Ekrem SarısuEksiğimi isteğe bağlı ödeyebilir miyim?

HABERİ PAYLAŞ

Eksiğimi isteğe bağlı ödeyebilir miyim?

Soru: Emekli Sandığı’ndan toptan ödeme alıp ayrıldım. Sigortada 779 gün çalıştım. Emekli Sandığı’na ihya işlemi için başvurdum. “6 ay sigortalı bir işte çalışma şartı ile emekli olabilirsin” dendi. Fakat yaş 59. Sigortalı iş bulamadım. Kendim sigortayı yatırsam olur mu?  Nevzat ÇAM

Cevap: Sorunuzdan Emekli Sandığı’ndan emekli olmak için 6 ay prim eksiğiniz olduğu anlaşılıyor. Şayet verilen bu bilgi doğruysa, isteğe bağlı prim ödemesi Bağkur’a sayılsa da, 6 ay isteğe bağlı olarak Bağkur’a prim ödeyerek prim eksiğinizi tamamlayabilirsiniz. Hizmet sürenizi bildirmemişsiniz. Şayet priminiz emekli olmaya yetiyorsa, emekli olmak için ihyadan sonra 6 ay beklemeniz lazım. “Yoksa 6 ay bekle emekli ol” mu dediler. Ayrıca 15 tam yıl (5400 gün) hizmet süresi ile emekli olacaksanız priminizi tamamlasanız da hemen emekli olamazsınız, Emeklilik için 61 yaşı doldurmanız gerekir. Bu hususları açığa kavuşturarak sorunuzu yenilerseniz tekrar cevaplarız.

Haberin Devamı

649 GÜN DAHA PRİM ÖDEMELİSİNİZ

Soru: Sigortalı çalışmaya başladığım tarih 1 Mart 1998 olup 5251gün prim ödemem var. Ne zaman emekli olurum?  Serkan AKBAŞ

Cevap: Doğum ve askerliğiniz hakkında bilgi vermemişsiniz. Verdiğiniz bilgiye göre, ilk girişte adınıza prim ödemesi varsa, emekli olmak için 25 yıl sigortalılık süresi, 5900 gün prim ödeme ve 57 yaş şartlarına tabisiniz. 649 gün daha prim ödeyerek priminizi 5900 güne tamamlayacağınız tarihte, EYT kapsamında yaş aranmadan emekli olabilirsiniz.

YÜZDE 61 ENGEL ORANI İLE NASIL EMEKLİ OLABİLİRİM?

Soru: Yüzde 61 engelliyim. Sigorta giriş tarihim 18 Haziran 2003 olup 3400 gün prim ödemem var. Ne zaman emekli olabilirim? 540 gün askerlik borçlanması yapabilirim. Ünal KUTLUTEMUR

Cevap: Engeliniz doğuştan değilse ve ilk defa sigortalı olduğunuz tarihte yoksa, malulen emekli olmak için 10 yıl sigortalılık süresi, 1800 gün prim ödeme ve en az yüzde 60 oranında işgücü kaybı şartlarına tabisiniz. Aranan şartları sağladığınızdan, emeklilik talebiniz üzerine raporunuz ve tıbbi eklerini inceleyecek olan Sosyal Güvenlik Kurumu Sağlık Kurulu malul olduğunuza karar verirse malulen emekli olabilirsiniz. Engeliniz doğuştan veya ilk defa sigortalı olduğunuz tarihte varsa malulen emekli olamazsınız. Ancak diğer sigortalılara nazaran emekli olmak için daha uygun şartlar olan 15 yıl sigortalılık süresi, 3600 gün prim ödeme ve yüzde 60 oranında işgücü kaybı şartlarına tabi olursunuz. 200 gün daha prim ödeyerek priminizi 3600 güne tamamladıktan sora emeklilik talebiniz üzerine; raporunuz ve tıbbi eklerini inceleyecek olan Sosyal Güvenlik Kurumu Sağlık Kurulu malul olduğunuza karar verirse emekli olabilirsiniz.

Haberin Devamı

3600 GÜNLE NE ZAMAN EMEKLİ OLURUM?

Soru: 1970 doğumluyum. SSK başlangıç tarihim Ağustos 1989 olup 3360 gün prim ödemem var. Askerlik borçlanması ile primi 3600 güne tamamlayıp ne zaman emekli olabilirim?  Muhammet MUSTAFA

Cevap: Yaş haddinden emekli olmak için 15 yıl sigortalılık süresi, 3600 gün prim ödeme ve 60 yaş şartlarına tabisiniz. 240 gün daha prim ödeyerek (veya askerliğinizin 240 gününü borçlanarak) priminizi 3600 güne tamamlamanız şartıyla, 2030’da 60 yaşınızı dolduracağınız tarihte emekli olabilirsiniz.

Haberin Devamı

 

Sıradaki haber yükleniyor...
holder