Bursa otomotiv fabrikası stratejik rolde olacak

YAZI BOYUTU
Abone Ol Google News

Renault Üst Yöneticisi (CEO) Luca de Meo ile Nissan, Mitsubishi ve olası yeni SUV modelin Bursa’da üretilmesiyle ilgili iddiaları konuştuk. Luca de Meo, Oyak Renault fabrikasının markanın geleceğinde çok önemli konumda bulunacağını söyledi.

HANGİ MODEL ÜRETİLECEK?

Renault Grubu’nun dünyadaki en yüksek üretim kapasitesine sahip tesislerinden biri olan Bursa, yeni kuşak araçların üretimine hazırlanıyor. Oyak Renault Bursa fabrikasında mevcut Megane Sedan üretimi gelecek yılın sonunda tamamlanacak. Megane Sedan üretiminin Karsan’a devredilerek Oyak Renault fabrikasının kapasitesinde yeni nesil modellere yer açılması amaçlanıyor. Bursa’da hangi modelin üretileceği ise merak konusu. Renault Grubu çatısı altındaki Nissan ve Mitsubishi’nin bile üretilebileceği ihtimaller arasında sıralanıyor.

470 KM MENZİLİ VAR

Uzun yıllardır tanıdığım bir yönetici olan Luca de Meo ile yeni Megane’ın önünde sohbet ettik ve korona önlemleri kapsamında ikimiz de aşılı olmamıza karşın maskelerimizi çıkarmadık. Meo, “Fransa’da yeni Megane Electric’in üretimine başlıyoruz. 2024-2025 yıllarında büyük bir elektrikli otomobil dalgası gelecek” dedi. Yeni Megane’ın 130 beygir (300 km menzilli) ve 218 beygirlik (470 km menzilli) güç üniteleri bulunacak. Yeni Renault Megane 2022 yılında Türkiye’de satışa sunulacak.

İŞTE MERAK EDİLENLER

Bütün merak edilenleri Renault’nun tepesindeki ismi Luca de Meo’ya sorduk. Almanya Münih’teki IAA Mobility Fuarı’nda konuştuğumuz Luca de Meo, Türkiye planları ile ilgili önemli ipuçları verdi.

Oyak ile bu konuda nasıl bir yol alacağımıza karar vermek adına geniş çaplı bir görüşme yürütüyoruz. Şu anda bu konuda konuşmak benim için çok zor. Ancak şunu söyleyebilirim ki Türkiye bizim endüstriyel sistemimizi doldurması açısından oldukça önemli. Bursa’daki fabrikamızın performansından son derece memnunuz. Stratejik seçim kararı ile ilgili şunu söyleyebilirim ki Türkiye gelecekte Renault Grubu için oldukça önemli bir rol üstlenmeye devam edecek. Ancak nihai kararımızla ilgili olarak 12 aydır görüşmelerimizi sürdürüyoruz.

Bazı endüstriyel operasyonların geleceği hakkında konuşmak ve gerekli düzenlemeleri yapmak için de bu süre zarfında pek çok görüşme yürüttük. Rusya, Romanya, İspanya ve Fas’ta ortaklarımız ile nasıl görüşmeler gerçekleştirdiysek aynı durum Türkiye için de geçerli. Clio benzeri B segmentinde yer alan araçların burada üretilmesi ihtimali değerlendirdiğimiz senaryolardan birisi. Ancak bu geniş çaplı yürüttüğümüz görüşmeler içerisindeki ihtimallerden sadece biri.

Burada bir riziko oyununun parçaları gibi düşünmemiz gerekiyor. Bu planlara başka ülkeleri de dahil edebiliriz. Ancak biliyorsunuz Türkiye’yi çok farklı seviyorum. Burada pek çok önemli projemiz bulunuyor. Oyak Renault’u sistemde tutmak ve gelecek tutkusunun önemli bir parçası olmasını sağlamak için elimden gelenin en iyisini yapıyorum. Bildiğiniz üzere Bursa’da bir ortaklığımız var.

Buna tek karar verecek olan kişi ben değilim. Evet fabrikada bir kapasite boşluğu olacak ancak bana güvenin buna bir çözüm bulacağım. Türkiye’de SUV üretilmesi de tabi ki seçenekler arasında masada pek çok olasılık var.

7 BİN KİŞİYE İSTİHDAM

Yıllık 378 bin otomobil ve 920 bin motor üretim kapasitesine sahip Oyak Renault, şu anda Clio, Clio Hibrit ve Megane Sedan modellerini, ayrıca bu modellerde kullanılan motor ve mekanik aksamı üretip ihraç ediyor. 1969’da Bursa’da kurulan Oyak Renault Otomobil Fabrikaları, 2020 sonu itibarıyla 7 binin üzerinde kişiye istihdam sağlıyor.

TÜRK OTOBÜSLERİ DÜNYA YOLLARINDA

Türkiye’nin köklü ticari araç ve otobüs üreticisi TEMSA, IAA Mobility’de ürünlerini ve teknolojilerini sergiledi. TEMSA CEO’su Tolga Kaan Doğancıoğlu ile bir araya geldik. Doğancıoğlu, TEMSA’nın her yıl cirosunun yüzde 4’ünü araştırma geliştirme (Ar-Ge) merkezine aktardığını belirtiyor. Yüzde 100 Türk mühendisliğinin eseri olarak Türkiye’de üretilen 15 bini aşkın araç, yüksek teknolojisi ve yenilikçi özellikleriyle, 66 ülkede yollarda.

YIL SONUNDA TÜRKİYE’DE

Borusan Otomotiv’in Türkiye temsilcisi olduğu BMW, MINI ve BMW Motorrad gelecek vizyonunu ve en yeni modellerini IAA Mobility 2021’de tanıtıyor. Fuarda sahnenin en önemli yıldızı, BMW’nin elektrikli modellerindeki amiral gemisi iX. Araç, dört tekerlekten çekiş sistemi ve WLTP normlarına göre xDrive40 versiyonunda maksimum olarak sunduğu 425 km’lik menziliyle dikkat çekiyor. iX modelinin, xDrive40 versiyonlarıyla bu yılın sonunda Türkiye’de olması bekleniyor.

Sıradaki haber yükleniyor...
holder