Kadınların genital bölge tüylerini alma nedenlerinin başında çoğu zaman daha temiz hissetme isteği gelir.

TÜYSÜZ OLMAK SAĞLIKLIDIR!
Özellikle iç çamaşırı sürtünmesi, spor, yürüyüş ve cinsel ilişki sırasında cildi koruyucu etkileri bulunur. Bu nedenle ‘tamamen tüysüz olmak daha sağlıklıdır’ düşüncesi, bilimsel olarak net bir gerçek değildir. Asıl önemli olan şey, hijyen alışkanlığıdır. Tüylerin varlığı değil; bölgenin uzun süre nemli kalması, yanlış ürün kullanımı, hava almayan kıyafetler ve tahriş, sorun yaratır.
İŞLEVSİZ DEĞİL
Genital bölge tüyleri tek başına bir hijyen problemi değildir. Doğal olarak var olmalarının biyolojik nedenleri vardır. Pubik kıllar;
Sürtünmeyi azaltır.
Deriyi korur.
Dış etkenlere karşı bariyer oluşturur.
İKİ DURUM DA NORMALDİR
Bazı kadınlar tüyleri aldığında daha rahat hisseder. Bazıları ise aldığında tahriş, kaşıntı veya batık problemi yaşar. Her iki durum da normaldir.Ter ve nem dengesine katkıda bulunur. Yani tamamen işlevsiz yapılar değillerdir.
FAYDADAN ÇOK ZARAR
Burada dikkat edilmesi gereken en önemli konu şu; genital bölgeyi ‘steril’ hale getirmeye çalışmak çoğu zaman faydadan çok zarar verir. Çünkü ‘vajinal flora’ dediğimiz doğal bakteri dengesi oldukça hassastır. Yoğun tahriş, sık peeling, sert kimyasallar, kokulu ürünler ve agresif temizlik alışkanlıkları, bu dengeyi bozabilir.
