Dilara Doğan Şehirde moda rüzgarı esti
HABERİ PAYLAŞ

Şehirde moda rüzgarı esti

Geçtiğimiz hafta İstanbul’da moda rüzgarı esti. 15-18 Mart tarihleri arasında gerçekleşen İstanbul Fashion Week’te birçok tasarımcı 2022-2023 Sonbahar/Kış koleksiyonlarını tanıttı.

BABASINA İTHAF ETTİ

Renkli tasarımlarıyla tanıdığımız Sudi Etuz markasının kreatif direktörü Şansım Adalı, Fashion Week İstanbul kapsamında ‘Dalyan’ koleksiyonunu Kırım Kilisesi’nde sundu. Şansım Adalı’nın babasına ithaf ettiği bu 60 parçalık koleksiyonda en çok dikkat çeken detaylar: Akdeniz’in su ışıltılarını yansıtan payetler, canlı siyahlar, mavinin gece tonları, portakal ve fuşyaların gün batımını çağrıştıran renkler... Defileye katılanlar arasında Şevval Şahin, Zeynep Demirel vardı.

Şehirde moda rüzgarı esti

SON KULLANMA TARİHİ OLMAYAN KIYAFETLER

TAGG markasının kurucusu ve tasarımcısı Gökay Gündoğdu, ‘ROOT’ adını verdiği koleksiyonunun tanıtımına ilgi büyüktü. Osmanlı siluetlerinden ilham alınarak hazırlanan koleksiyon, zamansız, son kullanma tarihi olmayan giysilerden oluşuyor. Koleksiyon tanıtımında moda ve sanat dünyasından birçok isim vardı.

Şehirde moda rüzgarı esti

SPOR TAYTLARIYLA GECE HAYATI

DB BERDAN, Fashion Week Istanbul’da yeni nesil athleisure koleksiyonunu içeren bir dijital şov sergiledi. Koleksiyonda en ilgimi çeken detay sokak ve spot giyimini aynı zamanda gece hayatında giyilebilir bir hale getirmeleri. Bu koleksiyon sayesinde gece hayatına spor taytlarımızla dahil olabileceğiz gibi görünüyor.

Şehirde moda rüzgarı esti

10. yıla özel koleksiyon

Tasarımcı Nihan Peker, 10. yılına özel olarak aylarca süren hazırlık sonucu ortaya çıkardığı ‘Golden Age’ koleksiyonunu Çırağan Sarayı’nda gerçekleşen göz alıcı bir defileyle tanıttı. İlk kez bu kadar renkli bir koleksiyona imza atan tasarımcı, koleksiyonda zümrüt yeşili, fuşya, şampanya tonları, altın, siyah ve beyaz tonlarından oluşan renk paletini elde işlenen özel altın detaylarıyla buluşturdu.

Şehirde moda rüzgarı esti

Defileye kız kardeşi Derya Açıkgöz’le katılan Hadise, Nihan Peker tasarımı takımıyla kusursuz görünüyordu. Özlemişiz böyle özenli Moda Haftası hazırlıklarını…

10 MADDEDE İSTANBUL MODA HAFTASI

1- Dijitalleşme, geri dönüşüm ve sürdürülebilirlik alanlarında hedeflerini ve attığı adımları yansıtan İstanbul Moda Haftası’nın, yenilikçi vizyonunu dünyaya taşıdığı bir gerçek fakat aynı dengede İstanbul moda severlerinin de bu ruha dahil edilmesi gerekiyor. Fashion Week İstanbul’un dijitalleşmeye verdiği ağırlık, şehirde hissedilmesi gereken moda ruhunu yavaş yavaş öldürmeye başlıyor.

2- Soho House’ta gerçekleşen açılış partisi Moda Haftası’nın şanına yakışır bir açılıştı. Stillerin ve eğlencenin konuştuğu partinin dinamikliği epey ses getirdi fakat devamı gelmedi.

3- Moda Haftaları’nda sokak stilleri de podyumlarla yarışır bir ölçüde ilerler. İstanbul Moda Haftası’nda sokak stiline dair en ufak bir gelişim göremiyoruz.

4- Dış mekan defilelerinin artması, katılımcıların bununla ilgili cesaretlendirilmesi gerekiyor. Geçmiş yıllarda yaşanan ön sıra kapışmalarını bile özler olduk.

5- İstanbul’un ilham veren yerlerinde çekilen moda filmleri epey etkileyiciydi. Modanın gündeminin tartışıldığı, geleceğinin belirlendiği paneller bu yıl modaseverleri ciddi anlamda besledi.

6- Panellerdeki artış ve ülkemizin başarılı tasarımcılarının bu panellerde konuşmacı olması katılımcılarla aralarındaki bağı güçlendirdi. Geçtiğimiz yıllarda defile telaşları sebebiyle tasarımcı ve moda sever arasında bağ kurulamıyordu. Paneller sayesinde bu durum aşılmış.

7- 2022/2023 Sonbahar/Kış koleksiyonlarında tasarımcıların çoğu bir mesaj üzerinden ilerliyor. Renge ya da şekle değil bir tavıra bağlı tasarımlar çıkıyor karşımıza.

8- Tasarımcılar, doğal ve sürdürülebilir kumaşların önemine sıkça vurgu yaptı.

9- ‘‘Kadın ve erkek arasındaki farklılıkların yarattığı uyum sayesinde kurulan dünyada, biri diğerinden eksik ya da fazla değildir. Farklılıklar birbirinin tamamlayıcısıdır ve bu, ayrışma yerine bir kompozisyon yaratır. Cinsiyet farklılıklarının yarattığı kompozisyonlar, uyumu temsil eder ve benzerlik gibi görünen her şey, aslında birer yansımadır” diyen tasarımcı Sezgi Tüzel’in, bu cinsiyetsiz tasarımlara vurgusu moda severlerden tam not aldı.

10- Geçtiğimiz sezonlarda başlayan uluslararası moda platformu Business of Fashion (BoF) ile iş birliği bu sezonda da devam etti. BoF editörlerinin seçkisiyle Türk moda tasarımcıları ve koleksiyonları bu sezon da hem web sitesindeki galerilerle hem de özel röportajlarla global moda arenasına rahatlıkla ulaştı.

KEŞİF
GÜZELLİĞİN GÜCÜ ADINA

Kadın girişimcileri destekleyen KAGİDER, Sephora ile iş birliği yaptı. Cosmed, Feu du Ciel, Mellys’ Nature, Bade Natural ile The Sim Co.’nun ürünlerini ‘sephora.com.tr’ ve mobil uygulamaya dahil etti. Sürdürülebilir, bütünsel bir yaşamı destekleyen marka, kadın girişimcilerin markalarını ‘Good For’ kategorisi altında satışa sundu.

Sıradaki haber yükleniyor...
holder