BMW 2 serisi geliyor

AA

Motor teknolojisi ve sürüş özellikleriyle dinamik bir otomobil olan yeni BMW 2 Serisi iddialı tasarımıyla da dikkat çekiyor.

Borusan Otomotiv’in Türkiye distribütörü olduğu BMW’nin kompakt segmentteki en yeni temsilcisi BMW 2 Serisi Gran Coupe yüzünü gösterdi.

4 kapılı coupe formu ile oldukça sportif bir tasarımı olan araç, alçak tavan çizgisine rağmen iç mekanda sunduğu geniş ve fonksiyonel yaşam alanı ve teknolojik özellikleri ile de dikkat çekecek. Nisan 2020’de Türkiye’ye gelecek araçta 1.5 litrelik 3 silindirli dizel ve benzinli motor seçenekleri görev yapacak.

ÇERÇEVESİZ CAMLAR

Kasımdaki Los Angeles Otomobil Fuarı’nda dünya tanıtımı yapılacak olan 2 Serisi Gran Coupe’nin öne çıkan özellikleri arasında, dinamik olarak gerilmiş siluet, çerçevesiz kapı camları ve bagaj kapağının ortasına kadar uzanan stop lambaları var.

Markanın bir simgesi haline gelen far tasarımı ve geniş böbrekleri ile bir BMW olduğunu hissettiren BMW 2 Serisi Gran Coupe, standart olarak sunulan LED farları ile dikkat çekici bir ön yüze sahip.

GENİŞ KULLANIM ALANI

4.526 milimetre uzunluğundaki otomobilin genişliği 1.800, yüksekliği ise 1.420 milimetre. Sportif tasarımına rağmen 2.670 milimetrelik dingil mesafesi ile iç mekanda da oldukça geniş bir kullanım alanı sunuyor.

430 litrelik bagaj hacmi de eşya yükleme sırasında kolaylık sağlıyor. Arka koltukların yatırılmasıyla bu alan daha da genişletilebiliyor.

DİJİTAL GÖSTERGELER

BMW 2 Serisi Gran Coupe’nin yüksek çözünürlüğe sahip dijital göstergeleri ve sportif direksiyonu ile iç mekanda sunduğu premium hissini en üst seviyeye çıkarıyor.

Yüksek kaliteli malzemeler ve yenilikçi detayların buluştuğu geniş iç mekânda, arkadan aydınlatmalı trim şeritleri de altı farklı renk seçeneği ile yarı saydam efektler oluşturarak iç mekândaki atmosferi değiştirmeye yardımcı oluyor.

Otomobil 70 ila 210 km/s arasında çalışan Şerit Terk Uyarısı’nın yanı sıra; Şerit Değiştirme Uyarı sistemini de içeren Sürüş Asistanı, arka çarpışma uyarısı ve çapraz trafik uyarısı özelliklerine de sahip.

OTOMOBİL FABRİKALARININ CAN DAMARI VODAFONE 5G

Dev otomobil fabrikaları, özgün teknolojileriyle altyapılarını donatırken start up niteliğindeki butik üreticiler de kesintisiz internet ve iletişim hizmeti ile en üst seviyede rekabete katılıyor.

Almanya’nın Aachen şehrindeki e.Go isimli otomobil üreticisi, Vodafone’un 5G çözümleri ve Ericsson desteğiyle araçlarını tüketicilere ulaştırıyor. Tesisleri Vodafone Türkiye İcra Kurulu Başkan Yardımcısı Hasan Süel ile ziyaret etme fırsatı buldum. Fabrikada 300 kişi çalışıyor. Fabrika, endüstri 4.0 dünyasının ilk örneklerinden biri.

Kesintisiz ve yüksek nitelikli internet erişimi için 36 mobil anten yerleştirilmiş. Mobil şebeke dilimleme adı verilen teknoloji de ilk kez Almanya’da kullanılıyor. Bu sistem hızlı, güvenli ve kesintisiz iletişim imkanı veriyor.

DACIA DUSTER’A İDDİALI MOTORLAR

Renault Grubu’nun dünya pazarlarındaki başarılı markası Dacia özellikle Avrupa ve Ortadoğu’da büyük ilgi gören Duster modelinin ürün gamına eklediği yeni nesil benzinli motorlarla sürüş keyfini artırıyor.

1.0 TCe 100 beygir ve 1.3 TCe 150 beygir benzinli motorlar, çevreci özelliklerinin yanı sıra performansları ve düşük yakıt tüketimleri ile dikkat çekiyor. Dacia Duster’ın 4x4 versiyonlarında ilk defa kullanılan 1.3 TCe 150bg benzinli motor, arazi performansını bir üst seviyeye taşıyor.

Yeni motor, yerini aldığı 1.2 Tce 125 beygir benzinli motora göre daha düşük yakıt tüketim değerlerine sahip.

HYUNDAI’YE TAM PUAN

Hyundai, ikinci nesil hidrojen yakıt hücreli elektrikli modeli NEXO FCEV (Fuel Cell Electric Vehicle) ile Euro NCAP’ten sonra Amerikan IIHS çarpışma testlerinden de en yüksek skor olan Top Safety Pick Plus ile ayrıldı.

IIHS, tüm değerlendirmelerde aktif ve pasif güvenlik donanımlarına fazlasıyla ağırlık verdi. Testlerde güvenlik donanımları ile şasi rijitliği ve bağlantılar da skoru etkiledi.

ZORLU TESTLERDEN GEÇTİ

IIHS Top Safety Pick Plus derecesi için araçların aktif ve pasif donanımlarının en iyi şekilde performans göstermesi bir zorunluluk. Özellikle sürücü, ön ve yolcu tarafı zorlu testlere tabi tutuluyor.

Sıkı kuralları olan IIHS testlerinde ayrıca motor kaputu, yaya, yan, tavan sertliği ve baş dayanağı gibi testler de yapılıyor.

Sıradaki haber yükleniyor...