Yatırımda rekor! Yılda 20 milyon müşteri

YAZI BOYUTU
Abone Ol Google News

Pandemiyi adeta fırsata çeviren Shell, Türkiye’de son 10 yılın en büyük istasyon yatırımına imza attı. Shell&Turcas Üst Yöneticisi (CEO) Emre Turanlı, “Geçen yıl 1.035 civarında olan istasyon sayısı şu anda 1.085. Yılsonu hedefimiz 1.125” dedi. Turanlı, ayrıca istasyonlarda yılda 20 milyon müşteriye akaryakıttan markete kadar birçok alanda hizmet verdiklerini söyledi.

15 BİN ÇALIŞANI VAR

Dünyanın en büyük 3 enerji devinden biri olan Shell, aynı zamanda 80 ülkede, 44 bin satış noktasıyla tek marka altında toplanmış en büyük perakende zinciri. Türkiye’de 100 yıllık bir geçmişe sahip ve Cumhuriyet ile yaşıt. 65 ülkeye ihracat ve 15 bin istihdamla ekonomiye de önemli katkıları olan şirket, sektörde öncü uygulamalarıyla dikkat çekiyor. Market, taşıt tanıma sistemi, istasyonda kadın istihdamı, engelsiz hizmet... Tüm bu çalışmaları, pandeminin sektöre etkilerini, değişen iş yapış şekillerini ve şirketin geleceğe dönük hedeflerini Shell&Turcas’ın ilk Türk Üst Yöneticisi (CEO) Emre Turanlı ile konuştuk.

NÜFUSUN YÜZDE 25’İ

1.085 Shell istasyonunda günde yaklaşık 1 milyon misafiri ağırladıklarını belirten Turanlı, her yıl istasyonlara gelen 10 milyon farklı plakalı araca akaryakıt, madeni yağ ve akaryakıt dışı ürün ve hizmet sunduklarını söyledi. Her araçta ortalama 2 kişi bulunduğuna dikkat çeken Turanlı, “Bu da yaklaşık 20 milyon farklı kişi demek. Yani nüfusun yüzde 25’ine dokunuyoruz. Bu nedenle her zaman odağımızda müşteri memnuniyeti yer alıyor” dedi.

90 YENİ İSTASYON

Emre Turanlı, Türkiye’nin Shell için dünyadaki 10 önemli ülkeden biri olduğuna işaret etti. Bu kapsamda yatırımların devam edeceğini belirten Turanlı, “2020 ve 2021’de istasyon sayımızı ciddi şekilde artırdık. Geçen yıl 1.035 civarında olan istasyon sayısı şu anda 1.085. Yılsonu hedefimiz 1.125. Son 10 yıla baktığımızda hiç bu kadar artış olmamıştı. Rakiplerimizin daha fazla istasyonu olsa da istasyonlarda yapılan satışlarda pazar lideriyiz. Kocaeli Derince’de 65 ülkeye ihracat yapan madeni yağ fabrikamız var. Bu, Shell’in Avrupa’daki 3’üncü büyük fabrikası ve hep örnek gösterilir. Orada da yatırımlarımız devam ediyor” şeklinde konuştu.

F1’DE KULLANILAN YAKITI SATIYOR

Shell’in yakıt ve madeni yağ geliştirmek için yılda 1 milyar dolar Ar-Ge (araştırma geliştirme) harcaması yaptığını ifade eden Turanlı, Ferrari’nin Formula 1’de kullandığı yakıtla istasyonlarda satılan yakıtın yüzde 99.9 aynı olduğunu söyledi. Akaryakıt geliştirmelerinin Almanya Hamburg’daki laboratuvarda yapıldığını ve yakıtların binlerce saat test edildiğini belirten Turanlı, “Fuel Save ve V-Power gibi yakıtlarımız hem performans hem tasarruf sağlıyor. Aynı zamanda bu yakıtlar motoru temizleyip ömrünü de uzatıyor” dedi. Türkiye’de kötü ve kaçak yakıt kalmadığına dikkat çeken Turanlı, “Yakıtlar arasında farklar olabilir. Ama kalitesiz yakıt yok” diye konuştu.

SON KAPANMA OLMASAYDI 2019’U GEÇERDİK

Akaryakıt sektöründeki 100 bin çalışanın pandemide can siperane mücadele verdiğini ifade eden Turanlı, “Herkes evlerine kapanmışken sektör, ülkenin hareket etmesini sağlamak için risk alarak 7/24 mücadele etti. Başarılı da bir sınav verdi” dedi. Pandeminin sektördeki satış etkisine değinen Turanlı, şunları söyledi: “Geçen yıl önemli düşüşler oldu.

Ancak normalleşmeyle birlikte ilk 4 ayda 2019’daki rakamları yakalamak üzereydik. 17 günlük kapanma olmasaydı 2019 yılındaki satışları geçerdik. Hatta mart ayında haftasonları ve akşamları kısmi kapanma olmasına rağmen Mart 2019’un yüzde 15 üzerine çıkmıştık. Artık çoğu kişi risk almayıp özel aracını kullanıyor. Uzun seyahatlere de kendi aracıyla çıkıyor. Kapanmalar biterse kayıplar hızla telafi edilir.”

