Dijital rekabetin haritası

YAZI BOYUTU
Abone Ol Google News

Koronavirüs dünyadaki tüm futbol kulüplerinin ekonomisini büyük bir sıkıntıya soktu. Seyircisizlik nedeniyle yeni gelir kalemleri yaratmak zorunda olan kulüpler zorunlu olarak dijital dünyaya ağırlık verdiler. Youtube kanallarına yatırım yapan kulüpler, yeni dijital mecralar ile taraftarlarına ulaşarak ‘yeni normal’de gelirlerini artırmaya çabaladılar.

Bürokratik iletişim tarih oldu

Beşiktaş son dönemde dijital atağa kalktı. Her türlü iddiaya anında cevap verip boşluk ve 'gri alan' bırakmayan bir iletişim modeline yöneldi. Youtube kanalında özel ve eğlenceli içerik üreten kulüp bürokratik iletişim tarzından uzaklaşıp güçlü bir iletişim modeli ile yoluna devam ediyor.

Açık kapı politikası

Fenerbahçe 2020’de Youtube katıl uygulaması ile dijital dönemde yeni nesil taraftarına ulaşmaya ve spor ile eğlence sektörlerinin salgın döneminde daha da yakınlaşmasından faydalanmaya çalıştı. Ayrıca kulüp medyaya ‘açık kapı’ yöntemi ile başarılı bir iletişim stratejisi yürüttü. Fenerbahçe istediği cümlelerle kitlelerin karşısına çıkmayı başardı. 

Rakipler yalnızca takımlar değil

Z jenerasyonunun eğlence tutkusu ve her geçen gün artan içerik alternatiflerini gören Galatasaray mobil uygulaması ile adından söz ettirdi. Futbol takımı başta olmak üzere tüm branşlardan perde arkası görüntüler, röportajlar, yarışmaların yer aldığı uygulama büyük ilgi gördü. 2021’de kulüplerin dijital dönüşüm üzerinde daha çok çalışmaları elzem. Juventus Başkanı Agnelli'nin, "Rakibimiz artık diğer futbol kulüpleri değil, Fortnite ve benzeri oyunlar" minvalindeki cümlesi hikâyenin yönünün neresi olacağına dair önemli bir ipucu olarak karşımıza çıkıyor.

Farklı gelir seçenekleri elzem

İngiltere merkezli medya ajansı Capital Sports Media, geçen yıl Galatasaray ile anlaşmış ve kulübün saha içi reklam mecraları ile ilgili pazarlama ve iletişim faaliyetlerine imza atmıştı. Karşılaşmaların uzun süredir seyircisiz oynanması ile önemli bir gelir kaybına uğrayan kulüpler farklı kampanyalar, taraftar dayanışması ve sponsorluklarla yeni gelir modelleri yaratmak için çaba sarf ederken Capital Sports Media, spor kulüplerine sunduğu farklı değer teklifleri ile farklı bir seçenek olarak kurumlara gelir kazanma adına seçenek sunuyor. Galatasaray ile anlaşmasını 2021 itibarıyla sosyal medya pazarlama faaliyetlerini de iş kapsamına katan kurum, Göztepe ve Sivasspor ile de sosyal medya içeriklerinin markalarla buluşturulması kapsamında anlaşmaya vardı. Son dönemde özellikle pandeminin de etkisiyle önemi daha da artan sosyal medya kulüpler için gelir yaratma adına çok önemli bir mecra. Bu fırtına geçtikten sonra kimin nerede ve neden olduğunu anlamak istersek dijital mecrada neler yaptıklarına bakmak yeterli olacak.

Yazarlarımızdan

08 Mayıs 2021, Cumartesi 07:01
Sıradaki haber yükleniyor...
holder