç teknolojisindeki uzmanlığımız ile markamıza duyduğumuz heyecan ve tutkuyu bir araya getiriyor. Yenilik, Nissan’ın DNA’sının bir parçası.

Bu bizim kimliğimiz ve amacımız. Günümüzde araçların rolleri gelişirken, Nissan bu değişikliğin ön sıralarında yer alıyor. Ayrıca şu anda fosil yakıtlı araçların satışı halen yüksek olsa da elektrikliye dönüş çok hızlı olacak. 2030’lu yıllarda bunu net göreceğiz.”

YENİ MODELLERLE ATAĞA KALKACAK

2019’da en kötüyü yaşadıklarını ama bunu telafi edeceklerini belirten Emre Doğueri, “2019’da hem istediğimiz araçları alamadık hem de model eksikliğimiz vardı. Bu yıl büyüyen ‘Haylaz çocuk’ Juke’un da desteğiyle yine 20 bin adetlerin üzerine çıkacağız” dedi.

2020’de Türkiye’de toplam pazarın 600-650 bin adet arasında olmasını öngördüklerini belirten Doğueri, “Bu da yeniden 20 bin adetleri aşacağımızı ortaya koyuyor” diye konuştu. Doğueri, elektrikli Leaf’i ise ekim-kasım gibi Türkiye’ye getireceklerini söyledi. Leaf’ın menzili 450 kilometreye kadar çıkıyor.

Sıradaki haber yükleniyor...
holder