Sen de bir empat olabilirsin!

YAZI BOYUTU
Abone Ol Google News

Tüm canlılar etrafta olan bitene karşı çabasız bir duyarlılık içindedir.

Bir hayvanı izlediğinizde bu oldukça barizdir. Bir kuş size arkası dönük de olsa bir mesafeden fazla yaklaştığınızda uçup gider, uyumakta olan bir kedi tıkırtı duyduğu anda kulaklarını diker.  

İnsanlarda bu algılama hali en gelişmiş haldedir ve bir insan tipi vardır ki her an çevresindekilerle bağlantıda olabilir; empatlar.

Başkalarının duygularını ve hatta travmalarını anında “görürler”.

Negatif enerjiye karşı çok hassastırlar, maruz kaldıklarında sert tepkiler verebilir veya kendilerini tamamen kapatabilirler.

Alışveriş merkezleri, partiler gibi kalabalık ortamlarda çabuk yorulurlar. Etraftaki sonsuz uyaran beyinlerindeki belli bir merkezi çok fazla uyarır ve tükenmiş hissederler.

İçgüdüleriyle bağlantıdadırlar; konuşulmasa da “bilirler” ve “hissederler”.

Fiziksel farkındalıkları gelişmiştir ve duygusal travmaların fiziksel yansımasını -baş ağrısı, mide bulantısı gibi- çok hızlı deneyimlerler.

İnsanlardan uzaklaşmak, hayvanlarla ve doğanın içinde vakit geçirmek onlar için kendilerini şarj etmekle eşdeğerdir.

Bu özelliklere sahipsen sen de bir empat olabilirsin ve diğer insanlardan farklı ihtiyaçların olduğunu görmelisin.

Empatlar doğaları gereği bilgi akışına çok açıktır. Eğer sürekli aktif bir farkındalık halinde kalmazlarsa, yanlış veya negatif bilgilere de maruz kalırlar. Bu durumu nasıl yöneteceklerini bilmedikleri için kendilerini korumaya alabilir; çoğu zaman da içine kapanık, asosyal veya bencil gibi etiketlere maruz kalırlar. Oysa aslında evrendeki her şeyin birbiriyle olan btısını kalplerinin derinlerinde hissederler ve bazen de bunun ağırlığı altında bocalarlar.

Öğrenmeleri gereken, sahip oldukları bu muazzam hediyeyi doğru kullanabilmek, kendilerini korumak ve düzenli olarak bilinçlerini temizlemektir. İşte bu amaca yönelik en etkili birkaç yöntem...

Yanlış bilgileri silme ve yeniden öğrenme

İnsanın karakteri yüzde 95’e varan oranda 0-6 yaş arasında gelişiyor. Bu dönemde yanlış öğrenilen bilgiler hayat boyu çarpık seçimler yapmamıza sebep olabiliyor. Empat çocuklar oldukça hassastır ve çoğunlukla anlaşılamadıkları için kendilerinde yanlış bir şeyler olduğuna inanırlar. Bu inanç onları becerilerini baskılamak ve saklamaya eğilimli kılar. Bu gibi bilgileri silmek ve yerine pozitif olanları yüklemek gerekir. Bunun için bir uzman terapist eşliğinde EMDR, aile dizimi, bilişsel davranışçı terapi gibi yöntemler ile çalışılabilir.

Sanatsal aktivitelerle ilgilenme

Empatlar, görünenin ötesinde bir iletişim ağına sahiptir. Onlar için kelimelerle ifade edilemeyen çok fazla duygu, kavram ve bilgi vardır. Sanatın tüm formları bu iletişim kanalından doğar ve sanatsal aktiviteler yapan kişiler başka bir boyutta kendilerini ifade edebildiklerini ve anlaşıldıklarını hissederler. Bir empat için bundan daha rahatlatıcı ve tatmin edici pek az şey vardır.

Beyin hücrelerini yenileme ve onarma

Tüm bu yaptıklarımız aslında beynimizi yeniden programlama çalışmaları. Ve bir organ olarak beynimizle yakından ilgilenmeliyiz. BDNF isimli protein vücudumuza doğal olarak salgılanıyor ve yeni beyin hücreleri üretmeye ve var olanları bakım yapmaya yarıyor. Bu proteinin üretimini tetiklemek için egzersiz yapmak -özellikle aralıklı yüksek yoğunluklu antrenmanlar, REM uykusu, meditasyon ve güneş ışığı almak en etkili yöntemlerden.

Enerji alanını temizleme ve koruma

Geldik bir empatın huzurunu sağlamak için en kritik adıma. Etraftaki enerjilere oldukça açık olan bir bilincin sıkça temizlenmeye ve sürekli korunmaya ihtiyacı vardır.

Tıpkı her sabah dişlerimizi fırçalar gibi her gün enerji alanımızın bakımını yapmalıyız. 

İşte birkaç yöntemi:

  • Güne meditasyonla başlamak
  • Sırasıyla günlük otu, adaçayı ve üzerlik otu yakarak dumanıyla yıkanmak
  • Bir bardak suya bir tatlı kaşığı sirke ekleyerek içmek
  • Gözün önünde mor alev canlandırıp negatif enerjileri aleve yönlendirmek

Yazarlarımızdan

Sıradaki haber yükleniyor...
holder