Instagram out Clubhouse in!

YAZI BOYUTU
Abone Ol Google News

Geçtiğimiz hafta Türkiye’de bir anda zirve yapan Clubhouse uygulamasını duymayan yoktur. Sosyal medya algısını gerçek zamanlı, kaydedilemeyen ve sadece sesli iletişim ile değiştirerek davetiye yoluyla kullanıcı kabul eden Clubhouse, şimdiden her sektöre ve zümreye hitap etmeyi başardı. 

Clubhouse kendini “yeni nesil sosyal ağ” olarak tanımlıyor.

Hangi ünlüler Clubhouse’a giriş yaptı?

Dijital sektörün ve iletişim sektörünün kanaat önderlerinden tutun, ünlü sanatçılara kadar artık herkes Clubhouse’ta. İrem Derici’den, Gülben Ergen’e Farah Zeynep Abdullah’tan, Kaan Sekban’a Berna Laçin’den Edis’e kadar birçok ünlü ismi görmek mümkün.

Hatta uygulamayı fazlasıyla benimseyen Farah Zeynep Abdullah set öncesi ve sonrasında her fırsat bulduğu anda Clubhouse’ta! O kadar içten, o kadar samimi, o kadar yapaylıktan uzak ki kendisinin bulunduğu her odada enerji had safhada oluyor.

Gülben Ergen ise yine Clubhouse’ta bir odada ilk canlı mini konserini geçtiğimiz günlerde verdi. 

Clubhouse diğer sosyal medya uygulamalarından neden farklı?

Clubhouse’ta ilk dikkat çeken detay, diğer sosyal ağ platformlarında gördüğümüz mükemmel planlı ve parlatılmış dünyadan uzak gerçek zamanlı ve doğal iletişim yöntemi olan sesin tek araç olması. Bu yüzden Instagram’da “fenomen” kategorisinde yer alan binlerce kişi Clubhouse’ta aynı ilgiyi göremiyor.

En önemli soru: Gerçek zamanlı, kaydedilemeyen ve sesli yeni sosyal medya uygulamamız sürdürülebilir bir yapıda olacak mı?

Açıkçası bu soruya cevap vermek için çok erken. Yine de pandemide ilaç niteliğinde hayatımıza giren bu uygulama bende FOMO etkisi yarattı.

FOMO’nun ne olduğunu bilmeyenler için FOMO, bir şeyleri kaçırıyor olma korkusu olarak tanımlanabilir. Kısaca başkalarının eğleniyor ya da bir şeyler öğrenebiliyor olabileceği inancından kaynaklanan sosyal bir kaygı. Başkalarının yaptıklarına sürekli bağlı kalma arzusuyla karakterize bir durum.

Clubhouse ile ilgili bilmeniz gerekenler:

  • Uygulamaya sadece davetiye yoluyla katılabilirsiniz. Sizi refere eden kişi, profilinizde açıkça görüntülenebilir.
  • Üye olan kişiye uygulama düzenli olarak davetiye hakkı tanımlıyor. Bu tanımlama kişinin networküne ve aktif olma süresine göre değişkenlik gösterebiliyor.
  • Kendiniz bir oda açabilir, moderatör olabilir ve başkalarını da moderatör yapabilirsiniz. Moderatörler, kullanıcıların söz haklarını takip edebilir ya da bir konu başlığı seçebilir.
  • İyi bir dinleyici ya da konuşarak etkileşim yaratmayı seven bir yapıya sahip olmalısınız. Konuşmak isterseniz “el kaldırma” yöntemi ile moderatöre konuşmak istediğinizi gösterebilirsiniz.
  • Sadece takip ettiğiniz kişilerin katıldığı odaları görüntüleyebilirsiniz.
  • Odaların başlıklarına göre sohbet etmek istediğiniz odayı tercih edebilirsiniz. Bu bir iş, sohbet, eğlence ve tartışma odaklı olabilir.
  • Uygulama içinde herhangi bir ses veya ekran video kaydı yapmanız durumunda, hesabınız kalıcı olarak askıya alınabilir.

Clubhouse kültürünü tanıyalım:

  • Uygulamada konuşmacıysanız, başka bir konuşmacı herhangi bir şey anlattığında, kişiyi alkışlamak için mikrofonunuzu kapatıp açmak suretiye birkaç tekrar yapabilirsiniz.
  • Bir konuşmacı konuşurken, söz hakkının size geçmesini isterseniz mikrofonunuzu açık konuma getirip birkaç saniye beklemelisiniz.
  • Sürekli konuşmayı tercih etmek yerine, size göre daha az konuşan kullanıcılara söz hakkı vermelisiniz.
  • Odada konuşmacıysanız ve odadan ayrılmak istiyorsanız önce dinleyiciler arasına tekrar girip ardından birkaç dakika sonra sessizce odadan ayrılmalısınız.

Uygulamanın sadece iOS verisyonu olduğunu ve yakın zamanda Android versiyonunun da yayında olacağını hatırlatmakta fayda var.

Markalar Clubhouse’a geliyor!

Haftalık 2 milyonun üzerinde aktif kullanıcıya sahip olan Clubhouse, ciddi düzeyde yatırımlar almaya devam ediyor. Bana kalırsa Clubhouse, sosyal medya kavramının dinamiklerini kısa zamanda değiştirecek gibi görünüyor. 

Markalar ve işletmeler platform özelinde Clubhouse’un yeni fenomen adayları ile projeler yapmaya başladılar bile! İlk proje Bartu Küçükçağlayan ve Melikşah Altuntaş öncülüğünde bir soğuk çay markası ile birlikte yapıldı. 

Yine Türkiye’nin başarılı girişimlerinden Yemeksepeti Banabi ile bir proje daha gerçekleşti.

Markalar projeler üretmeye devam ediyor ve bu pastadan ne kadar pay alacaklar zamanla göreceğiz.

Clubhouse’un teknoloji, inovasyon ve girişim sohbetlerinin yanı sıra gece saatlerinde bambaşka odalarla, bambaşka sohbetlerin döndüğünü de paylaşmakta fayda var. 

Clubhouse’u kullanan ilk siyasetçi

Clubhouse dünyasına ilk dahil olan siyasetçi, Gelecek Partisi Kurucu Genel Başkanı Ahmet Davutoğlu oldu. Davutoğlu, kullanıcılardan gelen soruları içtenlikle yanıtladı.

Kısa kısa…

  • Telegram'ın iOS uygulamasındaki son güncelleme ile WhatsApp sohbet geçmişi, uygulamaya aktarılabiliyor.
  • YouTube, artık bir etikete (hashtag) tıklanması durumunda kullanıcıları yalnızca o etiketin kullanıldığı videoları önizleyen bir sayfaya yönlendirecek ve o kategorideki "en iyi" videolar sayfanın en üst kısmında gösterilecek.
  • Tamamen yerli İnovasyon şirketi INFINITECH, Yeditepe Üniversitesi ve sanayi iş birliğiyle tüm tekstil alanlarında koronavirüsler dahil mikroorganizma ve virüslere karşı yüzde 99.9 koruyan, dünyanın ilk ve tek formülasyonunu geliştirdiğini duyurdu. Milli kaynaklarla üretilen formülasyonun, Türkiye’nin ihracatına 700 milyon dolarlık katma değer yaratması hedefleniyor. 
  • Google; mobil cihazlardaki arama sonuçlarını kullanıcıların aradıklarını daha hızlı ve pratik bulabilmelerini sağlayabilmek için yeniden tasarlıyor.

Yazarlarımızdan

Sıradaki haber yükleniyor...
holder