Koronavirüse karşı bağışıklık sistemini güçlendiren öneriler

YAZI BOYUTU
Abone Ol Google News

Dünyada birçok ülke şu an koronavirüsle savaş halinde. Maalesef koronavirüs artık bizim ülkemize de girmiş durumda. Bu virüse karşı hijyen kuralları çok önemli. Virüsün bulaşma riskini hijyen kuralları dışında bağışıklık sistemimizi güçlendirerek de azaltabiliriz. 

Güçlü bir bağışıklık sistemi için neler yapmalıyız?

  1. Paketli gıdaları hayatınızdan çıkarın.
  2. Omega 3 ve Omega 9 alımına özen gösterin. Omega 3 özellikle deniz ürünlerinde; Omega 9 ise keten tohumu, semiz otu ve cevizde bulunur.
  3. Yeterli protein tüketin. Bağışıklık sistemi için en önemli besin gruplarından biri protein. Günlük protein tüketimine özen gösterin. En kaliteli protein kaynaklarından biri olan yumurtayı her gün tüketin. Kırmızı et tüketimine özen gösterin. 
  4. Çok su için. Unutmayın ki vücudunuzu toksinlerden arındıracak en önemli içecek su. Yeterli su tüketmediğiniz zamanlarda vücudunuz mikropları uzaklaştıramaz ve daha kolay hasta olursunuz. Bu yüzden günde en az 8-10 bardak su içmeye özen gösterin.
  5. Tek tip diyetlerden uzak durun. Bütün besin öğelerinden yeterli ve dengeli şekilde içermeyen diyetler (örneğin Dukan diyeti, ketojenik diyet gibi) bağışıklık sisteminizin zayıflamasına sebep olur. Uzun dönemde organlarda kalıcı hasara kadar ciddi sonuçlar doğurabilir.
  6. Düşük kalorili beslenmeyin. Düşük kalorili diyetler hem sağlığınızı hem de psikolojinizi olumsuz etkiler. Uzun süre aç kalmayın, uzun açlık zamanlarında beslenmenize mutlaka ara öğün ekleyin. Yaptığınız diyetlerde günde 150 gramdan düşük et gurubu, 3-4 porsiyondan daha az süt ve süt ürünü, en az 3 porsiyon meyve, 4 porsiyondan az ekmek grubu, bolca sebze ve iki porsiyondan düşük ceviz, fındık, badem varsa düşük kalorili bir diyet yapıyorsunuz demektir. Bu süreçte bu diyetlere ara vermelisiniz.

Bağışıklık güçlendiren besinler

  1. Sebze meyveler. Özellikle mor ve kırmızı renkteki meyve ve sebzeler daha yüksek antioksidan içerir. Brokoli, kara lahana, nar, orman meyveleri, kırmızı erik, havuç yükek antioksidan içerir. Soğan ve sarımsak doğal antibiyotiklerdir.
  2. C vitamini tüketin. C vitamininden zengin besinler greyfurt, portakal, mandalina, limon, pomelo, kırmızı biberdir. Burada önemli olan C vitaminini sadece hastayken değil, hastalık öncesi dönemde de tüketmek. 
  3. Yoğurt yiyin. Özellikle ev yapımı yoğurtlar yüksek probiyotik bakteriler, proteinler, D ve B vitaminleri, kalsiyum, Omega-3 gibi süper yağlar içerir. 
  4. Turşu tüketin. Ev yapımı turşular yüksek probiyotik içerdiğinden bağışıklık sistemini destekler
  5. Kefir için.
  6. Balık yiyin. Haftada 1-2 gün balık göstermeye özen gösterin. Bu balıkların çiftlik değil deniz olması ve dip balığı olmaması önemli.
  7. Kuruyemişler ve yağlı tohumları eksik etmeyin. Badem, fındık ve ceviz bağışıklığı güçlendirir. Keten tohumu, çörek otu ve chia tohumu ile ayçiçek yağı faydalıdır.
  8. Baharatları kullanın. Zencefil, zerdeçal, karabiber, pulbiber, kekik, çörekotu bağışıklık sistemini güçlendirir.
  9. Doğal kolojenlere önem verin. Tavuk suyu, et suyundan yapılan çorbalar hücre onarımını ve hücre yenilenmesini sağlar. 
  10. Kuru meyveler alın. Yüksek oranda magnezyum ve potasyum içeren kuru meyveler bağışıklık sisteminizi destekler.
  11. Çinko alımı önemli. Kabak çekirdeği, tahin, ay çekirdeği, karides, badem, yumurta, buğday unu, ceviz.
  12. Propolis, arı sütü ve bal tüketin. Burada özellikle bal tüketirken porsiyon kontrolünün önemli olduğunu unutmayın.
  13. Bitki çayları için. Bitkiler yüzyıllardır şifa kaynağı olarak kullanılır. Bağışıklık sisteminin en iyi dostu olan bitkiler şunlar: Ihlamur, ada çayı, mürver çiçeği çayı, karahindiba (özellikle zatüreye olan faydaları bu virüs için önemli olmasını sağlıyor), yeşilçay, ekinezya.

Bağışıklık sistemini güçlendiren tarifler

  1. Bağışıklık güçlendiren yeşil smothie: 1 bardak su, 1 avuç ıspanak, roka, kuzu kulağı, dere otu, 1 kivi, 1 salatalık, 1 halka zencefil, 1 limon suyu, 3-4 yaprak nane, varsa 1 çay kaşığı spirulina. Hepsini blender'dan geçirip mümkünse posasıyla, eğer zorlanıyorsanız süzerek için. 
  2. Bağışıklık güçlendiren meyveli smothie: 1 bardak kefir, 1 küçük muz, 1 avuç orman meyvesi, yarım portakal, 8 badem, 1 çay kaşığı zerdeçal, 1 halka zencefil. Tüm malzemelerin kabuklarını soyarak robota atın. Homojen bir sıvı elde edene kadar karıştırın. Tarif yüksek kalorili olduğundan, kilo problemi olanlar günde bir kez ve ana öğün olarak tüketebilir.
  3. Bağışıklık güçlendiren çay: 750 ml suya 1 halka zencefil, yarım limon, birer tutam hibüsküs, karahindiba, yeşil çay, ekinezya, ıhlamur, yeşilçay, kuş burnu, 1 çubuk tarçın, 1 çay kaşığı zerdeçal ve 2-3 karanfil ekleyip 10 dakika kısık ateşte demleyin. Bu çaydan 3-4 kupaya kadar tüketebilirsiniz.

Yazarlarımızdan

Sıradaki haber yükleniyor...
holder