Dr. Ali Gürsoy Hormon seviyesi olumsuz etkilenebilir
HABERİ PAYLAŞ

Hormon seviyesi olumsuz etkilenebilir

Doğum kontrol haplarında hormon bulunuyor. Bu hormon miktarı her tablet için özel hazırlanıyor. İlaçların fazla alınması prolaktin ve başka hormon seviyelerini olumsuz etkileyebilir. İlacınızı doktor gözetiminde ve her gün aynı saatte almaya özen gösterin.


9 haftalık hamileyim

İki yıl önce bir gebelik geçirdim, 12’nci haftada ense kalınlığında sorun tespit edildi. Kromozomlara bakıldı, gen taraması yapıldı, problem yok. 18’inci haftada gebeliğim beyinle ilgili problem nedeniyle sonlandırıldı. Şimdi hamileyim. 9’uncu haftadayım, endişeliyim. Nasıl bir yol izlemeliyim?

CEVAP

Sevgili okurum, gebelik esnasında kromozomal ve genetik faktörlerin neden olduğu bazı hastalıklar ile karşılaşabiliyoruz. Gebelik sürecinin iyi yönetilmesi gerekir. Bu nedenle size önerim 12’inci haftada riskli gebelik uzmanı bir kadın hastalıkları ve doğum uzmanına başvurmanız olacak.

Bunun yanı sıra olası riski saptamak için tarama testlerini yaptırmanızı öneririm. Eğer doktorunuz ultrasonda bir risk görür ise ya da tarama testinde şüphe saptanırsa, amniyosentez gibi tanı testleri yaptırmanız gerekebilir. Bu konuda doktorunuzun önerilerini uygulamanız yeterli olacaktır.

Memeden akıntı geldi

Yanlışlıkla bir günde 4 tane doğum kontrol hapı aldım. Akşama doğru tek memeden sarı akıntı geldi ama çok azdı. İlk defa böyle bir şey yaşadım. Acaba bir sorun yaratır mı? Normalde kullanmıyordum, yeni ilaç içmeye başladım. Ne önerirsiniz?

CEVAP

Sevgili okurum, doğum kontrol hapları içerisinde bulunan hormon miktarları her bir tablet için özel hazırlanmıştır. Her bir tablet bir gün için yetecek hormon miktarını içerir. Bu hormonların fazla alınması prolaktin olmak üzere birçok hormon seviyesini olumsuz etkileyebilir. Size önerim bu ilacı doktor kontrolünde ve önerisinde kullanmanız olacak. Memedeki akıntı içinde her ihtimale karşın muayene olmanız olası riskli bir durumu ekarte edecektir.

Doktora gitmeli miyim?

Vajinamda geçmeyen bir akıntı problemi yaşıyorum. Buz beyazı ve kokusuz bu akıntılar için doktora görünmeli miyim?

CEVAP

Sevgili okurum, kadınlarda birçok nedene ve enfeksiyona bağlı olarak akıntı şikayeti görülebilir. Bu akıntıların bazıları fizyolojik yani vücudun yaptığı akıntılardır. Ama bunların renk ve koku tarifi ile tanısını koymak mümkün değildir. Size önerim bir kadın hastalıkları ve doğum doktoruna muayene olmanız olacak. Devam eden akıntılar kadınların yaşam kalitesini azalttığı ve tahrişi artırdığı için tedavi edilmelidir.

Sıradaki haber yükleniyor...
holder