Esra Kapar Özkan’dan ‘3K’ çağrısı! Kadın-kamera-kabin

HABERİ PAYLAŞ

Özkan’dan ‘3K’ çağrısı! Kadın-kamera-kabin

İzmir Şoförler ve Otomobilciler Odası Başkanı Erkan Özkan, kadınlara ‘Gelin sayımızı artıralım’ diye seslendi. Şoförlere kamera ve panik butonlarını kontrol çağrısında bulunan Özkan, can güvenliği için ‘kabinli araç üretimi’nin tek çözüm olduğunu dile getirdi. 

Erkan Özkan, 21 Ekim 2024’te İzmir Şoförler ve Otomobilciler Odası Başkanı seçildi. Göreve geldiği günden bu yana şoförlerle hep iç içe olan Özkan, hem alaylı hem de mektepli denilen bir başkan...  Henüz üniversite yıllarında kurduğu taksicilik hayalini gerçekleştiren Erkan Özkan, “Bu mesleği seçmiş olmaktan da son derece mutluyum. Bu camiada çok güzel dostluklar, çok güzel arkadaşlıklar edindim” dedi. Kadınlara destek sözü vererek ‘Gelin bizimle çalışın, taksi şoförü olun’ çağrısı yapan Başkan Özkan, hayata geçirmek istedikleri projeleri de Haftanın Sohbeti’nde anlattı. Mesleğin daha güvenli yapılması için yetkililere seslenen Başkan Erkan Özkan, kabinli araç üretimi çağrısında bulunurken, taksi şoförlerinden de araç içi kamera ve panik butonlarını düzenli kontrol ettirmelerini istedi.

Haberin Devamı

Özkan’dan ‘3K’ çağrısı Kadın-kamera-kabin

TAKSİCİLERE ‘PANİK BUTONU’ ÇAĞRISI

Önlemler artırılıyor, cezalar daha  caydırıcı hale getiriliyor ama taksicilere şiddetin önüne geçilemiyor. Bu şiddeti engelleyebilmek için neler yapılmalı?

Önceden çok daha fazla böyle olaylar yaşanıyordu. Kamera montajları yaygınlaştıkça, cezalar artırıldıkça olay sayısı azaldı. Bir de panik butonları var. Şoför arkadaşımız tehlike anında bu butona bastığında odamızın haber merkezine anında uyarı düşüyor. 7/24 görev yapan arkadaşımız var sistemin başında ve anında aracın konumunu ne yakın güvenlik güçlerine iletiyor. Bazen ‘Panik butonları çalışmıyor’ deniyor. Elektronik bir mekanizma sonuçta… O nedenle araç içi kameraların ve panik butonlarının düzenli kontrol edilmesi şart. Şoför kardeşlerimize diyoruz ki: “Gelip geçerken bir çay içimi uğrayın. Hemen cihazlarının çalışıp çalışmadığını kontrol edelim. Herhangi bir sıkıntı varsa anında müdahaleyle düzeltelim.” Gönül ister ki kabinli araçlar olsun. Fakat ülkemizdeki bu donanımda araçlar yok.

Haberin Devamı

"KABİNLİ TAKSİLER ÜRETİLSİN"

Taksi şoförlerine yönelik şiddeti engelleyecek kabinli araçlar olması için ne yapılabilir?

Yurt dışında taksiler için özel kabinli araç üretiliyor. 2004’te Türkiye’de de kabin yasalaştı. Ama araçlarımızın teknik yapısı uygun değil. Bu yüzden de kimse yaptırmıyor. Birçok yerde dile getirdiğim bir proje var ama ciddiye alınmadı. Bir kez daha çağrıda bulunmak istiyorum. Bizim yerli otomobilimiz TOGG var. Kendinden kabinli TOGG taksiler üretilsin. Taksici esnafına iyi imkanlarla, ÖTV’siz sunulsun ve sürüler daha güvenli ortamda çalışma imkanı bulsun. Türkiye’de 150 bin taksi var. Böyle bir oluşum olursa yüzde ellisi yani 75 bin taksi sahibi kampanyadan yararlandığında ekonomi de hareketlenir.

Hayata geçirmek istediğiniz yeni projeniz var mı?

Tüm dünya artık yakıt sistemlerini değiştiriyor. Biz de İzmir’de taksiciler olarak, bütün duraklarımıza bir elektrikli araç şarj istasyonu montajının yapılmasını ve elektrikli araç sayısının artması için esnafımızı yönlendirmek istiyoruz. Hem temiz toplum hem ekonomiye katkı için böyle bir hayalimiz var. İzmir Büyükşehir Belediyesi’nden şarj istasyonu talebimiz oldu. İnşallah bu projeyi hayata geçireceğiz.

Haberin Devamı

Vatandaşların en çok merak ettiği soru… Taksiye zam var mı?

Ankara ve Antalya’da zam yapılması İzmir’de bu soruyu gündeme getiriyor ancak biz zammı onlardan iki ay önce aldık. Esnafımız kadar vatandaşımızı da düşünüyoruz. Dolayısıyla yapmış olduğumuz zam ortalamaların altında kalmasına rağmen esnafımızı rahatlatırken, İzmirlileri de çok rahatsız etmedi. Ülke ekonomisinde çok anormal bir fiyat artışı olmazsa kısa vadede herhangi bir zam ayarlaması düşünmüyoruz.

