Krizsavar hamburger

YAZI BOYUTU
Abone Ol Google News

Burger King, Popeyes ve Usta Dönerci gibi markalarla bilinen TAB Gıda’nın Genel Müdürü Caner Dikici, pandemi dönemindeki krizsavar stratejiyi şöyle açıkladı:

Hızlı servis restoran sektörünün önemli oyuncularından biri olan TAB Gıda, Türkiye’de 1.200 ve Çin’de 1.300 olmak üzere toplam 2.500 şube ve 55 bin çalışanıyla hizmet veriyor. Firma Burger King, Sbarro, Popeyes ve Arby’s gibi 4 global, Usta Dönerci, Döner Stop ve Usta Pideci ile de 3 ulusal markayı bünyesinde barındırıyor. Restoranlarda tüketilen ürünleri yerli imkanlarla sağlayan firma, ekonomiye, istihdama ve çiftçiye destek veriyor.

ÇİN DENEYİMİ ÖRNEK OLDU

Şirket, pandemi gibi zor bir süreçten alışveriş merkezlerindeki (AVM) restoranları kapalı olduğu halde güçlenerek çıkmış. Yaşanan süreci ve sektöre örnek olabilecek uygulamaları kısacası krizin etkisini sınırlayan stratejileri, geçen hafta online olarak gerçekleştirilen toplantıda TAB Gıda Genel Müdürü Caner Dikici’den dinledik. Korona döneminde Çin’deki deneyimleri sayesinde Türkiye operasyonlarını başarıyla sürdüklerini belirten Dikici, şunları söyledi:

VAKA GÖRÜLMEDEN ÖNLEM

“Çin’de pazarın en büyük oyuncularından biriyiz ve Batı’da Wulumuqi’den Doğu’da Şangay’a kadar uzanan büyük bir operasyonu yönetiyoruz. Koronanın Çin’de başlaması, bir öğrenme süreci ve deneyim sağladığı için bizim Türkiye operasyonlarımız açısından bir şanstı. Oradaki tecrübemiz sayesinde, Türkiye’de henüz vaka görülmeden attığımız adımlarla, hızlı ve doğru kararlar alarak, pandemi sürecini başarıyla yönettik.”

TEŞVİKLERLE TAM KAPASİTE İŞ

Krizi en az hasarla atlatmada devletin sağladığı desteklerin önemine dikkat çeken Dikici, “Bu süreçte devlet kısa çalışma ve istihdam teşvikleriyle üstümüzden büyük bir yükü aldı” ifadelerini kullandı. İstihdam destekleriyle, kapatmak yerine ilk 6 ayda 31 yeni mağaza açtıklarını ve planladıkları şube açılışlarını da yılsonuna kadar yapacaklarını belirten Dikici, “400 kişiyi işe aldık. Yılsonuna kadar bu kadar daha alım yaparız. Durmak yerine, kapasiteyi sonuna kadar zorlamanın peşindeyiz” diye konuştu.

KİRALARDA YÜZDE 50’Yİ AŞAN İNDİRİMLER

Maaliyetlerin önemli kısmını kiraların oluşturduğunu vurgulayan Dikici, “AVM’ler iyi niyetle hareket etti ve ‘siz mağazaları açın, ciroya göre yardım edelim’ dediler. Bazı yerlerde yüzde 50’nin üzerinde kira indirimi aldık” diye konuştu.

‘ESNAF KURYE’ MODELİYLE HERKES KAZANIYOR

Caner Dikici, pandemi döneminde ‘esnaf kurye’ isimli yeni bir iş modelinin ortaya çıktığına da dikkat çekti. Kendi 2.000 adet kuryelerine ilave olarak esnaf kurye ile de işbirliği yaptıklarını vurgulayan Dikici, “Belli saatlerde, paket başı ücretlerle bizim ürünlerimizi adrese teslim ediyorlar. Dışarıdan kullanılan kurye sayısı yaklaşık 500 adet. Esnaf kurye diğer zamanlarda market ve eczanelerle de işbirliği yapıyor. Yani günün tamamında servis hizmeti sunuyor. Bu da bir çok kişiye iş imkanı sağlıyor” diye konuştu.

KENDİSİ ÜRETİYOR MALİYETİ DÜŞÜRÜYOR

Caner Dikici, maliyetler ve gıda fiyatları artsa da yaptıkları zammın Türkiye İstatistik Kurumu’nun (TÜİK) açıkladığı gıda enflasyonunun altında kaldığını söyledi. Buna ‘TAB enflasyonu’ diyen Dikici, maliyetteki düşük artışın sırrını ise şöyle açıkladı: “Etinden sebzesine kadar tüm ürünleri yerli çiftçilere ürettiriyoruz. Alım garantisi veriyoruz. 3 yıl önceden planlama yapıyoruz. İthalat yok, Türk malı. Ciddi maliyet ve tedarik avantajı oluyor. Bu yolla gıda enflasyonu yüzde 12’yse, fiyatlara sadece yüzde 4-5 yansıyor.”

PAKET SERVİS ARTTI CİRO KAYBI OLMADI

Caner Dikici, pandemi döneminde ve sonrasında Türkiye’deki mağazalarda paket sevisinin payının yüzde 20’den 35 seviyesine çıktığına dikkat çekerek, “Çin’de ise yüzde 35’ten 49’a çıktı” dedi. Dikici, paket servisteki artışın Çin’de olduğu gibi bir süre daha devam edeceğini söyledi.

Yazarlarımızdan

Sıradaki haber yükleniyor...
holder