Deniz Temur Kalori hesabına dikkat!
HABERİ PAYLAŞ

Kalori hesabına dikkat!

Besinleri kalorisini bilmezseniz çocuğunuzu beslerken yanılırsınız! Hele ki çocuğun günlük tüketiminde abur cubur diye nitelendirilen paketli yiyecekler çok baskınsa. Çünkü çocuklar ister sağlıklı ister sağlıksız yiyecekler yesinler günlük almaları gereken kalori miktarını aldıktan sonra beslenmeyi keserler.

Ne demek istediğimi bir örnekle açıklamak işleri kolaylaştırabilir.

2 yaşındaki bir çocuğu örnek alalım. 2 yaşında bir çocuğun günlük alması gereken kalori miktarı 800-900 civarında olduğunu hatırlayarak devam edelim.

Yarım litre süt: 350 kalori

1 çikolata: 250 kalori

1 kutu çilekli yoğurt: 100 kalori

200 ml meyve suyu: 80 kalori

Sadece bu yiyecekleri tüketmek bile çocuğun günlük kalori ihtiyacını karşılamasını sağlar ve çocuklar fazlasına ihtiyaç duymazlar.

Tabi ki bu tür besinlerden oluşan bir kalori alımı sağlıklı değil. Amaç bunların yerine sağlıklı besinleri koyabilmektir. Ancak çoğu kez ‘aman yesin de ne yerse yesin’ diyerek çocuğumuzun eline bir kaç bisküvi yada bir gofret sıkıştırabiliyoruz. Bu tip bir tercih çocuğun bir sonraki öğününü reddetmesinin asıl nedenine dönüşebilir. Eğer böyle bir tablo yaşıyorsanız ‘Çocuğum yemek yemiyor’ diye dertlenmek yerine beslenme düzenini değiştirmeye odaklanın.

ACIKMA ZAMANINI BİLMEK İÇİN KALORİLERE DİKKAT EDİN

Yiyeceklerin kalorilerini bilmek, çocukların yeniden açlık hissedecekler zamanı kestirmemize de yardımcı olur. Eğer kalori ve acıkma zamanı dengesini doğru kurarsanız çocuğunuzu ‘sürekli besleme’ ısrarı içinde olmazsanız. Bu da ortamdaki stresi ve işyükü azaltacağından çocuğunuzla iletişiminizi güçlendiren bir avantaja dönüşür.

Örneğin, sabah kahvaltısı için çocuğunuza içinde çok sayıda besinin olduğu (bisküvi, süt, bal, pekmez, peynir, yumurta vb) bir karışım hazırladınız. Bu tür karışımlar çoğunlukla 300-400 kalori civarındadır. Böylesi bir kahvaltıdan 2 saat sonra da çocuğun bir atıştırmalık yediğini varsayalım. Bu çocuk muhtemelen akşam yemeğine kadar normal bir öğün tüketmeyi reddedecektir. Bir ana bir de ara öğünle çocuk günlük alması gereken kalori miktarını yarısını belki de daha fazlasını tüketmiş olacaktır.

Böyle durumlarda çocuklara verilen öğünlerin aralarını açmak, verilen öğünün kalorisinin çocuğun acıkma süresini arttıracağını hatırlamak faydalı olacaktır.

Sıradaki haber yükleniyor...
holder