İnternetten alışverişte 'Hesaplı' taktikler

YAZI BOYUTU
Abone Ol Google News

İnternetten alışveriş, tasarruf için inanılmaz fırsatlar sunuyor. Nerede, hangi hamleyi yapacağını bilen, biraz sabırlı olup etiketlerin izini süren herkes, bu mecralarda aradığı ürünü en uygun fiyata bulabilir.

İKİ KATI AŞAN ARTIŞ VAR

Pandemi, klasik alışveriş anlayışını baştan aşağı değiştirdi. Artık internetten daha çok ürün alıyoruz ve daha çok paralar harcıyoruz. Bu alanda faaliyet gösteren firma sayısı ve buna bağlı işlem hacimleri de hızla artıyor. Bankalararası Kart Merkezi’nin verilerine göre; pandemiden 1 ay önce yani Şubat 2020’de internetten 58.1 milyon kredi kartıyla 16.4 milyarlık harcama yapılıyorken Temmuz 2021 itibarıyla 106 milyon kartla ayda 37 milyarlık alışveriş yapılır hale geldi. Hacimde 2 katı aşan fark söz konusu.

'FİYAT AVCISI’ OLMALISINIZ

Hızla büyüyen bu ekosistemde tüketicinin hesaplı alışveriş için tam bir fiyat avcısı olması gerekiyor. Çünkü fiyatlar o günün koşullarına göre anlık değişiyor. Saat ve dakikalarla sınırlı indirimler baş döndürüyor. Üstelik bir kez baktığınız ürün her internete girişinizde karşınıza çıkıyor ve sizi almaya teşvik ediyor. Bu taktiklere karşı dikkatli olan kazanıyor. İşte rekabetin ve bilgi bombardımanının yoğun olduğu internet sitelerinden hesaplı alışveriş için hep aklınızda tutmanız gereken ince detaylar...

İLK KURAL SABIR

‘Dev indirim’, ‘büyük indirim’, ‘bu indirim kaçmaz’, ‘yüzde 70 avantaj’... İnternet sitelerini dolaşırken bunun gibi onlarca uyarı karşınıza çıkar. Belki gerçek indirimdir ama karşılaştırma yapmadan piyasayı araştırmadan bunu bilmeniz mümkün değil. Bu gibi kaçırılmayacak fırsat uyarılarına hemen kapılıp alışveriş yapmayın. Önce sabırlı olun. İhtiyacınız olan ürünü Google gibi tarayıcılardan aratıp karşınıza ilk çıkan ürünü almayın.

İHTİYACINIZI BELİRLEYİN

Alışverişinizi gelişigüzel yapmayın. Mutlaka ön hazırlığınız ve listeniz olsun. Aksi durumda kampanyaların büyüsüne kapılarak hedeflediğiniz alışverişin dışına çıkabilirsiniz.

ÜYE OLUN BÜLTEN GELSİN

İnternet siteleri düzenlediği kampanyaları sitenin ana ekranında yayınlar. Bu indirimleri ancak o siteye giriş yapan görür. Buna karşılık ücretsiz üyelik imkanı sunan siteler kampanyaları, izin vermeniz halinde seçtiğiniz kategorilere göre size mail yoluyla gönderir. Bu üyeliklerle tüketiciyle indirim kuponları da tanımlanabiliyor. Farklı maillerinizle üyeliğiniz daha fazla kuponla daha çok indirim almanızı sağlayabilir.

ÖDEME TÜRÜ SEÇİMİ

Hemen hemen tüm e-ticaret siteleri işbirliği yaptığı bankaların kartlarıyla ödeme aldığında farklı avantajlar sunuyor. Bazıları taksitte vade farkı almayıp, ek taksit imkanı da sunarken, bazıları kredi kartına özel indirim avantajları sağlıyor. Ayrıca alışveriş türüne göre bankaların ‘anında dijital kredi’ seçenekleri de finansal anlamda sıkıntıya düşmeden alışverişi mümkün kılıyor.

