Furkan Lüleci Sosyal medya kullanım alışkanlıklarımız nasıl değişiyor?
HABERİ PAYLAŞ

Sosyal medya kullanım alışkanlıklarımız nasıl değişiyor?

Dünyanın en sık ve en çok kullanılan sosyal medya uygulamalarındaki arayüz değişikliklerini deneyimlemeye devam ediyoruz. Her geçen gün yeni bir kullanıcı deneyimi ile karşı karşıya kalıyoruz. Değişikliklerin başını çeken Instagram ve Facebook tabii.

Aslında sorulması gereken soru şu:

“Bu kadar majör değişikliklerin sebebi ne?”

Şöyle bir özetlersek,

  • Bildirimler butonu ve gönderi paylaşma butonu sağ üst köşeye taşındı.
  • Alışveriş özelliğini öne çıkarmak için arama butonu yerine alışveriş butonu geldi.
  • Instagram, yakın zaman önce alışveriş özelliğini dünyadaki tüm işletmeler için aktif hale getirmişti.
  • Gönderi paylaşma butonunun yerine yine yakın zamanda tanıştığımız ‘Reels’ eklendi.

Sosyal medya kullanım alışkanlıklarımız nasıl değişiyor

Instagram, kısa videolar ve çevrimiçi alışverişin popülerliğinin artmaya devam etmesiyle birlikte bu ekosisteme dahil olduğunu vurgulamak istiyor gibi

Bu değişiklikler Instagram ve Facebook’un gelir elde etme stratejisinde köklü değişiklikler yaptığını ortaya koyuyor. Ben en çok bildirimler butonundaki bu majör değişikliğin sonuçlarını merak ettim ve kullanıcı deneyimi tasarımı konusunda başarılı birkaç arkadaşıma bunun nedenleri ve sonuçlarıyla ilgili bazı sorular sordum.

Haberin Devamı

Önce Alican Çetinyalçın ile konuştum. Hem tasarım hem de yazılım konusunda işinin uzmanı. Alican, “Bu tür majör değişiklikler genel olarak ısı haritasına (heat map) göre belirlenir. Yapılan analizler sonucunda kullanıcıların dikkatini en çok çeken alanlar saptanır. Kuşkusuz güncellemeyi alan birçok kullanıcı bildirimler sekmesine ulaşmak isterken kendilerini alışveriş sekmesinde buldular ve burada vakit geçirdiler. Kullanıcılar, söz konusu güncellemeyle birlikte Instagram uygulamasında hangi sayfada oldukları fark etmeksizin alışveriş sekmesine ulaşabilecek ve bu durum kullanıcıları alışveriş özelliğini kullanmaya teşvik etmeyi hedefliyor gibi görünüyor” dedi.

Ardından aynı soruyu Emrah Yıldırım’a sordum. Emrah uzun yıllar farklı ajanslarda çalışmış başarılı bir sanat yönetmeni. Emrah ise bu durumu şöyle açıklıyor:

"Ben şu aşamada Instagram arayüzünü, tabiri caizse bol misafirli bir ev olarak görüyorum. Misafir arttıkça nerede yatıracağım diye düşünüyor ve açıkçası hepsini de rahat ettirmek istiyor. Instagram’ın ilk zamanlarında böyle bir önceliği olmasa da Snapchat, TikTok gibi kendine alternatif platformlar popülerliğini artırınca Instagram bunları bir açık olarak görüp açığı kapatmak için hepsini bir çatı altına toplamak istedi. Haliyle ağırlaması gereken misafirler de arttı.

Haberin Devamı

Özellikle online alışverişin üst seviyede olduğu şu dönemde kolay alışveriş için büyük bir alan açma isteğiyle bu alanı öne çıkardı. Reels ve Alışveriş butonları, Beğeni butonunun yerini şimdilik almış görünüyor. Bu durum uygulamanın eğlence damarını biraz tıkayıp işin ticari ve daha işe yarar damarlarını açmak için bir adım gibi görünse de Reels butonu buradaki dengeyi gayet iyi bir şekilde sağlıyor.

Yeni tasarım kullanıcı deneyimi adına "ne kadar iyi", "ne kadar kötü"yü tartışmak için biraz erken. Uzun vadede böyle kalacağını düşünürsek ve her ne kadar kullanıcılar memnun olmadıklarını söyleseler de her duruma kısa sürede alışan bir yapıya sahip olduğumuzdan buna da hemen alışacağımız aşikar.

PS: Bakalım hangi buton salondaki çekyatta yatacak...”

Twitch de bir güncelleme yayınladı

Twitch, izleyicilerin katılımını artırmak ve teşvik etmek isteyen içerik üreticileri için Predictions adlı yeni bir özellik yayınladığını duyurdu. Predictions, izleyicilerin yayındaki bir etkinliğin sonucu hakkında tahmin yürütmek için puanlar ile bahis oynamalarına olanak sağlıyor.

Haberin Devamı

Twitter 24 saat sonra silinecek paylaşımlar için Fleets’i duyurdu

Sosyal medya kullanım alışkanlıklarımız nasıl değişiyor

Twitter, 24 saat sonra silinecek paylaşımlar yapılabilecek, Snapchat ve Instagram’ın Hikâyeler özelliğine benzeyen özelliği Fleets’in duyurusunu yaptı.

Twitter, birkaç ay önce farklı bölgelerde Fleets’i test etmeye başlamıştı. Twitter’ın Ürün Müdürü Fleets ile Twitter kullanıcılarının daha kolay sohbete dahil olduklarını ve 24 saat sonra yok olduğu için kişisel düşüncelerini paylaşırken kendilerini daha rahat hissetmelerine yardımcı olduğunu belirtiyor.

Birbirini taklit eden bu tarz güncellemelere artık çok alıştık. Aslında bu sizce de kullanıcı deneyimi olarak tanımlanan bir kavramın ne kadar değerli olduğunu hatırlatmıyor mu? Teknoloji şirketleri, kullanıcıların farklı uygulamalarda alışkın oldukları özellikleri doğrudan yayına aldıklarında riski de minimize etmiş oluyor.

Bakalım önümüzdeki günlerde bizi nasıl güncellemeler bekliyor?

Sıradaki haber yükleniyor...
holder