En sevmediğimiz sebzeler

YAZI BOYUTU
Abone Ol Google News

Çocukluğumuzdan beri sebzelerin bazılarıyla aramız bozuktur. Ancak sağlığımıza faydalarını öğrendiğinizde fikriniz değişebilir. Aramızın bozuk olduğu sebzeleri sizlerle, özellikle çocuklarınızla tekrar barıştırmak istiyorum. 

1- Enginar: Zeytinyağlısı bir başka güzel

Tamam barışalım da, bu enginar nedir Allah aşkına ya... Yaprak mı kemireceğiz? 

Ah durun, o enginarın faydalarını anlatayım. 

Karaciğer hastalıklarının tedavisine destek olur, yediğimiz sebzeler arasında karaciğer hücrelerini en çok koruyan bileşikler enginardadır. Safra yapımını artırır. Lifli yapısıyla bağırsaklar için de çok sağlıklı bir besindir. Anne sütünü artırır. 

Çalışmalar gövde yapraklarıyla yapılmış olsa da enginarın tamamı bir lezzet ve sağlık deposudur. Zeytinyağlısını tercih ediyorum. Çocuklar için tablasını portakal suyu ve garnitürle zeytinyağıyla pişirin. 

2- Brokoli: Gel de yeme!

Tanrı önce brokoliyi yaratmış, daha sonra insanlara acıyıp çikolatayı yaratmış derler ya nükte ile... 

Tanrı brokoliyi yaratmakla yine en doğrusunu yapmış bence... 

Brokolinin içinde bulunan birkaç madde, hücreleri DNA hasarından koruyor ve en güçlü antioksidanlardan olan glutatyonun yapımına yardımcı oluyor.

Buharda pişmiş brokoli ile yapılan deneylerde 3 saat sonra kandaki C vitamini düzeyinin yüzde 35 arttığı görülmüş. 

Ayrıca brokolinin kötü kolesterolü azalttığı, iyi kolesterolü yükselttiği gösterilmiş. 

Haydi gelin de, üzerine sarımsaklı, zeytinyağlı, limonlu teretor sos dökülmüş, buharda pişmiş brokoliyi yemeyin şimdi...

3- Bamya: Kuzu etiyle nefis olur

Bamyadan nefret mi ediyorsunuz? 

Etmeyin... 

Bamya seveni görmedim desem yeridir. Ben bayılırım. Annem de, eşim de, kuzu etiyle nefis yapar bamyayı.... 

Kolesterol ve trigliserid düşürücü bir etkisi var, besinlerle aldığımız şekerin emilimini azaltıyor. En çok da karaciğeri koruyor. Nefis bir antioksidan, antidepresan, ödem azaltıyor, sinir hücrelerini koruyucu bir etkisi de var. 

Çocuklar için blenderden geçirerek yaptığınız çorbasını öneririm. 

Bamya yenmez mi dostlar... 

4- Karnabahar: Çok haşlamayın, buharda pişirin

Karnabahar mı var bu akşam, anne pis kokuyor bu yemek yaa... 

O pis koku var ya; hücrelerimizi serbest radikallerden arındıran en güçlü antioksidanların başında gelen glutatyon oluşumunu sağlayan sülfür bileşiklerinden geliyor. Bırakın koksun biraz. 

Çok haşlamayın, hatta buharda pişirin, kıymalı yemeğini yapın ya da üzerine sarımsaklı, zeytinyağlı, limonlu sos, afiyetle yiyin. Çiğ karnabaharı rendeleyin, pilav pişirir gibi pişirin. Çocuklarınıza yedirebilmek için haşlayıp ezip içine maydonoz biber yumurta ve biraz peynir koyup, küçük küçük köfteler yapıp fırında pişirin. Sağlıkla yiyin. 

5- Lahana: Meşhur sostan dökün üzerine

"Bunu sen de sevmezsin hayırdır" diyecek şimdi eşim. Tamam sevmem ama yiyorum işte lahanayı. 

Kersetin dediğimiz müthiş bir hücre temizleyici antioksidanın kaynaklarından birisi lahana. 

Yine bildiğimiz en iyi glutatyon kaynaklarından biri. 

Çok haşlamayın, salatasını yapın, benim meşhur teretor sosumdan dökün üzerine. Pirinç yerine karabuğday ile sarmasını yapın. İçerdiği liflerle sizi tok tutar ve bağırsakların dostudur. Sevmeye başlasam iyi olacak sanırım.

6- Kuşkonmaz: Tost makinesinde bile pişirebilirsiniz

Bu kuşkonmaz nedir Allah aşkına, sap gibi, dal gibi kemirecek miyiz bunu biz?

Kuşkonmaz antitümöral, karaciğeri koruyucu, kolesterol ve şekeri düşürücü etkisi ile lezzetli ve çok kıymetli bir besindir. 

Izgarada, hatta tost makinesinde bile pişirebilirsiniz. Çocuklar bile ızgarasını sevecektir. 

7- Kereviz: Cinsel gücü artırıyor

Çoğu kimsenin sevmediği kereviz halk arasında gut ve romatizmaya iyi geldiği, cinsel gücü artırıcı, idrar söktürücü, kuvvet verici olduğu bilinir. Bunlarla ilgili de, destekleyici birtakım bilimsel çalışmalar mevcut. Kolesterolü düşürdüğü, karaciğeri koruduğu ve astıma iyi geldiği bilgileri de çalışmalar arasında. İçeriğindeki bazı maddelerin, hasarlı hücreleri serbest radikallerden koruyarak mutasyonu önlediği ve kanser hücrelerinin oluşumunu azalttığı bilgileri de var. 

Yoğunlaştırılmış, güçlendirilmiş kereviz ekstraktları tablet olarak da piyasada, ancak bunları, tiroid hastalarının ve hamilelerin, doktorlarına danışmadan kullanmasını önermiyorum. 

Çocuklar için, içine katacağınız tatlı patates, kereviz yemeğini çok çekici ve besleyici hale getirir. 

Yemeklerinizi ve salatalarınızı kerevizle şenlendirmenizi öneriyorum. 

Doğadan gelen sağlığı kullanın

Sevgili dostlar, sağlığın kaynağı doğada...

Doğadaki sebzeler meyveler sağlık dolu. Menülerimizde bol bol yer vereceğiz. 

Özellikle, sağlık sistemimiz dehşet veren bir pandeminin pençesinde kıvranırken kendimizi korumaya dikkat edeceğiz. 

Önce hastalanmayacağız. Doğadan gelen sağlığı kullanacağız. 

Hastalanırsak çözümü sağlık profesyonellerinde arayacağız. Şifamızı onların önereceği ilaçlardan, desteklerden bulacağız. 

Ama ne olursa olsun, doğanın bize sunduklarından vazgeçmeyeceğiz. 

Besinlerimizden alacağımız fayda, onları soframızdan eksik etmediğimizde, alışkanlık haline getirdiğimizde gerçekten işe yarar olacak. Bu sebeple çocuklarımızda oluşturacağımız alışkanlıklar ileride, mikrobiyotalarının ve sağlıklarının şifrelerini oluşturacak. 

Geleceğimizi sağlıklı kılmak elimizden, buzdolabımızdan, soframızdan geçiyor. 

Sıradaki haber yükleniyor...
holder