Hakan Çelik 22'inci yılda liderliği bırakmadı
HABERİ PAYLAŞ

22'inci yılda liderliği bırakmadı

Renault’nun Clio HB ve Zoe modelleri kendi sınıfının çok satan modelleri olurken, Türkiye’nin en çok satan SUV modeli ise Dacia Duster unvanını korudu.

22inci yılda liderliği bırakmadı

PAZAR PAYI

Türkiye’nin binek otomobildeki lider markası Renault, bu unvanı 22’nci kez elde etti. 2021 yılında binek otomobil pazarında 75 bin 561 adet satış ve yüzde 13.45 pazar payı elde eden marka, toplam pazarda ise 81 bin 280 adet satış ve yüzde 11.02 pazar payı gerçekleştirdi.

B segmentinde 36 bin 438 adetlik satışla lider olan Clio HB, Renault’nun binek otomobil pazarında gösterdiği liderlik performansına en önemli katkıyı veren model oldu. Elektrikli otomobil pazarı 2021’de geçtiğimiz yıla göre yüzde 237 artış göstererek 2 bin 846 adet olarak gerçekleşirken, Renault Zoe 772 adet satışla Türkiye’de en çok tercih edilen elektrikli otomobili oldu. 2021 sonu itibarıyla 19 bin 38 adet satış başarısına ulaşan Dacia Duster, Türkiye’nin SUV liderliği unvanını devam ettirdi.

22inci yılda liderliği bırakmadı

Berk Çağdaş, “Başarılarımızı daha da ileriye taşımak için yol haritamızı 3 vazgeçilmez unsur oluşturuyor; müşteri, bayi ve çalışan memnuniyeti” dedi.

YENİ MODELLER YOLDA

2022 yılı yenilikleri hakkında bilgi veren Renault Mais Genel Müdürü Dr. Berk Çağdaş, şunları söyledi:

“Elektrikli mobiliteyi farklı bir boyuta taşıyan Yeni Megane E-TECH Electric modelini yeni yılda Türk tüketicisiyle buluşturmak için sabırsızlanıyoruz. Bu alanda Dacia tarafında da merakla beklenen yüzde 100 elektrikli Spring modelimizi de Türkiye’de satışa sunmak için çalışmalarımızı sürdürüyoruz. Geniş aileler için Dacia Jogger ve Renault’nun C-SUV segmentindeki iddialı temsilcisi olacak Yeni Austral ile marka bazında ürün gamımızı güçlendireceğiz. Hafif ticari pazarına Yeni Renault Trafic’i de getirerek bu alandaki konumumuzu güçlendirmeyi hedefliyoruz.”

22inci yılda liderliği bırakmadı

TİCARİ ONDAN SORULUYOR

Türkiye’de ticari araç pazarının önemli bölümünü oluşturan minivan sınıfında Fiat Doblo, ‘Yılın En Çok Tercih Edilen Hafif Ticari Aracı’ olurken; Fiat Fiorino da başarılı performansını korudu. Geçen yılın performansını değerlendiren Fiat Marka Müdürü Altan Aytaç, “Fiat Yol Arkadaşım Connect ile bağlanabilirlik teknolojisini geniş kitlelere ulaştıran tek markayız. Egea Model Ailesi, Doblo, Fiorino ve Ducato’da da sunduğumuz Connect ile teknolojiyi de geniş kitleler için ulaşılabilir kılıyoruz” dedi.

22inci yılda liderliği bırakmadı

TARİHİ SATIŞLARA İMZA ATTI

HİBRİTTE ÖNDE

Toyota, 2021 yılında toplam pazarda bir önceki yıla oranla yüzde 30’luk bir büyüme göstererek 52 bin 588 adetlik satış gerçekleştirdi. Bir önceki yıla oranla perakende satışlarını yüzde 26 artıran Toyota, 32 bin 773 adetlik satış ile binek otomobil pazarında ilk dört içinde yer alırken, filo satışlarında da yüzde 37’lik gelişme göstererek 19 bin 815 adede ulaştı ve tüm zamanların en yüksek adetli filo satışına imza attı. Toyota’nın en çok satan modeli, 41 bin 343 adetlik satışla Corolla oldu. Toyota, öncüsü olduğu Türkiye’deki hibrit otomobil satışlarında yüzde 40’lık pay ile pazarda açık ara önde bulunuyor.

PANDEMİ ETKİSİ

Toyota Türkiye Pazarlama ve Satış AŞ Üst Yöneticisi (CEO) Ali Haydar Bozkurt, “Pandeminin etkisiyle 2022’de araç bulunurluğu sorunumuz olacak. Sektörde yaşanan sıkıntılar aşılır ve Özel Tüketim Vergisi (ÖTV9 baremleri gerektiği zamanlarda gecikmeden güncellenirse 2022 yılındaki satışların 2021 yılına yakın ya da aynı seviyelerde olacağını öngörüyorum. Kurlar, faiz seviyesi de çok belirleyici unsur olarak karşımıza çıkacak. Kurun, enflasyonun ya da faiz oranlarının yüksekliğinden ziyade öngörülebilir olması çok önemli. Bu nedenle, satışların 2022 için 500-750 bin adetler arasında geniş bir bantta tahmin yapabiliyorum” diye konuştu.

Sıradaki haber yükleniyor...
holder