YazarlarMarkalar, Metaverse’ün Yeni Dünya Düzenine Hazır
HABERİ PAYLAŞ

Markalar, Metaverse’ün Yeni Dünya Düzenine Hazır

Markalar, Metaverse’ün Yeni Dünya Düzenine Hazır

Web 3.0’dan başlayarak NFT ve Metaverse dünyasını konuşmadığımız bir gün bile kalmadı desek yeridir. Artık son tüketiciye ulaşmak isteyen markalar, iletişimlerini “Yeni Dünya” olarak nitelendirdiğim web 3.0 araçları üzerinde gerçekleştiriyor.

Geçtiğimiz gün ilk kez bir saç bakım markası ile perakende satış yapan bir mağazanın NFT platformunda online gerçekleştirdiği basın davetine katıldım. Oculus gözlüğümü taktım, platformda kullanacağım avatarı oluşturdum, ses kontrolü yaptım ve e-posta adresime gelen yörüngeleri izleyerek etkinlik alanına giriş yapmayı başardım.

Nasıl fiziksel bir etkinlikte sizi yönlendiren karşılama personelleri varsa, Metaverse evreninde de teknik problemleri çözmek için marka tarafından konumlandırılmış sanal asistanlar vardı.

Kendi kendime dedim ki,

Evet, bu iş gerçekten olmaya başladı.

Benimle birlikte ortalama 25 – 30 kişi etkinliğe online olarak katılmıştı. Tabii bazıları bilgisayar ortamından etkinliğe katılırken bazı kişiler de benim gibi bir sanal gerçeklik gözlüğü ile oradaydı.

Saat 10:30 gibi etkinlik başladı. Nasıl fiziksel bir etkinlik alanında sahneye çıkan marka temsilcileri varsa, bu evrende de aynı senaryo geçerli oldu. Sanal sahneye sırasıyla Unilever Türkiye Kıdemli Saç Bakım Kategori Müdürü Kerem Diramca, Pazarlama ve Marka Yönetimi Genel Müdür Yardımcısı Nurçin Koçoğlu, Toplum Gönüllüleri Vakfı (TOG) Genel Müdürü Ayşe Kırımlı, Milli Voleybolcumuz Ebrar Karakurt ve Müzisyen Nova Norda katıldı.

Özel bir koleksiyonun satışa çıktığı etkinlikte çıkararak Toplum Gönüllüleri Vakfı (TOG) Gençlik Bursları Fonu’na genç kadınların eğitimi için katkı sağlanıyor. Üstelik markalar özelinde hazırlanmış koleksiyona ait parçalar online olarak satın alınabiliyor.

Markalar, Metaverse’ün Yeni Dünya Düzenine Hazır


Sigortacılık sektörüne yeni bir başlangıç…

Yeni dünyanın ekosistemine ayak uydurmak zorunda olan bambaşka bir sektör var ki, gelecekte ayakta kalabilmesi için bu yeni dünyaya bir an önce entegre olması gerekiyor. O da sigortacılık sektörü.

Yine geçtiğimiz gün özel bir sigorta şirketinin bir davetine katıldım. 2022-2023 yeni dünya düzeninde sigortacılık sektörünü bekleyen riskleri konu alan bu buluşma oldukça ilgi çekiciydi.

Etkinlik, dünyanın en büyük gezi gemilerinden biri kabul edilen Costa Venezia’da gerçekleşti. İlginç bir deneyim oldu herkes için. O gemiye bindiğiniz andan itibaren uluslararası sularda kabul edildiğimiz için giriş süreçleri biraz zorlayıcı oldu tabii. Uluslararası bir uçuş yapıyor gibi gümrükten geçtik, antijen testi yaptık ve sonunda etkinlik alanına ulaşmayı başardık.

Buluşmada Bahçeşehir Üniversitesi Rektör Yardımcısı Dr. Tunç Bozbura’nın ‘yeni dünya’ ile ilgili tespitleri ve ifadeleri oldukça öngörülüydü.

