Soru: 1968 doğumluyum. SSK başlangıcım 22 Ağustos 2012 olup 4054 gün primim var. Ne zaman emekli olurum? Esen GÜRBAY
Cevap: Yaş haddinden emekli olmak için 5000 gün prim ve kadınsanız 61, erkekseniz 63 yaş şartlarına tabisiniz. 946 gün daha prim ödeyerek priminizi 5000 güne tamamlamanız şartıyla, kadınsanız 2029’da 61, erkekseniz 2031’de 63 yaşınızı dolduracağınız tarihte emekli olabilirsiniz.
2035 GÜN PRİM ÖDENİP 63 YAŞ DOLACAK
SORU: 10 Haziran 1986 doğumluyum. SSK’da (4a) hizmete başlama tarihim 15 Ağustos 2008 olup 2565 gün prim ödemem var. Ne zaman emekli olurum? Ali
CEVAP: Emekli olmak için 7200 gün prim ödeme şartına tabisiniz. Ancak emekli olacağınız yaş, prim ödeme tarihinize göre kademeli olarak 65’e kadar yükselebilir. Ara vermeden prim ödeyerek, en geç 31 Aralık 2039’a kadar priminizi 7200 güne tamamlamanız halinde, 62 yaşınızı dolduracağınız 10 Haziran 2048’de emekli olabilirsiniz. Ayrıca, yaş haddinden emekli olmak için 4600 gün prim ödeme ve 63 yaş şartlarına tabisiniz. 2035 gün daha prim ödeyerek priminizi 4600 güne tamamlamanız şartıyla, 63 yaşınızı dolduracağınız 10 Haziran 2049’ da emekli olmanız da mümkün.
833 GÜN DAHA PRİM ÖDEMELİSİNİZ
Soru: 10 Ekim 1976 doğumluyum. SSK başlangıcım 10 Kasım 1997 olup 5142 gün prim ödemem var. Halen çalışıyorum. EYT’den emekli olabilir miyim? Hatice
Cevap: Emekli olmak için 20 yıl sigorta süresi, 5975 gün prim ve 54 yaş şartlarına tabisiniz. EYT kapsamında olduğunuzdan, emekli olurken yaş aranmayacak. 833 gün daha prim ödeyerek priminizi 5975 güne tamamlayacağınız tarihte EYT kapsamında yaş aranmadan emekli olabilirsiniz.
344 GÜN PRİM ÖDEYİP EMEKLİ OLABİLİRSİNİZ
Soru: 1 Ocak 1966 doğumluyum. Sigorta giriş tarihim 31 Ocak 2001 olup 3956 günü SSK ve 200 günü de Bağkur olmak üzere toplam 4156 gün prim ödemem var. Bağkur’a isteğe bağlı prim ödüyorum. Ne zaman emekli olurum? Cansel
Cevap: Yaş haddinden emekli olmak için 25 yıl sigortalılık süresi, 4500 gün prim ve 58 yaş şartlarına tabisiniz. 344 gün daha prim ödeyerek toplam priminizi 4500 güne tamamlayınca emekli olabilirsiniz.
HATALI İKRAMİYE GERİ ÖDENİR Mİ?
SORU: Memurdum. 11 gün mazeretsiz işe girmediğim için işten çıkarıldım. 2026 yılbaşı itibarıyla 4/c’den emekli oldum. 19 yıllık kıdem tazminatı tarafıma ödendi. Ancak bu ödenen para şimdi SGK tarafından geri isteniyor. Bu parayı ödemem mi gerekiyor? Mehmet ÖNEL
CEVAP: İş akdi işverence haklı bir nedenle fesih edilen işçi, kıdem tazminatı alamıyor. Mazeretsiz olarak 11 gün işinize gitmemeniz nedeniyle, haklı olarak görevinize son verildiğinden, emekli ikramiyenizin ödenmemesi gerekirdi. Ancak kurum hatalı olarak emekli ikramiyenizi ödemiş. Yapılan hatanın farkına varan kurum, ödediği emekli ikramiyesini geri istiyor. Yapılan işlem yasal. Hatalı ödenen emekli ikramiyesini geri ödemeniz gerekiyor.
