Yeni trend online stil danışmanlığı

YAZI BOYUTU
Abone Ol Google News

Her şeyin online’a dönüştüğü şu günlerde online styling hizmeti trend oldu. ‘Clotie’, yalnızca 29.99 liraya, online stil danışmanlığı hizmeti alacağınız bir internet sitesi. Yurt dışında örnekleri mevcut ama Türkiye’de eşi benzeri yok. Clotie, giyim alışverişinde, müşteri tarafındaki tüm yükü kendi üzerine alıyor ve baştan sona en kolay, en güzel, en kişisel deneyimi yaşatmaya çalışıyor. Clotie’nin kurucu ortaklarından Engin Can Kurt, tüm detayları anlattı.

Clotie tam olarak ne işe yarıyor?

Clotie, abonelik bazlı online styling hizmeti verir. Bu hizmet ile düzenli aralıklarla, kişisel stilistlerimiz tarafından müşterilerimizin tarzlarına özel kombinlenmiş kıyafetleri evde deneme ve beğenilenleri satın alma imkanı sunuyoruz.

Neyin sonucu ortaya çıkmış bir girişim?

Clotie’nin ortaya çıktığı temel sorun bir yandan insanların alışveriş yaparken çok zaman kaybetmesi ve çok sayıda ürün arasından kendilerine uygun ürünleri bulmakta zorlanması, diğer yandan ise insanların daha güzel giyinme ve bu konuda profesyonel destek alma ihtiyacıdır.

Clotie’nin sitesine giren biri, sırasıyla hangi adımlardan geçiyor?

Siteye girdiğiniz anda stil formumuzla karşılaşıyorsunuz. Stil formu aracılığıyla, vücut tipinizle, stilinizle ilgili bilgi ediniyoruz. Sonrasında ilk sipariş tarihinizi seçiyorsunuz. Adres ve kredi kartı bilgilerinizi de girdikten sonra sipariş döngünüz başlıyor. Döngü diyorum çünkü iptal etmediğiniz sürece stilistiniz sizin için her ay yeni bir kombin hazırlıyor.

GİYİMLERİNDEKİ DEĞİŞİM ÇEVRELERİNCE FARKEDİLİYOR

Bu adımlar müşterinin tarzını anlamak için yeterli mi?

Stil formu tek başına yeterli olmayabiliyor. Müşterilerimiz stil formunda, sitemiz üzerinde ilgili alanlara notlarını, taleplerini bırakıyorlar. Siparişleri gittikçe, giden her bir ürüne ayrı ayrı ve tüm kombine birlikte olmak üzere detaylı geri bildirim bırakıyorlar. Bunlar dışında, ana sayfamızda sürekli karşılarına, yeni ürünler çıkararak beğenip beğenmediklerini soruyoruz. Bütün bu bilgilerle stilistlerimiz her seferinde müşteriyi daha iyi tanıyor. Zamanla müşterinin stilini ve stilistlerimizin bu konuda bilgisi ve yaratıcılığı birleşince müthiş sonuçlar alıyorlar. Giyimlerindeki değişim çevrelerince fark ediliyor.

Her kişi, sürekli olarak aynı stil danışmanıyla mı çalışıyor?

Evet. Her müşteri kendi stiline, vücut tipine en uygun stil danışmanımızla eşleşiyor. Sonraki süreçte de aksini talep etmediğiniz sürece stil danışmanınız değişmiyor. Sizin için yapılan tüm seçimleri de size atanan gerçek bir stil danışmanı yapıyor.

BEĞENMEDİĞİNİZİ KAPINIZA GELDİĞİ AN İADE EDEBİLİYORSUNUZ

“Ben bunu beğenmedim” durumlarıyla karşılaşınca ne oluyor?

Anlaşmalı kargomuz kapınıza kadar gelerek, beğenmediğiniz, iade etmek istediğiniz ürünü sizden teslim alıyor. Hatta beğenmediğiniz ürünleri iade ederken, dolabınızdaki giymediğiniz ürünleri de kargomuza verebiliyorsunuz. Biz de anlaşmalı olduğumuz kurumlar aracılığıyla, bu ürünleri ihtiyaç sahiplerine ulaştırıyoruz.

Fiyatlandırmalar nasıl?

Gönderdiğimiz her sipariş başına müşteriden 29.99 Lira stilistlik hizmet bedeli alıyoruz. Bunun dışında ek bir kargo ücreti, ya da iade kargo ücreti ödemiyorsunuz. Ürünlerin fiyatları ise piyasadaki anlık fiyatlarla aynı oluyor.

Günümüzde online alışveriş epey ilgi görüyor. Online mağazalarda beğendiğin bir şeyi seçince genelde, “Bunu bununla eşleştir” tarzında bir hizmet çıkıyor karşımıza. Sizin platformunuzu bu hizmetten ayıran tam olarak nedir?

Evet, bazı sitelerde bu tip hizmetler mevcut. Fakat bu hizmetlerin şöyle eksikleri var, öncelikle sizinle ilgili hiçbir bilgiye sahip değiller. Size ve binlerce kişiye daha aynı önerileri yapıyorlar. Size göre değil, alacağınız diğer bir ürüne göre öneri yapıyorlar. Bu öneriler genelde basit öneriler oluyor, alacağınız lacivert bir gömleğin içine beyaz düz bir tişört, altına ise bir jean öneriliyor. Bunu zaten çoğumuz biliyoruz.

ERKEKLER DAHA KOLAY BEĞENİYOR DAHA ÇOK PARA HARCIYOR

Erkeklerin ‘Clotie’ye ilgisi nasıl?

Kadın müşterilerimizin ve erkek müşterilerimizin motivasyonu o kadar farklı ki. Kadınlar daha güzel giyinmek istedikleri için ve alışveriş yapmayı sevdikleri için kullanırken, erkekler ise ihtiyacı oldukları için, alışveriş yapmayı sevmedikleri için kullanıyorlar. Erkekler daha kolay beğeniyor, gönderilen ürünlerden daha çok satın alıyor, site içerisinde daha çok para harcıyor.

Artan online alışveriş gidişatını nasıl buluyorsunuz?

Son dönemde, pandeminin de etkisiyle online alışveriş altın çağını yaşıyor. Pandemi boyunca, Türkiye’de beş milyon yeni kart, internetten alışverişle tanıştı. Bu durum tabii ki bizi de olumlu etkiledi. Bu artışın daha uzun bir süre devam edeceğini düşünüyorum.

Sıradaki haber yükleniyor...
holder