‘HEP İLERİ’ İLE İLKLERE VURGU

Shell’in hem dünyada hem Türkiye’de birçok ilke imza attığına vurgu yapana Emre Turanlı, şöyle devam etti: “Shell, sektörde kalitesinin verdiği güven duygusuyla hep ayrışıyor. Misafirlerimize kalite duygusunu yakıtlarımızdan marketlerimize ve tuvaletlerimize, araç yıkama ve bakım servislerimizden güneş enerjisi ve elektrikli şarj sistemlerimize kadar her alanda hissettiriyoruz.

Bu anlamda oyuncu Engin Akyürek ile sektördeki tüm ilkleri bir hikaye içinde birleştirmeye karar verdik. Yeni iletişim kampanyamızda marka elçimiz Engin Akyürek’le Shell’in kalitesinin verdiği güvenle, ‘hep ileri’de olduğunu anlatıyoruz.”

2 KİŞİDEN 1’İ MARKETE UĞRUYOR

Pandemide akaryakıt satışları azalsa da istasyon içindeki marketlerde hareketlilik artmış. 58 şehirde 600’e yakın Shell Select marketi olduğuna dikkat çeken Turanlı, “İstasyonlarımıza gelen her 2 müşterimizden 1’i marketi de ziyaret ediyor. Marketlerde 2 bin çeşit ürün var. Bu dönemde özellikle kahve ve sandviç satışlarında ciddi artış oldu. Son 1 yılda 2.5 milyon adet deli2go sandviç ve 3 milyonun üzerinde bardak kahve sattık. Çiğ köfte dürüm de acıkanların tercih ettiği bir tat olarak öne çıkıyor” dedi.

KADINLAR SAHADA BAŞLAYIP MÜDÜRLÜĞE YÜKSELİYOR

Akaryakıt istasyonları istihdam yoğun bir sektör. Erkek işi gibi algılansa da son dönemde Shell istasyonlarında kadın çalışanların da arttığı görülüyor. Sektöre de ilham olan bu uygulamayla ilgili Emre Turanlı, şu bilgileri verdi: “İstasyonlarımızda toplumu yansıtmak istiyoruz.

Sonuçta müşterilerimizin bir kısmı (yüzde 25-30’u) da kadın. Ayrıca kadınların iş hayatına atılmasına öncülük etmek istiyoruz. Bu nedenle 2018’de İşkur’la ‘Shell’de Kadın Enerjisi’ projemizi devreye aldık. Kadın çalışan sayımız 3 yılda 3 bini geçti. 2023’e kadar 5 bine çıkacak. Sahada başlayan 32 kadın, istasyon müdürü oldu. Kadınların çalıştığı istasyonlarda müşteri memnuniyeti ortalamanın yüzde 6 üzerinde.”

1 ARAÇ SUYU ILE 10 BİN TAŞIT YIKANABİLİYOR

Shell, 2050’ye kadar net sıfır emisyonlu bir enerji şirketi olmayı hedefliyor. Emre Turanlı, şirketin bu hedefleri doğrultusunda neler yaptığını özetle şöyle anlattı: “Yenilenebilir elektriğe yatırım yapıyoruz. En son Hollanda’da deniz üzerine rüzgar çiftliği (offshore wind farm) kurma çalışmamız var.

Burada 800 megavat elektrik üreteceğiz. Bunun 400 megavat’ını Amazon alıp kendi operasyonlarında kullanacak. Türkiye’de ise ilk LNG (sıvılaştırılmış doğalgaz) istasyonunu Adapazarı Sapanca’da açtık. Ağır vasıtalarda dizel yerine gaz kullanımını amaçlayan bir proje bu. İstasyonlarımızın tavanlarına güneş enerjisi paneli yerleştiriyoruz. 7 istasyonda bu uygulanıyor ve elektriğin yüzde 50’sini karşılıyor.

3-4 yılda 200 istasyonda bunu uygulamayı hedefliyoruz. Suyun arıtılması konusu çok önemli. 1 araç yıkama suyu ile 10 bin araç yıkamayı sağlayan 4 tane makinemiz var. Bunu da 3 yılda 50’ye çıkarmak istiyoruz. Ayrıca 4 istasyonumuzda elektrikli araç şarj noktası bulunuyor.”

4 KOLDAN DENETİM, AYDA 15 BİN BİLDİRİM

Shell için 1.085 istasyonda aynı kaliteyi yakalayıp marka imajını korumanın önemine değinen Emre Turanlı, bu standardı sağlamak için 4 koldan denetim yaptıklarını ve müşteri geri bildirimlerini anlık izlediklerini söyledi. Turanlı, şu detayları paylaştı: l Türkiye genelindeki satış operasyon ekiplerimiz, istasyonlardaki yakıt kalitesini ve hijyeni tek tek kontrol ediyor. l Market doktoru dediğimiz ekipler ise ‘gıda güvenliğini’ denetliyor.

Bu çok önemli! l Gizli müşteri sistemimiz var. Normal vatandaş gibi istasyonlara gidip müşteri memnuniyetini ölçüyoruz. l Ayrıca üyelerine ödül veren aplikasyondan yararlanıyoruz. Aplikasyonun üyeleri örneğin, istasyondaki tuvalet temizliğini fotoğrafla bildiriyor. Ama en önemlisi ayda 15 bin müşteri geri bildirimi oluyor. Bizim 4 milyon Shell Clup Smart Kart üyemiz var. Bunların 2.2 milyonu aktif ve devamlı memnuniyeti ölçümleyip ona göre istasyon bazında önlemler alıyoruz.

Yazarlarımızdan

Sıradaki haber yükleniyor...
holder