Çocuk dediğin zıplamalı da kosmalı da

22 Mart 2014, Cumartesi 05:00
AA

Tüm çocukların sağlıklı büyümesi için düzenli fiziksel aktivite yapması gerekir. Aktif bir yaşam tarzını teşvik, onlara sağlıklı bir gelecek sağlamak için en iyi yoldur. Çocuklar fiziksel aktivite sayesinde,


- Güçlü bir kemik yapısına ve gelişmiş kaslara sahip olur
- Düzenli kalori harcar
- Kilo sorunu yaşamaz
- Sağlıklı bir kalbe sahip olur.

Çocukluk çağında fiziksel olarak aktif olmak obezite, osteoporoz, yüksek tansiyon ve hiperlipidemi (kan yağlarının yüksek olması) riskini azaltır.

Fiziksel aktivite olarak neler yapılmalı?

7 yaş altındaki çocukların, el-göz koordinasyonu ve denge hissi tam gelişmemiştir. Bu yüzden aktiviteler düz bir zeminde, basit ve birkaç yön içerecek şekilde olmalıdır. Çocuğun sıkılmaması için de eğlenceli hale getirilmesi gerekir. 12-35 ay arası çocuklar her gün 30 dakika, 36-60 ay arası çocuklar ise 60 dakika fiziksel aktivite yapmalıdır.

- Yürüyüş

- Koşu

- Atlama

- Dört nala koşma

- Zıplama

- Seksek

- Yuvarlanma

- Top yakalama, tutma

- Kol ve bacakların sallanması, fiziksel aktiviteye örnek olarak verilebilir.

 (15.03.2014 tarihli Cumartesi Postas'ından alınmıştır.)

Kişisel verilere ilişkin aydınlatma politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için Kişisel verilere ilişkin aydınlatma metnimizi inceleyebilirsiniz.