7 günlük sağlıklı beslenme diyeti

YAZI BOYUTU
Abone Ol Google News

Sevgili Dostlar,

Geçen haftaki yazımda sizlere basit, kullanışlı bir haftalık bir sağlıklı beslenme diyetinden bahsetmiştim. 

Bu diyetin sadece yediklerimizle değil, hareketimizle, uykumuzla, iletişimimizle, mutluluğumuzla bir bütün olduğunu, kısaca bir sağlık ve mutluluk haftası olduğunu anlatmıştım.

Sizler için bir hafta boyunca kendi üzerimde uyguladım. 

Herkese önerdiğim bu planın uygulanabilirliğini tekrar deneyimleme fırsatım oldu.

Sadece yediklerimi değil, yaptıklarımı, hissettiklerimi ve bunun tıbbi sonuçlarını da sizlerle paylaşmak istedim.

Sevgili dostlar,

Bir haftalık deneyimin bana bir kez daha hatırlattığı konuların başında, normal şartlarda çok fazla yediğim gerçeği oldu.

Evet , normal şartlarda en büyük hatamın porsiyonlarımın çok büyük olması olduğunu bir kez daha anladım.

Diyetimin ilk bir iki gününde, normaldeki günlük hareket zamanım azalmadığı halde yediklerim azaldığı için sofradan aç kalktığımı hissettim. Fakat 3. Günden itibaren vücudum buna alıştı. Şimdi ise, örneğin, dün akşam, o nefis ahtapot ızgaranın hepsini yiyemedim.

Net olarak söyleyeyim. Az yiyeceğiz ve buna alışabiliriz.

Karbonhidratlara çok az ihtiyacımız var. 

O poğaçaya ihtiyacımız yok. Sabah simit yemeden, akşamüzeri o kurabiyeyi, akşam o pastayı yemeden rahatlıkla yaşayabiliriz. Hatta daha sağlıklı oluruz.

Arada aç kalmak vücudumuzu daha iyi çalıştırıyor.

Doğal ve katkısız gıdalar, bizlerin ve çocuklarımızın sağlığı için çok kıymetli.

Şimdi bu bir haftayı ayrıntılı anlatmak isterim:

1.GÜN

Sabah 07.00 ile 12.00 arasında, içinde iki dilim limon, 6-7 dal maydonoz, 4-5 dilim salatalık bekletilmiş ve birer mililitre Lipozomal teknoloji ile üretilmiş D3+K2 ve B12 vitaminlerimi damlattığım suyumu içtim. Ardından birer saat arayla, iki fincan yeşil çay ve bir fincan filtre kahve içtim.

İlk öğünümü saat 12.00 gibi aldım. Nefis bir siyez unlu tarhana çorbası ve yanında bol yeşillik.

Saat 16.00 da ara öğün: İçine bir tatlı kaşığı chia tohumu eklenmiş yarım kase şekersiz kayısı kompostosu.

Bu arada sabah, spor hocam eşliğinde üç set plank hareketi yaptım.

Akşam yemeği saat 20.00 de Izgara organik tavuk, salata ve fırında kabak mücver.

Enerji kaybı hissetmedim ancak sofradan doymadan kalktım.

Akşam yemeğinin ardından yarım saatlik orta tempoda yürüyüş.

2. GÜN

Sabah vitaminli suyumun ardından Öğlen 12.00 de ilk öğünümde Ton balıklı bir salata, iki adet közlenmiş biber.

Öğleden sonra 40 dakika sporun arından saat 16.00 daki ara öğünde yarım avokado, 8-9 dal maydonoz, 4 yaprak kıvırcık, 5 yaprak ıspanak, birkaç dal nane ve bir de elma kullanarak yaptığım smoothie’yi içtim.

Akşam yemeğinde Saat 20.00’de yağsız kuzu etli kuru fasulye ve cacık yedim.

Enerji kaybı hissetmiyorum, ancak sofradan aç kalktığım söylenebilir.

3.GÜN 

Klasıkleşen Vitaminli su seromonisinin ardından Biraz bahçe işleri yaptım, Çok acıktığım için öğlen 12.00 deki öğünümü , 11.30 a çektim. Nefis bir ezogelin çorba , zeytinyağlı kabak, bir dilim Kosova ekmeği, söğüş salatalık-domates gayet iyi geldi. Tekrar bahçe işlerine döndüm. 15.30 daki ara öğünümde soğuk bir tabak karpuz, oldukça iyi geldi. 

Yorgunluk ve biraz da halsizlik sebebiyle akşam yemeğine kadar dinlendim.

Akşam yemeğini saat 19.00 da aldım. Izgara organik tavuk ve nar ekşili salata yiyerek günlük öğünümü tamamladım. Yediklerimin arından keyfimin yerine geldiğini hissettim.

3. Gün yorgunluk ve halsizlik hissettiğim tek gündü.


4.GÜN

4. Günü Sapancadaki çiftliğimizde geçirdik.

Çiftlik işleri, tavuklar derken bolca çay içtik. 

Sabah 11.30 da ilk öğünde, tavukların altından aldığım iki taze yumurtayı haşlatıp, Ezine peyniri, doğal bal, domates biber ve zeytin eşliğinde yedim. İlk defa 4. Günün sabahında tokluk hissi yaşadım. Sofradan doyarak kalktım.

