Hakan Çelik Arazide ve yolda Discovery farkı
HABERİ PAYLAŞ

Arazide ve yolda Discovery farkı

İngiliz otomotiv DNA’sını modern bir dokunuşla yeniden yorumlayan Land Rover Discovery Sport, ilave donanım ve teknolojileriyle her anlamda güven veriyor.

Kökleri uzun yıllar öncesine uzanan İngiliz otomotiv üreticisi Land Rover, çok amaçlı ve güçlü araçlarıyla bütün dünyada haklı bir üne sahip. Özellikle orta ve üst sınıfta ‘dayanıklı ve karizmatik SUV’ dendiğinde akla gelen ilk markalardan biri oluyor. Üstelik İngiliz üretici son dönemdeki ürün atağıyla SUV severlerin neredeyse bütün sınıflardaki beklentilerine yanıt vermeye başladı.

Haberin Devamı

Karizmatik ve şık

Geçtiğimiz günlerde uzun bir parkurda test etme imkanı bulduğum Land Rover Discovery konfor, güç, güvenlik alanında beklentileri yüksek seviyede karşılayan bir model olarak takdirimi kazandı. Discovery bütün bunları sağlarken, sahip olduğu dijital desteklerle modern zamanların da beklentilerine yanıt veriyor. Özellikle kamera destekli elektronik dikiz aynası (Clearsight) faydalı ve yenilikçi donanımlar arasında.

Arazide ve yolda Discovery farkı

Geri görüş kamerası ve kör nokta asistanıyla bir araya gelince çok daha güvenli bir sürüş imkanı sunuyor. 2.0 litrelik 180 beygir gücündeki Land Rover motoru çok başarılı ve canlı. Yüksek tork daha güçlü bir araç kullanıyor izlenimi veriyor. Discovery’nin kabini de bu motorla çok güzel bütünleşiyor, sessiz ve sarsıntısız bir sürüş sağlıyor. Bütün açılardan karizmatik ve şık bir SUV. Ön ve arka tasarım Land Rover ailesinin güçlü DNA’sını yansıtıyor.

Kuvvetli araç

Farklı yol ve zemin şartlarında Disovery gerçekten kuvvetli bir araç olduğunu hissettiriyor. Discovery’nin önceki modellerinde daha sert bir kullanım karakteristiği hakimdi. Bu kez yumuşaklık düzeyi çok daha iyi ayarlanmış ve bu durum doğrudan konforu iyileştirmiş. Araç mekanda oldukça net ve sade hatlara sahip. Düğme sayısı minimum düzeyde tutulmuş, bu sayede daha rafine ve üst seviyede bir ambiyans yaratılmış.

Land Rover’a özgü ‘Terrain Response’ sisteminin kumanda şekli ve aracın verdiği tepkiler çok etkileyici. Ben bir iPhone kullanıcısı olarak araçlarda Apple Car Play uyarlamasının ne şekilde yapıldığını merak ediyorum. Land Rover Discovery, gelişmiş eğlence bilgi sisteminin içine Apple Car Play’i çok güzel entegre etmiş.

Haberin Devamı

Arazide ve yolda Discovery farkı

Fiyatı 795 bin TL

Ses sistemi de bu sınıftaki bir araca yakışacak düzeyde. Direksiyon tasarımı ve fonksiyonları da oldukça farklı ve karakteristik. Geniş ve büyük cam kullanımı iç mekanda daha ferah bir ortam yaratıyor. Koltukların konfor ve ergonomi seviyesi gayet iyi düzeyde ancak ön koltuk minderlerinin genişliği ‘Acaba biraz küçük mü?’ diye düşündüm. Bagaj genişlik ve yükleme kolaylığı açısından beklentileri karşılıyor.

Arka koltukta baş ve diz mesafesi yeterli düzeyde. Bütün Land Rover modelleri Türkiye’ye Borusan Otomotiv tarafından getiriliyor. Benim kullandığım Discovery Sport’ın oldukça zengin donanımlı bu modelinin anahtar teslimi satış fiyatı listede 795 bin TL olarak görünüyor.

Discovery Sport’un iç mekanı şık ve rafine. Kullanılan malzeme kalitesi memnuniyet verici düzeyde.

Yılın otomobili

Yeni Peugeot 208, 60 Avrupalı otomotiv gazetecisinden oluşan jüri tarafından ‘2020 Yılın Otomobili’ seçildi. Ödül Cenevre’de açıklandı. Yeni Peugeot 208, müşterilere ‘seçme özgürlüğü’ sağlayan benzinli, dizel ve elektrikli olmak üzere zengin motor çeşitliliği ile jürinin övgüsünü kazandı.

Haberin Devamı

Arazide ve yolda Discovery farkı

Jüri ayrıca yeni 208’in cesur tasarımını ve teknolojilerini de takdir etti. Markanın en çok satan modeli, aynı zamanda bu ödüle layık görülen ilk Peugeot ‘2 Serisi’ olmasıyla da dikkat çekiyor. Yeni Peugeot 208 aynı zamanda ‘Yılın Otomobili’ seçilen altıncı Peugeot modeli. Dış tasarımı, üç pençeli LED ön farlarla markanın DNA’sını yansıtıyor. Ekim ayında Avrupa’da pazara sunulduktan sonraki süreçte yaklaşık 110 bin kullanıcı Peugeot 208 sipariş etti. 208 satışlarının yüzde 15’ini elektrikli versiyon oluşturuyor.

Arazide ve yolda Discovery farkı

BMW Concept i4

Borusan Otomotiv’in Türkiye distribütörü olduğu BMW, tamamen elektrikli ilk Gran Coupe modeli BMW Concept i4’ü tanıttı. 2021 yılında üretime girmesi planlanan BMW i4 modeline ışık tutan BMW Concept i4, BMW’nin elektrikli mobilitedeki öncü vizyonunu gözler önüne sererek oyunun kurallarını yeniden belirliyor. Gran Coupe Concept i4 markanın dinamik sürüş özelliklerini modern, zarif ve sportif bir tasarımla birleştiriyor.

İç mekandaki ferah ve kullanışlı tasarımını sıfır emisyon ile bir araya getiriyor. Yeni teknolojilerden biri de beşinci nesil BMW eDrive teknolojisi. Bu sistem 2020 yılında üretime girecek olan BMW iX3, BMW iNEXT ve BMW i4 gibi tamamen elektrikli BMW modellerinde yer alacak. BMW i4 için geliştirilen elektrik motoru, toplamda 530 beygire kadar maksimum güç üretebiliyor.

Sıradaki haber yükleniyor...
holder