Tunç Bey jenerasyonlara farklı bir bakış açısıyla yaklaşarak;

  • Geçen yüzyıl içinde dünyaya gelenleri “Dijital Göçmen”
  • Şimdiki yüzyıl içinde olanlara “Dijital Yerli”
  • Z kuşağı için de (2045) “Dijital Tasarımcı”

Olarak tanımladı.

Oldukça etkileyiciydi. Bugünün dünyasında, yarını güzel özetlemişti Tunç Hoca.

‘’Yeni Dünya Düzeninde Riskleri Doğru Yönetmenin Önemi’’

Etkinliğe ev sahipliği yapan Monopoli Sigorta’nın Yönetim Kurulu Başkanı İzzet Bonofiyel;

“İş dünyası artık sadece ticari faydası olan yatırımların değil, tüm paydaşlarına fayda sağlayan, sürdürülebilir, sosyal fayda yaratan yatırımların dünyası… Buradan yola çıkarak; yeni dünya düzeninde riskleri doğru yönetmenin artan önemi ve paralelinde sektörde yeni ve kalifiye iş gücüne duyulan ihtiyacın da artması, bizleri ‘Sigorta Sektöründe Risk Yönetim Danışmanlığı’ adında bir eğitim programını hayata geçirmeye yönlendirdi” diyerek bu anlamda bir eğitim programına başladıklarını ifade etti.

Sahi, çok doğru ve yenilikçi bir yaklaşım değil mi? Bugün sigortacılık bölümünden mezun olan binlerce öğrenci, yeni dünyadaki dijital varlıkların nasıl sigortalanabileceğiyle ilgili bir fikre sahip değil. Blockchain teknolojisi, kripto varlıklar, NFT eserler derken bu varlıkların nasıl sigortalanabileceği konuşuluyor bugün. Çünkü yarının dünyasında sahip olduğumuz en büyük varlıklar dijitalde yer alacak.

Markalar, Metaverse’ün Yeni Dünya Düzenine Hazır

Güneş’in Kayıp Şarkısı yakında NFT’de!

Uzun süredir üzerinde çalıştığı ilk albümü ile çıkış yapan Güneş, iki parttan oluşan albümün Su Altı kısmından sonra Kara bölümünü de yayınladı. 13 şarkıdan oluşan albümün son parçası Atlantis gibi kayıp. Bu kayıp şarkı ise çok yakında NFT platformunda satışa sunulacak.

Markalar, Metaverse’ün Yeni Dünya Düzenine Hazır

Kısa kısa…

  • Amazon, platformu üzerinde ayakkabı satın almak isteyenlerin kameralarıyla ayakkabıların üzerlerinde nasıl duracağını görmelerini sağlayan yeni artırılmış gerçeklik özelliği Virtual Try-On for Shoes'u duyurdu. Yeni özellik ilk olarak ABD ve Kanada'da iOS tabanlı cihazlar için kullanıma sunulacak.
  • Metaverse şirketi The Sandbox, Türkiye pazarına girdiğini duyurdu. 3,9 milyar dolar pazar hacmine sahip olan metaverse şirketinin COO’su Sebastien Borget, Türkiye nüfusunun oyun ve kripto pazarı için bilgili ve ilgili olduğunu, pazara giriş motivasyonlarının arttığını belirtti.
  • TechCrunch’ın haberine göre mayıs ayı boyunca teknoloji sektöründe 15 bini aşkın kişi işten çıkarıldı. Çalışanlarını işten çıkararak küçülmeye giden girişimler arasında Snap, PayPal, Gorillas, Getir, Instacart, Klarna, Bolt, Vtex ve SWVL de bulunuyor.
  • 2021 yılında %191’lik büyüme oranı sağlayan, şirketlerin gider sürecini dijitalleştiren ve yapay zekâ ile yönetilmesini sağlayan Masraff, Nevzat Aydın ve Fırat İşbecer’den yatırım aldı.
  • Param, 200 milyon $ değerleme üzerinden yatırım aldı
Sıradaki haber yükleniyor...
holder