Çiftlik işleri derken ikram edilen yarım kase ay çekirdeği ve meyve tabağı ara öğünümüzü halletmiş olduk. Harcadığımız enerji oldukça fazlaydı. Yediklerimizi kolaylıkla erittik diye düşünüyorum.

Akşam yemeğinde kendi restoranımıza misafir olduk ve nefis bir tabak ızgara köfte ve közlenmiş biber yiyerek öğünümüzü tamamladık.

Yorgunluğa ve yoğun çalışmaya rağmen yeterince sıvı aldığım için halsizlik hissetmedim.

Kaslarımın varlığını tekrar hissetmek keyifli oldu.

5.GÜN

Bir önceki günün yorgunluğu sebebiyle bir saat geç kalkmış olsak da uykumuzu çok iyi almış olarak saat 7.00 gibi uyandık.

Vitaminlerimizi unutmadan bir fincan yeşil çay içtik. 

Öğlen sadeyağda kızarmış iki yumurta, zeytin, domates ve salatalıktan oluşan yemeğimizi yedik. 

Bugünkü aktivitemizi , akşam yemeğimizi hazırlarken tamamlamış olduk. Koca bir tepsi çiğköfte yoğurduk.

Esmer bulgur ve yağsız dana kıyması kullandık. Bol domates ve bol soğan ile yoğurduk. Güneşte kurutulmuş nefis Antakya salçaları kullandık. Sona doğru bir demet taze soğan ve bir demet taze maydonozu ince kıyıp çiğköftemize ekledik.

Bugün biraz fazla kaçırmış olabilirim. Ancak ailece yaptığımız için çok keyifli bir aktivite ve yemek olduğunu söylemeliyim.

6. GÜN 

Vitaminlerimizi aldık.

 Biraz yürüyüş ve bahçe işleri ile hareket kısmını hallettim.

Biraz Ezine peyniri eklenmiş, sadeyağda pişmiş nefis iki gezen tavuk yumurtası, domates, biber , ilk öğünümüzü halletti. Bahçe işleri devam ettiği için ara öğünümüzü küçük bir tabak dut kurusu, birkaç badem ve birkaç cevizi ayaküstü yiyerek geçiştirdik.

Bir Türk kahvesi ve bir filtre kahve, keyfimi de yerine getirdi.

Akşam , az yağda kızarmış ve kağıt havlu üstünde bekletilerek yağı alınmış Arnavut ciğeri, sumakla ovulmuş kırmızı soğan, avokadolu salata, fırında mücver ve şalgam suyu ile öğünümüzü tamamladık. Bugün de akşam yemeğinin fazla geldiğini söyleyebilirim.

Kendimi bugün de çok dinç ve keyifli hissettim.

7.GÜN

Bugün iş için Çanakkaledeyiz. Ancak diyetimizi yöresel tatlara uyumlu hale getirerek devam ettirdik.

Sabah yolda sadece çay ve kahve içtik. Saat 12.00 gibi ulaştığımız Assos’ta, Ahtapot, deniz börülcesi , yoğurtlu semizotu, ve salata yedik.

Son gün sürekli yolda olduğumuz için fazla hareket edemedik. Ara öğün olarak, yanımıza yolluk diye aldığımız ceviz ve bademden birkaç tane yedim.

Akşam Çanakkalede , nefis bir deniz ürünleri tabağı, nefis bir Ezine peyniri tabağı ve finalde pancar suyunda marine edilmiş ızgara ahtapot yedik.

Bütün bir hafta uyguladığım sağlıklı beslenme ve spor planını ayrıntısıyla anlattıktan sonra bir tıp doktoru olarak yorumlamak isterim.

Uyguladığımız beslenme rejimi bir iki detay dışında gayet uygulanabilir görünüyor. Her an bulamayabileceğiniz avokado vb gibi bir iki detay yiyecek yerine makul başka gıdalar seçebilirsiniz.

Yedi gün boyunca her sabah aç karnına yaptığım kan şekeri ölçümlerimin tamamı normal sınırlardaydı. 

Günde iki kez ölçtüğüm tansiyonum 3. Gün hariç 110/65 mm/hg seviyelerinde idi, 3. Gün öğleden sonra 100/60 mm/hg ölçtüm. Bunu, o gün çok yorucu işler yapmama ve az sıvı almama bağlıyorum.

Keyfim genel anlamda hep yerindeydi. Uykumu her gün gayet iyi aldığımı düşünüyorum.

Gelelim hepinizin merak ettiği kilo kaybına;

125 kilo ile başladığım sağlıklı beslenme haftasını 118 kilo ile tamamladım. 

Muhtemelen kaybın büyük kısmı, ödem olarak atılan kilolardı , ancak pantolonumun bol gelmesinden, gerçekten bir beden inceldiğimi anlıyorum.

Bunu devam ettirdiğim takdirde, ikinci hafta bu kadar kilo veremeyeceğimi biliyorum.

Vermem de sağlıklı olmayacak. 

Ancak bunu devam ettirip, yakaladığım bu ; ”Sağlık/Mutluluk” oranını korumayı hedefliyorum.

Hepinize sağlıklı , mutlu ve keyifli bir hafta diliyorum.

#sağlıkpahabiçilmezdir

Dr.Alper Dolenmen

Sorularınız için, alper@dralperdolenmen.com


Yazarlarımızdan

16 Ocak 2021, Cumartesi 15:01
16 Ocak 2021, Cumartesi 11:41
16 Ocak 2021, Cumartesi 07:40
Sıradaki haber yükleniyor...
holder