Bağışıklık sistemini güçlendiren besinler

AA

Bağışıklık sistemi, canlıyı hastalıklara karşı koruyan, hastalıklı hücrelerle ve mikroplarla savaşan ve onları yok eden işleyişlerin toplamıdır. Özellikle kış aylarında grip, nezle, faranjit gibi hastalıklarla mücadele etmek için güçlü bir bağışıklık sistemi gerekir. Bağışıklık sistemini güçlendirmenin en önemli yolu ise doğru beslenmedir. 


Bağışıklık sistemini güçlendirecek öneriler 

1) Temizlik kurallarına dikkat edin: Hastalanmamak için genel olarak temizlik kurallarına önem verip çok sık ellerinizi yıkamanız önemli. Özellikle toplu yerlerde herkesin dokunduğu yerler yüksek mikrop içerir. Böyle ortamlardan çıktıktan hemen sonra ellerinizi yıkayıp, eve gelir gelmez kıyafetlerinizi çıkarıp mikroplarla aranıza mesafe koymalısınız. 

2) Sağlıklı beslenin 

3) Omega 3 ve omega 9 alımına özen gösterin: Omega 3 özellikle deniz ürünlerinde; Omega 9 ise keten tohumu, semiz otu ve cevizde bulunur.

4) Yeterli protein tüketin: Bağışıklık sistemi için en önemli besin gruplarından biri protein. Günlük protein tüketimine özen gösterin. En kaliteli protein kaynaklarından biri olan yumurtayı her gün tüketin.

5) Paketli gıdalardan uzak durun: Paketli gıdalardaki katkı maddeleri ve diğer zararlı bileşenler sağlığınızı olumsuz etkileyip bağışıklık sisteminizi zayıflatır.

6) Çok su için: Unutmayın ki vücudunuzu toksinlerden arındıracak en önemli içecek su. Yeterli su tüketmediğiniz zamanlarda vücudunuz mikropları uzaklaştıramaz ve daha kolay hasta olursunuz. Bu yüzden günde en az 8-10 bardak su içmeye özen gösterin.

7) Tek tip diyetlerden uzak durun: Bütün besin öğelerinden yeterli ve dengeli şekilde içermeyen diyetler (Örn: dukan diyeti, ketojenik diyet) bağışıklık sisteminizin zayıflamasına sebep olur. Uzun dönemde organlarda kalıcı hasara kadar ciddi sonuçlar doğurabilir.

8) Düşük kalorili beslenmeyin: Düşük kalorili diyetler hem sağlığınızı hem de pskolojinizi olumsuz yönde etkiler. Uzun süre aç kalmayın, uzun açlık zamanlarında beslenmenize mutlaka ara öğün ekleyin.

10) Düzenli uyku: Uyku düzenine ve günlük uyku saatine özen gösterin. Günde 7-8 saat arası düzenli uyumanız bağışıklık sisteminizin güçlenmesini destekler.


Bağışıklık sistemini güçlendiren besinler

1) Sebze meyveler: Bol miktarda vitamin içeren sebze meyveler, aynı zamanda yüksek oranda antioksidan içerir. Antioksidanlar vücudun toksinlerden arınmasını sağlar. Mor ve kırmızı renkteki meyve ve sebzeler daha yüksek antioksidan içerir.  Brokoli, kara lahana, nar, orman meyveleri, kırmızı erik, havuç yükek antioksidan içerir. Soğan ve sarımsak doğal antibiotiklerdir.

2) C vitamini tüketin: C vitamini bağışıklık sisteminizi güçlendirmenize yardımcı olur ve enfeksiyonlarla savaşmanıza yardım eder. C vitamininden zengin besinler: Greyfurt, portakal, mandalina, Limon, pomelo, kırmızı biber. Burada önemli olan C vitaminini sadece hastayken değil hastalık öncesi dönemde de tüketmenizdir. 

3) Yoğurt: Özellikle ev yapımı yoğurtlar yüksek probiyotik bakteriler, proteinler, D ve B vitaminleri, kalsiyum, Omega-3 gibi süper yağlar içerir. 

4) Turşu: Ev yapımı turşular yüksek probiyotik içerdiğinden bağışıklık sistemini destekler

5) Kefir: Probiyotik deposudur. 

6) Balık: Omega-3 yağlarından zengin olması, kaliteli proteinler içermesi; ayrıca D vitamini, fosfor ve kalsiyumdan zengin olması, bağışıklık dostu olmasını sağlar. Burada önemli nokta, yetiştirme değil deniz balığı tüketmenizdir.

7) Kuruyemişler ve yağlı tohumlar: Badem, fındık ve ceviz bağışıklığı güçlendirir. Keten tohumu, çörek otu ve chia tohumu ile ayçiçek yağı faydalıdır.

8) Baharatlar: Zencefil, zerdeçal, karabiber, çörekotu bağışıklık sistemini güçlendirir.

9) Doğal kolojenler: Tavuk suyu, et suyundan yapılan çorbalar hücre onarımını ve hücre yenilenmesini sağlar. 

10) Kuru meyveler: Yüksek oranda magnezyum ve potasyum içeren kuru meyveler bağışıklık sisteminizi destekler.

11) Bitkilerin gücünden faydalanın: Bir sonraki yazımda bitki çaylarını detaylı olarak okuyabilirsiniz.

Sıradaki haber yükleniyor...