ÖĞRENCİYKEN HAYALİNİ KURARDIM

Şoför olduğunuzu biliyoruz. Mesleği nasıl seçtiniz?

1967 İzmir doğumluyum ve 1995’ten beri bu mesleği icra ediyorum. Aynı zamanda oda üyesiyim. Dokuz Eylül Üniversitesi İktisat mezunuyum. Yani bu mesleğin okulunu da okudum. Öğrencilik yıllarımda hep taksi alma hayalim vardı. 1990’da mezun oldum ve 1995’te hayalimi gerçekleştirmek nasip oldu. 30 yıl bu meslekten çoluk çocuğumuzun karnını doyurduk. Hala bu meslekten rızkımızı kazanıyoruz. Bu mesleği seçmiş olmaktan da son derece mutluyum. Çok güzel dostluklar, çok güzel arkadaşlıklar edindim. Şimdi de sevdiğim bu camianın, böyle bir meslek grubunun başkanı olmaktan büyük onur ve gurur duyuyorum.

KADIN ELİNİN DEĞDİĞİ YER PARLIYOR

Artık taksilerde kadın şoförleri görüyoruz. Daha fazla kadının direksiyonda olmasına yönelik destek projeleriniz var mı?

Ben kadın şoför sayımızın artmasını çok istiyorum. Kadının elinin değdiği bir iş parlıyor, ışık saçıyor. Kadınlarımızın elinin değdiği her iş başarılı ve güzel. Neredeyse her iş kolunda, birçok pozisyonda kariyer yapmış kadınlar var. O nedenle kadın-erkek ayrımı yapılmasını doğru bulmuyorum. Artık şehirler arası otobüslerde de belediye otobüslerinde de kadın şoför arkadaşlarımız var. Uçaklarda pilot kadın sayısı artıyor. Metroda, tramvayda kadın sürücülerin görev aldığını görmek çok güzel bir fotoğraf. Şu an İzmir’de 10’a yakın kadın arkadaşımız çalışıyor. 8 Mart Dünya Kadınlar Günü’nde de Balçova’da taksi şoförlüğü yapan kadın arkadaşımızı ziyaret ettiğimde çağrıda bulunmuştum. ‘Ehliyeti olan kadın arkadaşlarımız, gerekli belgeler ya da işlemler konusunda biz yardımcı olalım. Gelin taksilerde kadın şoför sayısını artıralım’ demiştim. Bu çağrıya kulak veren tüm kadınlarımızı bu mesleğe bekliyoruz. Bu meslek kadınlar için endişe edilecek bir meslek değil. Müşteriler de kendini daha güvende hissediyor aslında. Ayrıca bu yönde İŞKUR ile görüştük. Ehliyeti olan ve iş arayan kadınları bize yönlendirebileceklerini söyledik. İzmir Şoförler Odası olarak kapımız kadın sürücülere her zaman açık.

Özkan’dan ‘3K’ çağrısı Kadın-kamera-kabin

HAYATIMIN EN ACI OLAYIYDI

Taksi şoförlüğü yaparken başınıza gelen en ilginç olay nedir?

Ben direksiyonda herhangi bir olumsuzlukla çok şükür karşılaşmadım. Ancak hayatımda çok bu meslekte derin iz bırakan bir olay yaşadım. 2009’da aracımda çalışan şoför kardeşimizin vahşice işlenen bir cinayete kurban gitmesi aklımdan asla çıkmıyor. Benim için meslekteki en büyük acı oldu. Bu sektörün başkanı olarak her cinayet bizim için aynı derecede önemli elbette; fakat kendi aracığımda yaşadığım o geceyi, o telefonun çalışı hala kulaklarımda çınlıyor. Bu meslekte hayatını kaybeden tüm şoför kardeşlerimi bir kez daha rahmetle anıyorum.

Taksicilerden, şoförlerden ilginç denebilecek talepler alıyor musunuz?

İlginç taleplerle karşılaşmadık. Sadece odamıza üye olmayan şoför arkadaşlarımızın ‘Bu çatının altında kaydımız yok. Biz sahipsiz miyiz?’ diye serzenişleri oldu. Bakanlık tarafından alınan kararla bazı şoför arkadaşlarımız oda üyeliği düştü. Dolayısıyla

o aidiyet hislerini tekrar yaşamak istiyorlar. Bu hissiyatı onlara yansıtmak için, cenazelerine, düğünlerine, birtakım etkinliklerine fırsat buldukça katılıyorum. Geceleri bir tas çorba ikram ederek o aidiyet duygusunu tekrar yaşatmaya çalışıyoruz. Arkadaşlarımız da bundan mutlu olduğunu öğrendik.

EVDEN ŞİKAYET VAR

İş hayatının yoğunluğundan kalan zamanlarda neler yapıyorsunuz?

Bu meslekte hobiye ayıracak zaman kalmıyor. O yüzden boş zamanlarımda eşimle, çocuklarımla bir yerde oturup sohbet etmek, onlarla vakit geçirmek beni son derece rahatlatıyor.

Fakat son zamanlarda onu da çok yapamıyoruz ve evden şikayetler var bu konuda. Güzel havalarda sakin bir yerde kafa dinleyip geçmişimle ilgili muhasebe yapmayı seviyorum.

Sıradaki haber yükleniyor...
holder