Bunlara ilave olarak internet siteleri sonunda ‘pay’, ‘cüzdan’ yazan kendilerine özel yeni nesil ödeme yöntemlerini devreye almış durumda. Bu yöntemlerle alışverişin belli bir yüzdesi para puan olarak birikiyor. Bu pratik uygulamalar özellikle ürün iade sürecinde paranın bankaya geçmesi için zaman kaybettirmiyor.

ÜCRETLERİ KARŞILAŞTIRIN

Artık her gün televizyon reklamlarında dahi tanıtılan bu siteler emin olun işinize yarayacak. Karşılaştırma siteleri (cimri.com, akakce.com, epey.com, teknofiyat.com gibi) aradığınız ürünün en uygun fiyata hangi mağazada olduğunu anında ortaya çıkarıyor ve siteye yönlendiriyor. Fiyat karşılaştırma uygulamaları bir ürünün aylar içinde yaşadığı fiyat değişimlerinin istatistiklerini dahi gösteriyor. Bu da indirimin gerçek indirim olup olmadığını anlamanıza yardımcı oluyor.

ALIRKEN KAYBOLMAYIN

Siteye girdiğinizde kategorilerde kaybolmamak için sadece ihtiyacınız olan ürünü inceleyin. İhtiyacınız olmayan ürünlere daldığınızda odaklanmanız gereken ürünü unutabilir veya ekstra harcama yapabilirsiniz. Bu nedenle filtreleme yöntemini kullanın ya da arama butonundan direkt ürüne ulaşın.

FAVORİLENEN ÜRÜNDE DAHA KOLAY İNDİRİM

Avantajlı alışveriş için başka ne gibi detayların olduğunu Trendyol Group Pazarlama Direktörü Erdem İnan’la konuştuk. İnan’ın kendi uygulamalarından da yola çıkarak verdiği tüyolar şöyle:

  • Avantajlı alışveriş için kampanya dönemleri büyük önem taşıyor. Tüketiciler yıl içinde kampanyaları takip ederek istedikleri ürünlere en uygun fiyatlarla erişebilirler. Kampanya dönemlerinde 3 saatte bir olan anlık indirimler de ayrıca takip edilebilir.
  • Müşterilerin almak istedikleri ürünleri favorilerine eklemesi o ürünlerdeki indirim taleplerini bize gösteriyor. Müşterilerimizin favorilerini satıcılarımızın raporlarında yansıttığımız için bu ürünlerde indirim yapılmasını daha kolay hale getiriyoruz. Bir ürün ne kadar çok favorilenirse indirime girme olasılığı o kadar artıyor. O nedenle indirimlerden önce ürünleri favorilere eklemek önemli.
  • Pazaryeri modelinde farklı satıcılar benzer bir ürünü satabilir. Algoritmalar sayesinde müşteriler aradığı ürünün en uygun fiyatlı alternatiflerine ulaşabiliyor. Aynı zamanda müşteriler aradığı ürününün farklı satıcılardaki yorumlarını ve fiyatlarını karşılaştırarak, almak istedikleri satıcıya karar verebiliyor.

BİLDİRİMLERİ AÇIK TUTUN, YÜKSEK PUANA ODAKLANIN

  • Siteye ait mobil uygulamada anlık bildirimlerin açılması da avantajlı alışveriş için fark yaratan bir detay. Tüketiciler bildirimler aracılığıyla anlık indirimlerden haberdar olup ihtiyaçları olan ürünleri satın alabilirler.
  • Ürün puanı ve müşteri yorumları, avantajlı alışveriş için büyük önem taşıyor. Yüksek ürün puanları ve olumlu müşteri yorumları alışverişe yönelik ön bilgi sağlıyor. Bunları takip etmek de müşterilere alışverişleri için yol gösteriyor.
  • Müşteriler, siteye kayıtlı satıcılara ait mağazaları takip ederek o mağazaya özel indirim kazanabiliyor.
  • Kargosunu gel-al noktasından kendisi alan müşteriler belli tutarda indirim alıyor.

Yazarlarımızdan

Sıradaki haber yükleniyor...
holder