YAZI BOYUTU
Abone Ol Google News

Hamilelik dönemi hareket ister. Üstelik seks de hareketten sayılabilir.

Sağlıkla ilgili özel bir durum, doktorunuzun hareketi kısıtlamayı önereceği bir risk yoksa hamilelik süresince egzersiz yapmayı öneririz. Üstelik özel bir durum yoksa seks de serbest.

Hamilelikte egzersizin temel amacı, kilo almayı önlemek ya da kilo vermek değil, beden sağlığını ve esnekliğini koruyarak rahat hareket kabiliyetimizi sürdürmek ve hamileliğin keyfini çıkarmaktır. Hamilelikte son derece olağan karşıladığımız bel, sırt, bacak ağrılarını vücuda zarar vermeden kasları çalıştırarak gidebiliriz. İlk 3 ay, bebeğin gelişimini izlediğimiz ve gebeliğin belli bir düzlüğe çıkması için gerekli süre olduğundan bu 3 ay boyunca spora ara verebilir ya da yürüyüş düzeyinde tutabilirsiniz. Ancak 3 aydan sonra yoga, pilates ve yürüyüş başta olmak üzere; çok ağır olmayan ve profesyonel desteğiyle süren tüm sporlar önerimizdir.

Hamilelikte seks de harekettir diyebiliriz.

Seksin de hamilelik süresince güzel bir hareket biçimi olduğunu söyleyebilirim. Ancak tek başına yeterli olmaz. Çünkü zaten hamilelikteki seks de hareket kabiliyetinizin biraz daha düşük olduğu ve normalden daha dikkatli davrandığınız, daha ağır bir tempoda süren sekstir diyebiliriz.

Toplumsal inanışlar ve korkular, hamilelikte  seksin önünde set gibi dursa da aslında seksin sakıncası yoktur. Yalnızca doktorunuz tarafından cinsel perhiz önerildiyse ya da siz hazır, istekli hissetmiyorsanız ara vermeniz uygun olur. Zira hamile olan kadının tedirgin olduğu ve aslında istemediği bir cinsel birlikteliğin hamilelik psikolojisini de olumsuz etkileyeceği şüphesiz. Bebeğe zarar verme korkusunu son derece olağan karşılarız ama bilinsin ki bebek son derece korumalı bir bölgededir ve bundan olumsuz etkilenmez. Hamileliğin ilk 3 ayı ve son 4 haftası hariç, dikkatle sevişebilirsiniz.

Hamilelikte sevişirken;

Kadının fiziksel değişiminden dolayı önemli olan, istenen fiziksel temasa uygun pozisyonu seçmek ve rahat etmektir. Rahme baskı yapmayacak, ağırlığı karın bölgesine vermeyecek biçimde pozisyon alınmalıdır.

Kaşık pozisyonu: Bu pozisyonda, karın bölgesine baskı uygulanmadığı ve hareket açısından avantajlı olduğundan penisin vajene girişi açısından da rahatlık sağlar. Vajen içindeki G noktasının uyarılması mümkündür. Özellikle gebeliğin ileri dönemlerinde karın büyüklüğü iyice arttığında bu pozisyonu tercih etmek gerekir.

Yan yana pozisyonu: Bu pozisyon, eşit fiziksel temas açısından avantajlı bir pozisyondur ama penetrasyon açısından biraz zorlar.  Eşlerden her ikisinin de bacaklarını çapraz olarak birbirine geçirmesi bunun için yardımcı olabilir. Vücut ağırlığını azalttığı için hamilelerin rahat ettiği bir pozisyondur.

Kadının üstte olduğu pozisyon: Kadına penetrasyon esnasında açıyı ve derinliği kontrol edebilme fırsatı verir. Hamileliğin son dönemlerinde bu pozisyon biraz yorucu olabilir ve eğer dengeyi sağlamak kadın için sıkıntılı olursa, yatar halde bir pozisyona geçilmeli. Fakat bu pozisyon hamilelik döneminde seks yapan çiftler için en ideal pozisyon olarak değerlendirilir. Kadın orgazmını da kolaylaştırdığını söylemeliyim.

Yatağın kenarında pozisyonu: Bu pozisyon, hamilelikte seks yaparken rahat olan duruşları yakalayabilmek için pek çok fırsat tanır. Kadın, bacakları yatağın dışında kalacak şekilde yatağa uzanır (soluna ya da kısa bir süreliğine sırt üstü) ve erkek yatağın dışında kalarak, dizlerinin üstünde ya da ayakta bir pozisyonda seksi sürdürür. 

Yazarlarımızdan

Sıradaki haber yükleniyor...
holder