Rekor büyüme yılında E-ticaret hız verdi

YAZI BOYUTU
Abone Ol Google News

15 yılda 63 milyarlık yatırım yapan Vodafone Türkiye, son dönemde faaliyet alanını e-ticaret ve finans gibi hizmetlerle çeşitlendirerek büyümesine hız verdi. Servis gelirlerini yüzde 20.2 artırarak 8.2 milyar liraya ulaşan şirket, son 5 yılın büyüme rekorunu kırdı. E-ticarette de ilk 3 büyük oyuncudan biri olmayı hedefine koydu.

İHTİYAÇ ARTTI

Pandemi döneminde dijitalleşme ihtiyacı ve data kullanımının artması, özellikle telekom sektöründeki hızlı büyümeyi destekledi. Normalleşmeyle birlikte bu büyüme hız kesmedi. Vodafone Türkiye’nin Nisan-Eylül 2021 dönemine ait ilk yarıyıl sonuçları, bunu ortaya koydu. Vodafone Türkiye’nin servis gelirleri, bu dönemde geçen yılın aynı dönemine kıyasla yüzde 20.2 artarak 8.2 milyar liraya ulaştı.

EKONOMİYE DEV KATKI

Dün İstanbul’da basın mensuplarıyla bir araya gelerek şirketin 2021 performansı ile 2022 hedeflerini paylaşan Vodafone Türkiye Üst Yöneticisi (CEO) Engin Aksoy, “Son 15 yılda Türkiye’ye 63 milyar lira yatırım yaptık. Yatırımlarımızın ekonomiye doğrudan ve dolaylı etkisi 334 milyar lirayı buluyor. İstikrarlı büyümemizi sürdürüyoruz. Son 5 yılın en yüksek çeyrek ve yarıyıl servis geliri büyümesine imza attık” dedi.

‘SONRADAN GİRDİK AMA AVANTAJIMIZ ÇOK’

Vodafone Türkiye, kendisini sadece bir GSM operatörü olarak değil ‘yeni nesil bağlantı ve dijital servisler şirketi’ olarak tanımlıyor. Bu tanımın altında; mobil ödeme, sigorta, finansman, süpermarket ve e-ticaret gibi faaliyetler yer alıyor. Özellikle e-ticaret konusunda avantajlı olduklarını belirten Engin Aksoy, şunları söyledi: “Sonradan bu ekosisteme girdik ama avantajımız çok. 3 yıl içinde e-ticarette en büyük 3 oyuncudan biri olmayı hedefliyoruz. Öncelikle 17.6 milyon müşteri avantajımız var. Türkiye’nin her yerinde fiziki mağazalara sahibiz, buraları teslimat noktası olarak kullanabiliriz. Finansal ödeme sistemimiz de hazır. Ayrıca müşterilerimiz yaptığı alışverişi faturalarına yansıtabiliyor.”

600 BİNİ AŞKIN ÜRÜNLE HEDEF 1 MİLYON SİPARİŞ

Engin Aksoy’un verdiği bilgiye göre; yeni online alışveriş platformu ‘Her Şey Yanımda’ ile 10 ana kategori ve 100’den fazla alt kategoride 600 bini aşkın ürün sunan Vodafone, platformun ilk yılında aylık 50 milyonun üzerinde tıklanmaya ve 1 milyonu aşkın siparişe ulaşmayı hedefliyor.

Platformu bugüne kadar 6 milyon kullanıcı ziyaret etti ve 30 bin sipariş teslim edildi. Vodafone, aynı zamanda müşterilerin ‘Her Şey Yanımda’dan yapacakları her alışveriş için Tüvana Okuma İstekli Çocuk Eğitim Vakfı’na (TOÇEV) 3 lira bağış yapıyor.

5 MİLYAR DOLARLIK ALTYAPI YATIRIMINI ORTAK YAPALIM

DİJİTAL DEVRİMİ ISKALAMAYALIM

Engin Aksoy, 5G altyapısının çok önemli olduğunu, dünyada 76 ülkede 176 tane ticari şebekenin 5 bin lansman gerçekleştirdiğini söyledi. Türkiye’nin bu konuda dijital devrimi ıskalamaması, 2022 yılının sonunda ihalesinin yapılıp 2023’te Türkiye’de 5G’nin olması, hem tüketicilere hem kurumlara 5G’nin ulaşması gerektiğini belirten Aksoy, ortak altyapı şirketi kurulması noktasında ortak bir irade olduğunu ancak bir ilerleme kaydedilmediğini dile getirdi.

15 MİLYON HANEYE ULAŞMALI

Aksoy, şöyle devam etti: “İlerleme olmasını sabırsızlıkla bekliyoruz. Çünkü Türkiye’de ilave 15 milyon haneye bugün fiberin gitmesi gerektiğini düşünüyoruz. 15 milyon haneye fiber gitmesi için de yaklaşık 5 milyar dolar yatırım gerekiyor. Tek bir kurum bu maliyeti üstlenemez. Herkes güçlerini birleştirmeli. 5 milyar dolar yatırımın içerisinde bir ortak altyapı şirketi kurulursa, yapılacak şeffaf bir şirket düzenlemesiyle biz de içinde yer alırız. Amaç burada Türkiye’nin dijitalleşmesi.”

715 BİN NET ABONE KAZANIMI

Vodafone Türkiye, Nisan-Eylül 2021 döneminde mobil abone sayısını bir önceki çeyreğe göre 715 bin net abone artırarak 24.7 milyona yükseltti. Şirketin, faturalı abone sayısı 16.1 milyonu aştı. Vodafone Türkiye’nin sabit genişbant abone sayısı da son 12 ayda 116 bin net artışla ilk mali yarıyılda 1.3 milyona yaklaştı.

Dijital servislerde büyümeyi hedefleyen Vodafone’un ‘Vodafone Yanımda’, ‘Online Self Servis’ ve ‘Vodafone TV’ gibi dijital kanallarını kullanan aylık aktif müşteri sayısı 17.6 milyonu aştı. Bu müşterilerin aylık toplam etkileşimi ise yaklaşık 700 milyonu buldu. Dijital asistan TOBi, aylık 3.7 milyon tekil kullanıcıya ulaşırken, toplam 8 milyonu aşan sohbet gerçekleştirdi.

Yazarlarımızdan

Sıradaki haber yükleniyor...
holder